Het grote VAG #Dieselgate topic

Oenoud

Forumguru
In EU 8 mln VW-diesels met sjoemelsoftware
WOLFSBURG (AFN) -
Er zijn in de Europese Unie ongeveer 8 miljoen dieselwagens van Volkswagen met software waarmee kan worden gesjoemeld met de uitstootwaarden. Dat liet de grootste autofabrikant van Europa maandag weten.

Volgens Volkswagen gaat het om auto's met het type dieselmotor EA189 EU5 met een motorinhoud van 1,2, 1,6 en 2,0 liter. Wereldwijd is fraude gepleegd met circa 11 miljoen auto's van het Duitse autobedrijf, van verschillende merken zoals VW, Audi en Skoda.

Volkswagen heeft aangekondigd dat de betroffen auto's naar de garage worden teruggeroepen om ze van nieuwe software te voorzien

Oenoud

Forumguru
Stond op telegraaf.nl. Ben benieuwd wat die software update inhoud.
Ben bang dat ik er niet vrolijker van ga worden.

Oenoud

Forumguru
Dear Customer,

We regret to inform you that the software in question has been installed in your vehicle. We apologize for this situation and are doing everything in our power to remedy it as soon as possible. The important thing for you to know is that your vehicle is completely safe and roadworthy!

@ertromp zie bovenstaande.......
Kan het waarschijnlijk er dus wel voor weg halen.......:bloos:

punicajack

Actief lid
Hier ook...

Waar ik nog steeds mee zit is dat de huidige euro 6 motoren wel de strengere euro 6 norm (0.08 g/km) wel halen. En de euro 5 motoren dus blijkbaar de euro 5 norm van (0.18 g/km) niet halen. Wat is er technisch zoveel anders aan die motoren? Weet iemand dat?

Ik had dit nog even doorgelezen
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations

De euro 5 norm in de VS is maar 0.043 g/km ipv de 0.18 g/km in Europa, bijna 5x lager dus. Maar ze gingen er 40x overheen daar, ben benieuwd hoeveel ze in NL dan omlaag moeten.

Cordoba

Forumguru
Hier ook...

Waar ik nog steeds mee zit is dat de huidige euro 6 motoren wel de strengere euro 6 norm (0.08 g/km) wel halen. En de euro 5 motoren dus blijkbaar de euro 5 norm van (0.18 g/km) niet halen. Wat is er technisch zoveel anders aan die motoren? Weet iemand dat?

Ik had dit nog even doorgelezen
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations

De euro 5 norm in de VS is maar 0.043 g/km ipv de 0.18 g/km in Europa, bijna 5x lager dus. Maar ze gingen er 40x overheen daar, ben benieuwd hoeveel ze in NL dan omlaag moeten.

Ik weet niet welke uitstoot je cijfers betreft, maar het probleem in de USA zit in de uitstoot van NOx (stikstofoxiden), en niet in bijv. koolwaterstoffen.

Ericw

Forumguru
@punicajack : euro6 norm is alleen haalbaar met het adblue systeem. Dus daar rijden de nieuwe motoren ook mee. Dit was ooit ook het plan van VW voor de US markt maar vond men te duur......

Joske

Forumguru
dat betekent op dit moment niets..

het is niet dat ze ineens alle diesels gaan meten op NOx hoor :lezen:

Bovenaan Onderaan