Het grote VAG #Dieselgate topic

KJvO

Forumguru
Motorcode staat op de eerste bladzijde van het onderhoudsboekje en op de sticker onder de mat in de buurt van de reservewielbak., in iedergeval ergens in de kofferruimte.
Op die sticker staan alle codes zoals jou auto is samengesteld.
De betekenis van de codes kan je hier opvragen : http://vag-codes.info
Bedankt, maar nu weet ik nog steeds niet of de motor in mijn Skoda behoort tot deze te herstellen categorie? Want volgens mij is EA189 niet de motorcode zoals op de stickers aangegeven, bij mij staat CFGB. EA189 kan je niet invoeren, want het veld is max 4 karakters.
Vreemd is overigens de kolom mounting time voor mijn auto, tot mei 2013, terwijl die van mij is van een jaar later, of heb ik nu een AUDI TT ROADSTER 2.0 in Skoda verpakking ;)
 

Joske

Forumguru
Je zal maar een combinatie van beiden hebben
gsm hoesjes tot daar aan toe.. maar tvschermen hangen er toch nog niet fabrieksaf in een VW van Samsung? of wel? :D

retro_blue_teal_volkswagen_vw_capsule_samsung_galaxy_s4_i9500_case_85e6a8a2.jpg
 

Monteurtje

Forumguru
@Fean, lees ook de berichten van @Rallye.
Er wordt van alles geroepen. Maar niemand weet nog wat de recall gaat inhouden. Alleen de actiecode is inmiddels bekend maar de inhoud nog niet.
 

ertromp

Forumguru
Bedankt, maar nu weet ik nog steeds niet of de motor in mijn Skoda behoort tot deze te herstellen categorie? Want volgens mij is EA189 niet de motorcode zoals op de stickers aangegeven, bij mij staat CFGB. EA189 kan je niet invoeren, want het veld is max 4 karakters.
Vreemd is overigens de kolom mounting time voor mijn auto, tot mei 2013, terwijl die van mij is van een jaar later, of heb ik nu een AUDI TT ROADSTER 2.0 in Skoda verpakking ;)
De CFGB motor is ook een EA 189 blok
 

ertromp

Forumguru
Zie tabel ergens aan begin dit topic met alle motorcodes die behoren bij EA 189. Rechtstreeks uit Tjechie
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO

OctaviaWest

Actief lid
Die update wordt er wel in gefloept zonder dat je erom vraagt. Ze zullen wel een manier vinden om de garage te verplichten.
 

MacManiac78

Forumguru
Dit wordt leuk..... NOT!
De 1.2 TDI is al niet vooruit te duwen en dan gaan ze de software aanpassen zodat de juiste uitstootwaarde behaald wordt. Dat wordt dus nog verder knijpen van de inspuiting en de EGR vaker open. EGR gaat dus NOG sneller vuil slaan (en KAPOT) en de auto is gezien het nog verder knijpen van het motorvermogen onverkoopbaar geworden. FIJN HARRIE! :facepalm:
Hopelijk gaat het slotje nu wel van de ECU af, en kan de motor een OBD tuning ontvangen.... dan mag wat mij betreft de EGR en het roetfilter er meteen af. (En dan krijg je mogelijk weer gezemel bij de APK!)
 
Bovenaan Onderaan