Ik begreep van een tuner die velen van ons kennen dat zij de tuningsoftware gratis terugzetten nadat de fabriekssoftware is aangepast.Je zal maar chiptuning hebben en teruggeroepen worden, wat zal er dan gebeuren?
Ja, maar dat is nou weer niet van toepassing op de bestaande auto's waar @OctaviaWest kennelijk op doelde, want het onderstaande ging vooraf aan de eerdere quote:Maar op de BPM wel...
Verder is BPM geen verkeersbelasting maar een aankoopbelasting -soort opvolger van de zg. weeldebelasting uit vroeger tijden.Ofwel gaan ze je motor dichtdraaien zodat hij voldoet aan de normen en nog even veel vermogen heeft als een Citroën 2PK uit de jaren '50, ofwel gaan ze het testalgoritme eruit halen zodat je nauwelijks nog door de keuring raakt
Dat ouderen uit hun scootmobiel vielen en mussen van hun tak pleurden was dus geen toeval als ik voorbij kwam
En da's niet alleen goed voor het milieu, het is ook nog stúkken gezonder voor degene die moet trappen.dat je voortaan in een trapauto mag rijden.
GMTO en Ruud is daar directeur, zie voor hem weinig voordeel met deze uitspraak maar hij is ook redelijk misleid.En prof. Dr. Ing. Ir R.H.M Metzelaar werkt bij welke lobby club?
Vergeet niet dat voor leaserijders die wel het volle pond hebben betaald (25%) "ongetwijfeld een beroep op het gelijkheidsbeginsel gaan doen om zo nog wat belasting terug te krijgen.
Dwingen? Altijd mooi woord, waar ik spontaan van in de aanval schiet :-)
Met een privé auto zullen ze het er wel 'stiekem' op zetten - je weet toch niet wat er onder de motorkap gebeurt. Wel van te voren aangeven dat je hier geen toestemming voor geeft (het is en blijft je eigen auto).
Ik denk niet dat men gedwongen kan worden om op een eventuele terugroepactie in te gaan. Er is n.l. geen sprake van een defect of gebrek, bovendien is de veiligheid niet in gevaar... Er rijden immers nog genoeg andere diezeltjes rond die ook niet voldoen aan euro 5.
Eventueel zou men met de dealer overeen kunnen komen om de terugroepactie uitlaat voeren inclusief registratie, en vervolgens direct ongedaan laten maken.
Al betwijfel ik of de dealer hier aan mee wil werken.
Ik hoop in elk geval dat mijn 1.2 TDI niet getroffen wordt, want een eventuele software update valt door een tuner denk ik niet te corrigeren...