Het heeft mij er in ieder geval niet van weerhouden om weer een Skoda aan te schaffen.
Mij ook niet, we hebben er ook eentje in bestelling staan
Wat dat gehele gesjoemel betreft, als lid van de maatschappij en specifiek als belastingbetaler voel ik me wel bij de neus genomen (laat ik het netjes houden), zowel door het VW management alsmede door de verantwoordelijke engineers (management is never nooit niet in staat om sjoemelsoftware te maken). Als eigenaar van een auto uitgerust met sjoemelsoftware eigenlijk niet, ik ondervind daar helemaal geen nadeel van. Dat kan nog veranderen op het moment dat de fix die er gaat komen inderdaad nare bijwerkingen blijkt te hebben, zoals vermogensverlies, mindere inruil, maar of ik dan eventueel iets ga claimen zie ik dan wel weer. Nu is zowiezo prematuur, claims gebaseerd op speculaties vallen bij ook wel onder sjoemelen.
Verder ben ik het eens met wat hier op het forum ook al door anderen geroepen is, de hele zaak toont het failliet aan van de regelneverij, leuke ideeen, maar vanwege het feit dat de huidige testen hooguit interessant zijn als onderling vergelijkingsmateriaal in de praktijk gewoon niet goed. Ik kan me hier nog een post herinneren van
@sitechris die het werkelijke verbruik van een Golf GTE eens bekeken had, leek in niks op het getestte verbruik waarop die 7% bijtelling gebaseerd was. Door het feit dat er een knop in zo'n auto zit waarmee je flinke prestaties haalt, ten koste van een stevig brandstofverbruik, diskwalificeert zo'n auto zich per definitie als milieuvriendelijk.
Dus regelneven, terug naar de tekentafel, en deze keer advies inwinnen bij mensen die echt weten waar ze het over hebben, en verder geen belangen hebben in hetzij de autoindustrie hetzij de milieuindustrie. Totdan zal er gesjoemeld worden, hetzij legaal (GTE-achtigen), hetzij op/over het randje.