Vandaag was het zover , om 1600 uur een afspraak bij ames . Werd prima ontvangen me zoontje kreeg zelfs een T5 ambulance autootje . Ik was zelf al goed voorbereid en weet dus al wat ik wil . We hebben 2 berekening gemaakt, een 1.4 en een 1.8 tsi elegance business line met wat opties . In plaats van 4 jaar uitgegaan van 5 jaar , scheelt weer maandlasten . Verder uitgegaan van 20 k ipv 25k kilometers , maar dat is maar tientjeswerk . Wel leuk en wat ik niet wist , als je meer km's rijd moet je een X bedrag per km betalen , maar als je minder rijd krijg je dat zelfde bedrag per km terug , leuk . Het maandbedrag komt nu tussen de 5 en 6honderd euro , je hoeft nu alleen nog maar benzine te betalen. Daarna werd mijn auto bekeken en daar krijg ik volgende week een bod op . Om het maandbedrag naar beneden te halen kan je daar een deel van gebruiken , geloof Max 25% van nieuw waarde . Ook word er een offerte van Aa lease (in het zelfde pand) gemaakt om te beide contracten en voorwaardes naast elkaar te leggen . Verder had ik nog een hele belangrijke vraag waar ik ook volgende week antwoord op krijg . Namelijk wat gebeurt er als ik of mijn vrouw de baan verliest . Er zit een soort boete clausule voor in waar ik wel het fijne van wil weten . Je gaat immers een contract aan voor een bepaalde tijd .
Dus volgende week weer terug . Tot nu toe lijkt me het een prima deal om 5 jaar zorgeloos nieuw te rijden , maar of ik het doe moet ik volgende week nog even goed berekenen thuis . Word vervolgd ..