En wat als je nou weigert om die update te laten installeren? Of als je niet opgeroepen wordt? Er zijn namelijk ook zat diesels die niet (meer) in onderhoud zijn bij de officiele dealer.
Dwingen? Altijd mooi woord, waar ik spontaan van in de aanval schiet :-)
Met een privé auto zullen ze het er wel 'stiekem' op zetten - je weet toch niet wat er onder de motorkap gebeurt. Wel van te voren aangeven dat je hier geen toestemming voor geeft (het is en blijft je eigen auto).
Als dan na een grote of kleine beurt het vermogen 'opeens' merkbaar veel minder is, teruggaan de dealer, klachtenprocedure starten, al dan niet met rechtsbijstand: aangetekende brief sturen naar dealer met twee opties 1) naar oude toestand terugbrengen 2) restitutie van het aankoop bedrag eisen. Consumentenbond inschakelen, Brief naar Pon schrijven, Kassa mailen (
www.vw-vermogensclaim.nl is nog vrij zie ik).
Tja, als je een leaseauto hebt, heb je niet veel te willen naar de garage, behalve klagen naar de leasemaatschappij en werkgever dat dit niet (meer) de auto is waar je een proefrit in gemaakt hebt, besteld hebt, misleid bent en dientengevolge per direct de auto wil inleveren.
Volgens mij allemaal zaken waar ze niet op zitten te wachten nu.