@Mistraller,
Dat doe ik dus nooit, aan mijn auto laten werken zonder dat ik erbij sta. Ik stuur ook nooit mijn vrouw met de wagen naar de garage, want dan kost het het dubbele. Ik spreek van ondervinding. En als er ooit aan die sjoemelsoftware gaat gewerkt worden of aan die luchtfilter, dan sta ik erbij, zo simpel is het. Niet akkoord, even goede vrienden, maar dan gaan we op een ander. En ik hoef de koffie met het koekje in de toonzaal echt niet te hebben.
Ik had de auto voor een long life beurt gebracht. Daarvan staan de kosten vooraf vast. Wat ik uiteindelijk betaalde was de prijs van de skoda site MINUS 15%, omdat ik nieuwe klant was daar; leuke verrassing dus
. Ik heb helaas geen tijd in overvloed, en hoef er niet als een wijsneus een paar uur naast te staan, dan had ik de beurt wel zelf uitgevoerd. Ik rij nu 9 jaar een octavia, waarvan 8 jaar lease, dus dealer onderhouden. Dat is gewoon altijd goed gedaan, dus ik vertrouw er nu ook gewoon op. Ik spreek dus ook van ondervinding
Zelf hou ik er trouwens ook niet van als de klant op mijn vingers staat te kijken.
Enfin; mijn octavia met de update, is nog steeds helemaal zoals ik hem ken. Het lijkt er zelfs op dat hij zuiniger rijdt de laatste tijd, al kan dat wellicht ook komen doordat mijn vrouw er vaker mee rijdt.
Hij is er in elk geval zeker niet onzuiniger of slomer van geworden.