Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Sinds de update naar ECE2016 kan ik geen zenderlogo's meer plaatsen op de DAB zenders. Wel op de FM zenders. Ook niet nadat ik de radio terugzet naar fabrieks instellingen. Iemand bekens met dit probleem?

Groet,
Kees

Beste @Isokees,

Wegens werkzaamheden enige tijd in het buitenland geweest, dus even een late reactie en weet niet of je probleem al opgelost is ?
Ik herken je probleem (en dacht dat ik de enige was..) Wat jij omschrijft heb was bij mijn auto (mrt 2014) ook, na een update van de unit zelf icm update naar deze de kaart van ECE2016. Heeft veel uren google en diverse belletjes en probeersels (namens de dealer) gekost. Tot deze uiteindelijk (na aandringen) overging tot het doen van een melding in het systeem van PON.

Hiervoor dient de auto bij de dealer aan hun diagnose unit te hangen voor "uitlezen". Nadat ze dit gedaan hadden "werkte" het plotsklaps wel weer :pieker:. Met de "blauwe" ogen dat het een onbekend probleem was en zij niets anders gedaan hadden dan aangesloten, uitgelezen en melding maken (wat dan kwam te vervallen).

Wellicht dat een kort bezoek aan je dealer dit probleem voor jou kan oplossen, enkel door het uitlezen? (heb zelf het vermoeden dat er toch enkele bits verkeerd geschoten zijn ergens, en het uitlezen iets "rechtzet" in deze al blijft het een erg vreemde).

Als extra info, toen in ik Duitsland was met de auto (en dit nog niet opgelost) kon ik in de DAB band zenders opslaan en kwam automatisch het zenderlogo mee (dat doen ze bij onze oosterburen op de DAB band) en werd deze keurig opgeslagen..
Na verwijderen (handmatig) kon er geen andere worden opgeslagen, maar wel weer opnieuw de opslag van de zender met het logo..
Op de FM band werkt alles naar behoren.. (behalve automatisch zenderlogo's dan, maar dat hoort naar mijn kennis en kunde zo).

succes..

Misschien een suffe vraag, maar via Google kom ik er niet uit. Is het standaard zo dat de kaarten van Duitsland niet in de Columbus zijn opgenomen? Ik kan navigeren naar bijna elk land in de EU maar Duitsland niet.

The Vipe

Actief lid
De update website (http://updateportal.skoda-auto.com/) geeft nu aan dat de juni 2016 update is geplaatst, maar als ik mijn VIN invoer kom ik weer uit bij de download van P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15, die heb ik begin dit jaar ook al gedownloaded. Klopt het dat er niet op elk update moment een nieuwe versie wordt geplaatst en we nu dus tot november moeten wachten voor een mogelijke volgende update?

elsinga

Forumguru
Heb je een directe link naar de VW download? Die staat namelijk ook niet in het door jou gelinkte draadje. ;)

elsinga

Forumguru
Is bij mij op mijn NAS nu aan het uitpakken, vanmiddag of morgen maar even op een SD kaartje zetten en in de auto proppen. :)

Tuulster

Forumguru
Tja, in de basis heb je gelijk maar in mijn ervaring werkt spraak herkenning nooit helemaal goed en het herstellen via spraak al helemaal niet. Dan ben je vaak sneller klaar als je toch even iets typt en kun je je snel weer helemaal op het rijden richten.
Dit zit hem vooral is geduld! :jaja:
Bij mij werkt het prima in mijn Sup III alhoewel ik in het begin ook tegen dit probleem aanliep. Je moet gewoon niet te snel willen inspreken dan is er geen enkel probleem, ervaar ik.....:pardon:

Stuk A4 ontbreekt, Vaanplein staat er verkeerd om in, ring Utrecht en ring Amsterdam wordt je op meerdere punten de verkeerde kant op gestuurd en afgelopen week wil Columbus me een polderweg op sturen die niet bestaat.

Nu weet ik zelf bij bovenstaande nog best mijn weg te vinden, maar bij vakantieritten is het met zo'n navi maar goed dat je dan wat meer tijd hebt.. Zal wel een appje op de mobiel worden, of een TomTom tegen de voorruit:banghead:, want de Columbus navi wint ook net de laatste update mijn vertrouwen nog niet

Bovenaan Onderaan