Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

bonyuri

Actief lid
Ook op de "oude" Columbus in mijn O3 (2013) werkt de VW update perfect.
Zal vanmiddag eens kijken naar de POIs :)

Gizzmo

Forumguru
Beetje jammer, A4 bij Schiedam nog niet toegevoegd. Wel een stukje weg wat er vorige keer bij was gekomen maar er nog lang niet was is weer weg.

Frenkie

Forumguru
Bij mij in het dorp is een straat al zeker 8 jaar geleden verlegd (ligt nu meer naar het westen). Verandering (inclusief de rotonde van anderhalf jaar terug) zijn nog steeds niet meegenomen in de nieuwe update (staat wel op here maps)

Rajackar

Senior Member
Gelukkig kun je via Android auto gewoon Google maps gebruiken.

Hier btw ook prima de updaten van vw kunnen doen via de link die hier gepost was.

El Fuego

Senior Member
Zojuist succesvol de 2016-kaarten en vernieuwde bluetooth software via de updateportal van Skoda-auto op mijn Columbus geïnstalleerd. Ik had gehoopt dat ik met de nieuwe bluetooth software nu wel gebruik kon maken van de spraakherkenning om korte berichten op mijn telefoon (iPhone 6) in te spreken, maar dit werkt helaas nog steeds niet. Mijn dealer had al eens eerder aangegeven dat dit aan de firmware van de Columbus kon liggen. Ik heb een Octi III van januari 2015. De firmware is voor zover ik weet nog niet eerder ge-update.

Weten jullie of er een oplossing bestaat om spraakherkenning via bluetooth op mijn Columbus aan de praat te krijgen. Dat dit mogelijk is heb ik vorige week nog ervaren met een vergelijkbare navi in een 2016-Golf.

Gizzmo

Forumguru
Ondanks dat spraakherkenning bij altijd iets anders doet dan wat ik wil :), waarom via je telefoon? Columbus heeft zelf ook spraakherkenning.

El Fuego

Senior Member
Ik snap je vraag @Gizzmo. Had ik er misschien even bij moeten zetten. Heel af en toe wil ik een reactie geven op een mail of Whatsapp die ik tijdens het rijden ontvang. Al rijdend een reactie typen is onverantwoord, maar via de spraakherkenning op de iPhone moet in voorkomende gevallen kunnen.

Rajackar

Senior Member
Tja, in de basis heb je gelijk maar in mijn ervaring werkt spraak herkenning nooit helemaal goed en het herstellen via spraak al helemaal niet. Dan ben je vaak sneller klaar als je toch even iets typt en kun je je snel weer helemaal op het rijden richten.

El Fuego

Senior Member
Spraakherkenning is zeker niet 100% betrouwbaar, maar ik zou het toch graag werkend willen hebben. Iemand enig idee of dit met mijn navi mogelijk is?

micky

Forumguru
Nee, de spraakherkenning van Skoda vind ik teleurstellend als ik het vergelijk met die van de iPhone zelf. ik ben er mee opgehouden.... ook in mijn huidige SIII die ik zo'n 10 weken mag rijden werkt het niet naar tevredenheid.

ElScorpione

Forumguru
Tja, in de basis heb je gelijk maar in mijn ervaring werkt spraak herkenning nooit helemaal goed en het herstellen via spraak al helemaal niet. Dan ben je vaak sneller klaar als je toch even iets typt en kun je je snel weer helemaal op het rijden richten.
Het werkt wel, maar typen is sneller. Het is by far niet zo goed als siri op de iPhone. Ik heb een O3 uit 2013.

Bovenaan Onderaan