Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

doc

Nieuw lid
Volgens mij zijn de nieuwe kaarten nu beschikbaar, eerst stond er nog update in May, nu update in November en ipv 2015/2016 is het nu 2016. Downloaden maar!

Mitico

Actief lid
ECE2016 zie ik staan, dat is diegene die er bij mij al op staat.....

42700aee6faf50f6938f516babfc3984.jpg

Mitico

Actief lid
Dit zie ik op de portal voor wat betreft de (verwachte) update

Bijlagen

• skoda_columbus.JPG
    skoda_columbus.JPG
    45 KB · Weergaven: 62

doc

Nieuw lid
Dat staat op de hoofdpagina, maar als ik m'n VIN invul staat er november. De file die binnenkomt lijkt inderdaad de oude te zijn (Q1.15 in de naam...). Nog een paar dagen geduld dus...

MORGANA

Senior Member
Zo ik heb een SIM kaartje in de Sup geduwd :) We hebben nu WiFi in de auto :tongue: (luxeprobleem). Een dingetje vraag ik me nog af (en nee ik heb nog niet de handleiding er op nageslagen). Het valt mij op dat hij niet automatisch naar voren komt met de mogelijkheid om de pincode van de SIMkaart in te vullen. Is daar op een eenvoudige wijze bij te komen?
Beste @RefleCs

Hoewel het wel een beetje off topic is :ot: wil ik toch graag even een reactie sturen.
Je zou ervoor kunnen kiezen om de gehele pin code van de simkaart te verwijderen. Dat kan dan door de simkaart in een simlockvrij GSM toestel te steken. Wel kijken of de sim-kaart goed past, want je hebt wel verschillende sim-kaart formaten ! Dan kan je op het toestel de sim code te verwijderen.
Ga bijvoorbeeld op een iPhone naar Instellingen-Telefoon-Simpincode zet dit dan uit.
Hierdoor is je sim-kaart zonder code in elk apparaat te gebruiken. Waarschijnlijk ook je Sup. Probeer het eens zou ik zeggen :pardon: Succes ermee.

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Ik heb het inmiddels gevonden. Het is heel simpel. Als je de Sim pincode invult kan je vervolgens op het SAVE icoontje drukken en hops hij is opgeslagen ;)

Isokees

Nieuw lid
Iemand ook bekend waar je de ECE2016 kan downloaden? Via de link op updateportal.skoda-auto.com duurt het daaaaaaaaaaaaaagen. Aan mn internetverbinding ligt het niet.

ElScorpione

Forumguru
Een tijdje geleden plaatste ik dit filmpje van mijn Columbus met kuren. De optie 'verkeerstekens weergeven' is zichtbaar, maar verdwijnt na een paar seconden. Herkent iemand dit probleem?

ElScorpione

Forumguru
Aanpassing gebeurd via vcds? Of fabrieksaf aanwezig?
Ik heb de auto als occasie gekocht. Ex lease. Maar hij doet het al (of eigenlijk juist niet) vanaf het begin. Zou dit met VCDS te verhelpen zijn?

Het filmpje is overigens gemaakt na een reset van het systeem. Als je daarn nog een keer de instellingen induikt, is de optie niet te zien. Dan blijft hij weg. Reset je het systeem, dan verschijnt hij weer een paar seconden.

Reload

Nieuw lid
Heeft iemand ook de rechtstreekse link van de nieuwe map, dus zonder gebruik te moeten maken van de download.exe ?

Reload

Nieuw lid
Klopt, die link heb ik ook... Maar dan krijg je een klein programma (download.exe) alleen die heeft .Net Framework 3.5 nodig en dit heb ik niet geiïnstalleerd staan. De vorige keer was er ook een link bekend naar het bestand zelf....

Bovenaan Onderaan