Het grote VAG #Dieselgate topic

Skoda-MAN

Forumguru
@Canon-Eye Ik heb het niet direct op jou bedoeld maar er zijn nog andere mensen die misschien op die manier werken of een inruil voordeel willen behalen.
Zolang je tevreden bent over de auto is alles in orde.

Veel forum leden hebben een tuning uitgevoerd en geven dus niets om de uitlaatgassen maar hebben in veel gevallen wel fijn van de belastingen geprofiteerd en die piepen nu als een mager speenvarken. Zij hebben mij dus indirect ook geld afgenomen door hun frauduleuze handelingen.
Naar het zich laat aanzien schijnt het voor fabrikanten en consumenten erg moeilijk te zijn om zich aan de normen te houden :maakmegek:
 

Fean

Forumguru
De stad Houston, claimt 100 miljoen dollar vanwege 6000 Volkswagens in de stad... koekoek..

tjonge jonge...de Amerikaanse regering mag eens bij zichzelf te rade gaan zeg. Ze weigerde heel lang het Verdrag van Kyoto te ondertekenen... ze vallen keihard over iets dat vergeleken met hun eigen normen, waarden en producten minuscuul is. Als je ziet wat in de US nog aan vervuilende industrie en transport bestaat gaat dit verhoudingsgewijs om niets. Symboolpolitiek. Zum kotsen.
Daarbij is VW geen Amerikaans bedrijf en er zijn geen nationale belangen, anders was dit gedoe allang met weinig commotie afgelopen..
 

Wouter1

Forumguru
Wow jullie zijn hier allemaal slimmer dan VAG, dacht dat de oplossing op 7/10 ging gegeven worden door VAG aangaande wat voor aanpassingen allemaal gingen gebeuren. Jullie hebben inside-info ? Ipv zomaar lukraak te gissen wacht eventjes af tot 7/10 om te oordelen, misschien is het allemaal wel zo erg niet hoor.
Ja klopt! :DWij zijn in elk geval niet zo dom om voor het verkrijgen van de juiste milieu kwalificatie te sjoemelen met de software!
Ook zijn wij niet zo gek om zonder meer te geloven dat enkel een software aanpassing waarbij prestaties, verbruik en betrouwbaarheid onveranderd blijven voldoende is om het probleem op te lossen.
Mocht dit toch wel (onafhankelijk aangetoond bij gebruik op de weg) zo zijn, dan was het natuurlijk 'een beetje dom' :banghead:van VAG dat deze software in onze auto's gebruikt is.
 

auriga

Forumguru
De stad Houston, claimt 100 miljoen dollar vanwege 6000 Volkswagens in de stad... koekoek..

Wat is de NOx uitstoot van de NASA eigenlijk, voor al die raketten die ze omhoog jagen?

Al die dikke V8 sloepen die in Texas rondrijden?

Milieu hebben ze dikke schijt aan daar (Kyoto?) behalve als ze geld zien.

Houston, we have a problem...

Rare (hypocriete) jongens, die Amerikanen
 

peterrapid

Forumguru
Die Amerikanen dromen altijd van schatrijk worden zonder er te hoeven voor te werken. Teveel Hollywood in Amerika gewoon. En raarste van al is mochten ze daar in Houston een jury vinden die even onnozel is kunnen ze zelfs nog gelijk krijgen.
 
Vandaag een mail gehad van d'Ieteren

"Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software."

Mijn voertuig is een Skoda Yeti 1,6l/77kW TDI Greenline, bouwjaar 2014
 

ZeroNRG

Senior Member
Ik ben afgelopen vrijdag nog op Barendrecht langs geweest, bij mijn bezoek nog even gevraagd of de 2012 Octavia 1.6 TDI ook genomineerd is en ja hoor ook ik mag op een later moment terug.

Nog niet naar de motorcode gekeken, heb gewoon navraag gedaan op basis van het kenteken.
 

yves1966

Forumguru
Vandaag een mail gehad van d'Ieteren

"Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software."

Mijn voertuig is een Skoda Yeti 1,6l/77kW TDI Greenline, bouwjaar 2014
Spijtig om dit te horen. Hier nog steeds wachtende op een mail.
 

Import Yeti

Forumguru
Vandaag een mail gehad van d'Ieteren

"Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software."

Mijn voertuig is een Skoda Yeti 1,6l/77kW TDI Greenline, bouwjaar 2014
Dan is onze Yeti 1.6 TDI Greenline uit 2012 dus ook niet conform. (Dat is ie sowieso al niet)
 

24qv

Actief lid
Die Amerikanen dromen altijd van schatrijk worden zonder er te hoeven voor te werken.
Tja, ik moet bekennen dat ik dat ook regelmatig droom, maar ben realistisch en heb ijdele hoop dat dit zomaar gaat lukken. Aan de andere kant, als zich dan een buitenkans aandoet waarbij een iemand willens en wetens de zaak belazerd heeft.

Tja, "iedereen doet het" is een non-argument. En beetje naïef van VW om, wetende hoe de juridische molens in de VS werken, te denken dat ze er met een bloemetje en het "spijt me", zoals in Nederland misschien nog zou kunnen, er vanaf kunnen komen. Wie geschoren wordt, moet stilzitten.
 
Laatst bewerkt:

Brightstar1981

Forumguru
@Brightstar1981 boetes kunnen enkel aan de constructeur gegeven worden omdat het hier gaat over misinformatie (nogmaals het gaat voorlopig over de 2.0tdi's en niet de 1.6tdi's) dus is het aan VAG de auto in deze staat terug te zetten zoals ze zijn gehomologeerd door de verschillende overheidsinstellingen. De eindgebruiker kan niet hiervoor verantwoordelijk worden gezet daar het gaat over een 'constructeursfout' of bedriegerij hoe je het ook wil noemen. Dus het is nu het ogenblik om te kopen hoor, misschien krijg je een bonuskorting omwille van slechte publiciteit :D en heb je nog de goede motor (die wel wat extra vervuild) maar weinig problemen geeft met eco-problemen.

Haha @peterrapid
Ik heb je raad dan maar opgevolgd en een skoda superb gekocht:tegek:
 

OctaviaWest

Actief lid
Vandaag in de krant: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151004_01901081

"Meerdere ingenieurs die aan de slag zijn bij de Duitse autobouwer Volkswagen (VW), zouden intussen bekend hebben een rol te hebben gespeeld bij het gesjoemel met de uitstoot van dieselwagens. Dat schrijft de Duitse krant Bild. De krant geeft echter geen details, over het aantal betrokkenen en hun identiteit.

De krant noemt ook geen bronnen. Bij Volkswagen loopt wel een intern onderzoek.

Volgens Bild gaven de betrokkenen toe dat ze de sjoemelsoftware in 2008 in de auto’s hebben geïnstalleerd. Volgen de ingenieurs, aldus Bild, was het technisch niet mogelijk om de motor EA189, die in 2005 door VW werd ontwikkeld, de uitstootlimieten te laten respecteren
zonder opnieuw zware investeringen te moeten doen. Dus werd een beroep gedaan op de bewuste software. Intussen zouden zo’n elf miljoen VW-auto’s ermee rondrijden."

Ach zo. Deze zware investeringen hebben ze dus niet gedaan, en het geld gewoon op zak gestoken. De drijfveer van de affaire was dus maar weer eens geld, spijtig genoeg.
 

Canon-Eye

Forumguru
De drijfveer van de affaire was dus maar weer eens geld
Tsja, wat had je dan gedacht?

Diezelfde drijfveer drijft toch wel minstens zo'n 90% van alle menselijke activiteit?
Of zouden er dan toch veel mensen zijn die uitsluitend werken omdat ze het zo'n leuke tijdpassering vinden? Dachutnie... :nono:

Let wel, ik praat niks goed - maar met dat gez... over "het gaat alleen om geld" schiet niemand iets op.
 
Volgen de ingenieurs, aldus Bild, was het technisch niet mogelijk om de motor EA189, die in 2005 door VW werd ontwikkeld, de uitstootlimieten te laten respecteren zonder opnieuw zware investeringen te moeten doen.
De wagens beschikken dus over een "minderwaardige" EA189-motor, waarvoor de koper wél de volle pot betaald heeft.
 

Wouter1

Forumguru
@OctaviaWest: vooropgesteld dat alles wat in de krant staat waar is:nono:.

Blijkt dus dat er een (goede) reden was om de illegale software toe te passen.
Een simpele aanpassing in de software om de emissie uitstoot aan euro 5 te laten voldoen zonder in te leveren op prestaties, verbruik en betrouwbaarheid lijkt mij niet mogelijk. Als men de consument toch probeert te doen laten geloven dat dit nu wel kan wordt men dus opnieuw belazerd!
Ik vind het niet erg om belazerd te worden, zolang ik het maar niet door heb.:pieker:
 

peterrapid

Forumguru
VAG-day is coming 7/10 moeten ze met een oplossing naar buiten komen. Tot die dag geloof ik in de goodwill van VAG om dit op te lossen.
 
Bovenaan Onderaan