Het grote VAG #Dieselgate topic

CharlesTucker

Forumguru
Geinig, doet me denken aan de dieselmotor (in een VW Golf) van m'n vroegere natuurkundedocent op de middelbare school. Dat zal ergens 1978 geweest zijn of zo, dus dat moet wel een van de eersten geweest zijn. Daar hingen ook regelmatig flinke rookwolken achter :). Ik heb net nog eens even opgezocht, volgens wikipedia is er in 1976 voor het eerst een dieselmotor (1.5, 50pk) in een Golf gemonteerd.
 

Mistraller

Senior Member
@Mistraller,

Dat doe ik dus nooit, aan mijn auto laten werken zonder dat ik erbij sta. Ik stuur ook nooit mijn vrouw met de wagen naar de garage, want dan kost het het dubbele. Ik spreek van ondervinding. En als er ooit aan die sjoemelsoftware gaat gewerkt worden of aan die luchtfilter, dan sta ik erbij, zo simpel is het. Niet akkoord, even goede vrienden, maar dan gaan we op een ander. En ik hoef de koffie met het koekje in de toonzaal echt niet te hebben.
Ik had de auto voor een long life beurt gebracht. Daarvan staan de kosten vooraf vast. Wat ik uiteindelijk betaalde was de prijs van de skoda site MINUS 15%, omdat ik nieuwe klant was daar; leuke verrassing dus :). Ik heb helaas geen tijd in overvloed, en hoef er niet als een wijsneus een paar uur naast te staan, dan had ik de beurt wel zelf uitgevoerd. Ik rij nu 9 jaar een octavia, waarvan 8 jaar lease, dus dealer onderhouden. Dat is gewoon altijd goed gedaan, dus ik vertrouw er nu ook gewoon op. Ik spreek dus ook van ondervinding ;) Zelf hou ik er trouwens ook niet van als de klant op mijn vingers staat te kijken.

Enfin; mijn octavia met de update, is nog steeds helemaal zoals ik hem ken. Het lijkt er zelfs op dat hij zuiniger rijdt de laatste tijd, al kan dat wellicht ook komen doordat mijn vrouw er vaker mee rijdt.
Hij is er in elk geval zeker niet onzuiniger of slomer van geworden.
 
Volkswagen zal waarschijnlijk 115.000 wagens moeten terugkopen in de VS.
Meer dan 400.000 wagens zullen een significante en dure wijziging moeten ondergaan in het uitlaatsysteem.
 
Vele functies van de Chevrolet Bolt zijn opvraagbaar en zelfs stuurbaar via de Smartphone van de eigenaar (Bluetooth). De achteruitkijkspiegel is vervangen door een display met camerabeeld. Een Car-sharing functie is aanwezig om aan de nieuwe trend te voldoen: men wil niet eigenaar (of slechts gedeeltelijk eigenaar) zijn maar wel gebruiker. Om contact te leggen met medegebruikers is er een Sociale Media functie (Facebook etc) voorzien. De batterij is in één uur voor 80% heropgeladen. Volgens de GM-baas gaat de auto de volgende 5-10 jaren meer veranderen dan in de vijftig jaar ervoor, dit dank zij de koppeling van electrische wagen, smartphone en internet.
De mogelijkheden zijn inderdaad legio, je hoeft uiteindelijk zelfs geen eigen wagen meer te kopen. Je belt met je smartphone naar een elektrische wagen van jou keuze en die komt jou gewoon zelfstandig ophalen. Dit is disrupting technology hé mensen, dit gaat andere sectoren VERNIETIGEN.
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Stel je voor, je opent een app om een electrische wagen te bestellen, je hebt deze week wat bespaard om eens een gekke tesla voor je deur te hebben om eens wat meiden op te pikken, komt die Tesla mooi voor je deur, ben je volledig opgedirkt om naar die meiden te gaan, doe je de deur open van die Tesla en er komt een dodelijke schetengeur uit van de vorige bestuurder :fool::wavecry::banghead::tegek: sta je daar al je apps te doorzoeken om die schetengeur te verwijderen ... maar niks helpt. Als je spreekt van DISRUPTED dan zou ik me DISRUPTED voelen hoor en heb ik zin om die vorige bestuurder gewoon te VERNIETIGEN. :deuk:
Gewoon voor zulke eventuele gevallen zou ik toch een autootje achter de hand houden om zelf te hebben :deuk:
 
@peterrapid

Die meiden kiezen wél voor die Tesla hoor! En daar sta jij dan lekker zielig te wezen met je O3 RS...waar je zo hard voor gespaard hebt... Inderdaad DISRUPTING :arghh:
 

B@s0302

Senior Member
Ah @fyedi je bent er weer??

Moet met je eens zijn dat er wat verschuivingen gaande zijn in autoland. Denk aan privelease e.d. waardoor er niet zo zeer betaald wordt voor bezit als wel voor gebruik. Zou ook goed passen bij het nederlandse belastingsysteem maar das weer een ander verhaal. Ook qua de verdere ontwikkeling van elektrische auto's e.d. heb je een punt en zal er nog het nodige gaan gebeuren maar...

Je hebt de neiging iedereen als gek te bestempelen die, terechte, vraagtekens zet bij de snelheid van ontwikkelingen; misschien eens mee ophouden want strontvervelend!
 
@B@s0302 : U zet vraagtekens bij de snelheid van ontwikkelingen??

Breaking news:

Angela Merkel wil de elektrische auto massief gaan subsidiëren. in 2020 moeten er minstens 1 miljoen elektrische auto's op de Duitse wegen rijden. (Vandaag rijden er 30.000)

Doet me denken aan Freya VandenBossche en de zonnepanelen. Alleen, wie gaat er in dit geval voor opdraaien? Dat mogen jullie beantwoorden, ik heb al een sterk vermoeden, ik behoor ook tot de slachtoffers.

Opletten als de politiek zich moeit met economie, draait meestal uit op een ramp op zijn zachtst gezegd.

bron: Facebook Pro
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
@fyedi ik heb niks tegen elektrisch hoor en als ze iets kunnen maken met een deftige autonomie die mij meer of hetzelfde rijplezier kan geven met minder co2 footprint why NOT maar dit is nu zeker nog niet het geval en misschien wel binnen 5 jaar wie weet. En elektrisch rijden is 1 ding dat spul gemakkelijk opgeladen krijgen hier in België is nu verre van evident voor intensief dagelijks gebruik ... En België kennende gaat dit zeker nog meer dan 5 jaar duren. Daarentegen ben ik wel voorstander van waterstoftechnologie omdat deze makkelijker te integreren valt in de huidige situatie. Maar ik ben geen doemdenker zoals jij die probeert door roddels en verklaringen van internet klakkeloos te kopiëren zonder daar eventjes bij na te denken. Ik heb van jou buiten in dit topic ook nog geen bijdrage gelezen en deze die je hier hebt gepost zijn op z'n minst gezegd weinig positief. Wat ik wel of niet kan of wil betalen is niet aan jou om te oordelen.
 
Je hebt niks tegen elektrisch maar je vindt een Tesla een gekke wagen waar een dodelijke schetengeur inhangt? En alles wat ik hier schrijf zijn roddels van het internet? Het gaat hier toch over Dieselgate, niet?
En dat de gevolgen van Dieselgate voor sommigen niet prettig aanvoelen, daarvoor hoeft u op mij niet kwaad te zijn, ik ben slechts de boodschapper.
 
Bovenaan Onderaan