Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Rene C

Forumguru
CollegA's van mij hebben dit jaar hun 2e O3 gekregen. Columbus idd anders. Kan nu bv ook 2 telefoons tegelijkertijd pairen.

Rajackar

Senior Member
Hmm op mijn superb kan i ook gewoon 2 telefoons tegelijk pairen. Is dat dan een nieuwer Columbus model?

Laatst bewerkt:

StefanN

Forumguru
c8dd8c956d8427ddd156ee0d1a234598.jpg

Rapid 2016 admundsen.... update aanwezig

groet Stefan

Edit.... sorry verkeerde topic

Laatst bewerkt:

henry1st

Nieuw lid
Update Columbus 2016/2017?

Weet iemand of er een nieuwe update van de Columbus beschikbaar is? Ik heb gisteren deze update gedownload: P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15.ZIP, maar heb de indruk dat ik deze al heb (in het menu van mijn navigatiesysteem staat: ...MF0134 ECE 2016).

Ik schrijf dit ook, omdat eerder op de navigatiepagina van de software: http://updateportal.skoda-auto.com/nl-NL/Updatesstond dat in mei de nieuwste update beschikbaar is. Nu in juni staat er opeens "
  • Further update of GPS data will be in November
maar ik vind geen nieuwe software. Weet iemand hoe dit zit en of er binnenkort toch een nieuwe update verschijnt?

Isokees

Nieuw lid
Sinds de update naar ECE2016 kan ik geen zenderlogo's meer plaatsen op de DAB zenders. Wel op de FM zenders. Ook niet nadat ik de radio terugzet naar fabrieks instellingen. Iemand bekens met dit probleem?

Groet,
Kees

bonyuri

Actief lid
Update Columbus 2016/2017?

Weet iemand of er een nieuwe update van de Columbus beschikbaar is? Ik heb gisteren deze update gedownload: P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15.ZIP, maar heb de indruk dat ik deze al heb (in het menu van mijn navigatiesysteem staat: ...MF0134 ECE 2016).

Ik schrijf dit ook, omdat eerder op de navigatiepagina van de software: http://updateportal.skoda-auto.com/nl-NL/Updatesstond dat in mei de nieuwste update beschikbaar is. Nu in juni staat er opeens "
  • Further update of GPS data will be in November
maar ik vind geen nieuwe software. Weet iemand hoe dit zit en of er binnenkort toch een nieuwe update verschijnt?

Dit is inderdaad ECE2016, dus je hoeft niet te updaten :)

Rajackar

Senior Member
Helaas kan ie nog niet om gaan met sim selectie op een dual sim telefoon. Maar ik ga er zo maar even vanuit dat bijna geen enkel auto systeem dat kan ;)

hemi24

Forumguru
Helaas kan ie nog niet om gaan met sim selectie op een dual sim telefoon. Maar ik ga er zo maar even vanuit dat bijna geen enkel auto systeem dat kan ;)

Volgens mij pakt hij de laatst gekozen/actieve SIM, althans dat geeft hij weer als actuele provider in het scherm bij mij...
Qua uitgaande oproep is het maar net hoe je je dual-sim telefoon hebt ingesteld.

ElScorpione

Forumguru
Mijn dealer bevestigde zojuist dat de update voor de Columbus nog niet is vrijgegeven. Die voor Amundsen (2016/2017) wel. Waarom weet ik dat? Omdat ik toevallig al met hem in contact stond over dat vreemde verkeerstekengeneuzel. Eerste stap om dat op te lossen wordt een software update.

Rajackar

Senior Member
Volgens mij pakt hij de laatst gekozen/actieve SIM, althans dat geeft hij weer als actuele provider in het scherm bij mij...
Qua uitgaande oproep is het maar net hoe je je dual-sim telefoon hebt ingesteld.
Klopt inderdaad. Hij pakt de default sim van de telefoon voor uitgaande gesprekken en inkomend werkt op beide. Het allermooiste zou zijn dat ie een keuze biedt voor uitgaande gesprekken maar ik betwijfel of dat überhaupt onderdeel is van de Bluetooth specificatie.

Mensen.

Ik heb een O3 uit end januari 2014.
Volgens het boekje zou ee DAB in het menu moeten zitten. Ik heb enkel de keuze tussen AM/FM.

Enig idee hoe ik dat kan activeren...?

image.png

Oh nu zie ik het in de prijslijst; die is wel iets verwarrend.

DAB (digitale radio ontvangst) en sound system canton met 10 luidsprekers, digitale equalizer en subwoofer
Deze is niet als optie leverbaar op de Elegance. Welke ik heb. Ik heb dan ook de canton met de equal en sub.
Maar zoals het hier staat lijkt het dus alsof DAB er dan standaard in zit.

Echter staat er verderop;
DAB (digitale radio ontvangst), DAB+ compatible 100 euro optie voor de ambition en elegance..

Bovenaan Onderaan