Het grote VAG #Dieselgate topic

Spierings

Forumguru
Maar soms wil je toch wat verder weg, dan is het fijn als je dat ook gewoon kunt, zeker als je eens een stuk om moet rijden of een file hebt..


ik zou nog geen elektrische auto of Hybrid willen hebben, je mist heel de rijbeleving..
 

OctaviaWest

Actief lid
Een korting van $3000 is niet mis, maar zo'n genereus gebaar is het nu ook weer niet. Ligt toch in de lijn van de korting die je met wat gepuzzel ook krijgt. In BE geven ze voor bedrijfsgebruik steeds (dus niet afhankelijk van één of andere actie) een fleetkorting die op 13 à 14 procent ligt (13% op een Octavia, 14% op een Superb). Bij een wagen van pakweg EUR 25.000 is de korting dan al snel hoger dan de schandaalkorting.

Enneh, voor een doorgeroest wrak krijg je al EUR 1.500,-
 

Canon-Eye

Forumguru
je mist heel de rijbeleving
Dat valt erg mee - ik heb een jaar of drie, vier geleden tijdens een of andere actie bij de ANWB in Leeuwarden eens een proefritje gereden in zo'n volledig elektrische auto. De rijbeleving is anders, natuurlijk - maar het is behoorlijk sensationeel om volstrekt geruisloos met één totaal ononderbroken duw in je rug in no time op snelheid te zitten.
Nóg vloeiender dan met een DSG (en daar heb ik ook 134.000 km mee gereden) alsmede - zeker in stadsverkeer - voor normale auto's onverslaanbaar bij het optrekken.
Nogmaals: het is anders, maar ik kwam niks tekort aan rijbeleving.
 

MarcoO2

Forumguru
Eens. De grootste kick geeft het feit dat er stomweg géén vertraging zit tussen "gas geven" en acceleratie, die dan vervolgens vloeiend aanhoudt.
 

Tafkah

Forumguru
Zo'n electro Twizzy zou ik ook wel eens willen proberen. Alleen het (on)praktische van deze carrosserie is wat mij tegen zou houden. Onze Faab rijdt gemiddeld per week nog geen 10 km.. maar wel met 2 kids, twee grote zwemtassen en gevuld met tassen van een grote Duitse super.
Zo'n Twizzy gaat het hem dus niet worden....
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo'n Twizy vind ik ook een beetje vreemd ding, maar bij eerder genoemde proefrittenactie hadden ze verschillende modellen van ongeveer de Fabia hatchback-klasse (o.a. van Peugeot, als ik me goed herinner). Voor boodschappen om de deur wel mee te leven, zeker in de stad een heel handig maatje.
 

Tafkah

Forumguru
Maar ja, wat kosten die?? Daar kan ik toch echt geen voordeel uithalen. Ik wil best 'moljeu' bewust leven en daar ook best in investeren.. maar dit krijg ik er bij mevrouw tafkah niet doorheen....

Bron: meneer Tafkah in gesprek met mevrouw Tafkah
 

kansberg

Forumguru
'Sensor van tien euro kan VW verlossen van dieselhoofdpijn'

Een nieuwe sensor van ongeveer tien euro in het luchtfilter kan er samen met een software-update voor zorgen dat ook van de 1.6 liter TDI-motoren van Volkswagen de NOx-uitstoot binnen de Euro 5-norm blijft. Dat meldt persbureau DPA op basis van een bericht van Wirtschaftswoche. De terugroepactie naar aanleiding van het sjoemeldieselschandaal zou daarmee voor Volkswagen een stuk goedkoper kunnen uitvallen dan de 6,7 miljard euro waar tot nu toe vanuit werd gegaan.

Volgens Wirtschaftswoche is de Duitse Rdw, het Kraffahrt Bundesamt (KBA) de sensor en de werking er van aan het testen. Volkswagen wil nog niet anders op het gerucht reageren dan dat het in gesprek is met het KBA en zoekt naar de beste oplossing voor zijn klanten.

Volkswagen haalt wereldwijd 11 miljoen auto'smet een EA 189 dieselmotorterug vanwege sjoemelsoftware die ervoor zorgt dat ze in de praktijk niet voldoen aan de NOx-uitstootnormen. Inmiddels is bekend dat bij het merendeel van deze motoren, in ieder geval de 2-liter uitvoeringen, een software-update voldoende is om de uitstoot in te perken.

Bij onder meer de 1.6 versies zijn ingrijpendere maatregelen nodig. Naast een software-update zou alleen een ander Adblue systeem met bijbehorende componenten de motor schoon genoeg kunnen maken. Mocht de nieuwe sensor goed bevonden worden dan kan de dure Adblue-aanpassing achterwege blijven. Een oplossing voor de resterende 1.2-liter motoren wordt volgens Duitse media eind deze maand verwacht.

Bron: Automotive Werkplaats
 

Joske

Forumguru
een andere sensor van pakweg 10 euro... man man, dat is toch moeilijk te geloven hoor :geek:

er zal wel wat meer aan dat blokje aangepast worden, en dan op software gebied me dunkt.
 

Spierings

Forumguru
Da's gewoon een kwestie van rekenen. Als je 10 euro per auto kunt besparen, dan loopt de totale besparing voor VAG al snel in de Miljoenen...
Tel uit je winst... :cheer:
Denk dat je zijn opmerking verkeerd begrijpt...

VAG stelt bij sommige motoren voor op andere injectoren en katalysatoren te monteren, als dat met een simpele sensor opgelost was hadden ze dat wel gedaan...Is het niet bij productie, dan is het nu wel bij de sjoemelsoftware....

Tel uit je verlies van injectoren en katalysatoren ten opzichte van een sensor van €10 :shutup::banghead:
 

Sk_Hans

Forumguru
In sommige landen doen ze niet zo moeilijk over sjoemelen.....

za 21 nov 2015, 10:21
Russisch steuntje in de rug voor Volkswagen
BERLIJN -
De Russische minster van Industrie Denis Manturov heeft het geplaagde Volkswagen zaterdag een steuntje in de rug gegeven. Volgens de politicus kampt de Duitse automaker in Rusland niet met problemen en is het merk een toonbeeld van technologische oplossingen.



De auto's van Volkswagen voldoen qua uitstoot volgens hem aan de normen en standaarden voor de Russische markt. Manturov beroept zich daarin op testen door de Russische toezichthouder. Van het manipuleren van emissietesten, zoals Volkswagen onder meer in de Verenigde Staten en Europa heeft gedaan, is volgens hem in Rusland geen sprake.

Nieuwe fabriek
Volkswagen is sinds 2007 actief in het land. Het verkocht vorig jaar in Rusland 260.000 auto's. Onlangs opende Volkswagen een nieuwe fabriek in de buurt van Moskou. Dit jaar vallen de verkopen lager uit, onder meer als gevolg van de noodlijdende automarkt in het land.

Ondertussen werkt Volkswagen in de VS aan het oplossen van de problemen aldaar met 482.000 dieselauto's die zijn uitgerust met de zogeheten sjoemelsoftware. De automaker heeft een plan ingediend bij toezichthouders in de VS voor een grootscheepse terugroepactie. Volkswagen had tot 20 november de tijd om met een plan van aanpak te komen. Details daarover werden niet bekendgemaakt.

Onderzoek uitgebreid
Wel heeft de toezichthouder het onderzoek verder uitgebreid. Daardoor zijn nu ook circa 85.000 auto's van Volkswagen en dochter Audi, die zijn uitgerust met een 3-liter dieselmotor, onderwerp van het onderzoek. Het betreft auto's die vanaf 2009 op de markt kwamen.
 

Spierings

Forumguru
Je kunt er ook zelf een drama van maken.....

Je hebt neem ik aan al die tijd met plezier in je Skoda rond gereden... Nu zit er een terugroepactie aan te komen waarvan de gevolgen nog onbekend zijn. En doordat ze nu in de USA en Canada anders behandeld worden is voor jou de maat vol? Is dit niet een beetje overdreven......

In de USA en Canada is zoizo ook alles anders geregeld op gebied van garantie en service, dan is het toch ook logisch dat de regeling anders is. Amerika is zoizo het land der schadevergoeding, was dan toch wel te verwachten..
 
Is dit niet een beetje overdreven......

In de USA en Canada is zoizo ook alles anders geregeld op gebied van garantie en service, dan is het toch ook logisch dat de regeling anders is. Amerika is zoizo het land der schadevergoeding, was dan toch wel te verwachten..

@Spierings: Ja misschien heb je gelijk, ik rij ook met veel plezier in mijn Octavia maar er zijn genoeg andere goed rijdende auto's, wilt nog niet zeggen dat ik moet accepteren dat een bedrijf zomaar wat doet.

De claimcultuur in de VS is ontstaan doordat er weinig is geregeld w.b. vangnetten e.d., maar ik zie niet waarom dit commercieel gebaar (dit is anders dan een compensatie voor arbeidsongeschiktheid na whiplash) voor een ondeugdelijk product (waar we het nu over hebben, je mag verwachten dat een goed aan de wettelijke eisen voldoet) daar anders zou worden geregeld als hier.
Zoals ik het opvat, wordt mijn "geleden schade" (wat dit ook voor mij is, los van wat dit voor eenieder inhoudt) minder serieus wordt genomen dan aan de andere kant van de vijver.

Stel, jouw vlucht wordt geannuleerd, de klant voor je in de rij krijgt een bepaalde vergoeding. Vervolgens word jij geholpen voor exact dezelfde vertraging op dezelfde vlucht met dezelfde tickets maar je krijgt geen vergoeding. Ik zou hier niet blij van worden en wellicht de volgende keer een andere maatschappij kiezen, jij denkt er wellicht anders over. Prima toch?
 
Bovenaan Onderaan