Het grote VAG #Dieselgate topic

Het gaat niet snel ?

subsidies Noorwegen 14.000 € per wagen
doelstelling Nederland 1 miljoen elektrische auto's in 2025
Frankrijk wil de diesels weg : 10.000 € premie bij omruil van oude diesel naar elektrisch
Obama wil een miljardensubsidie toekennen aan de E-auto's bovenop de bestaande 7200 $ premie, Californië premie 9700 $
doelstelling China 5 miljoen elektrische auto's in 2020, 7400 € subsidie
Japan : 7200 € subsidie
Denemarken : 15.200 € (wordt stapsgewijs verminderd wegens teveel succes)
 
Nota van mezelf :

De grote jongens zijn er zich duidelijk mee aan het moeien. China met hun smog-probleem in Peking en Shanghai wil 5 miljoen elektrische wagens in 2020, Merkel wil 1 miljoen elektrische wagens in Duitsland tegen 2020, Obama gaat de subsidies met miljarden dollars optrekken. Google en Apple zijn er volop mee bezig, Tesla en GM gaan elk een E-car voor het volk uitbrengen. De koppen staan allen in één richting, de subsidies liggen klaar, de bevolking is de psychologische switch aan het maken, de elektrische wagen is gewoon niet meer te stoppen.
 
Laatst bewerkt:

ElScorpione

Forumguru
Is er al iemand die een oproep heeft gehad om zijn wagen te laten aanpassen? Ik ben wel heel erg benieuwd naar de eerste ervaringen.
 

auriga

Forumguru
Het stockholmsyndroom is het psychologisch verschijnsel dat soms optreedt tijdens een gijzeling. Het verschijnsel houdt in dat de gegijzelde sympathie voor de gijzelnemer krijgt.

In dit geval is Volkswagen de gijzelnemer en zijn de eigenaars van de wagen met sjoemelsoftware de gijzelaars.
Het fenomeen is duidelijk merkbaar op dit forum.

Stockholmsyndroom of niet. Ik vind het eigenlijk best cool dat VAG de groene regeldrift van de overheden op slinkse wijze heeft weten omzeilen.

In de praktijk zijn die ge-eco-castreerde auto's uiteindelijk schadelijker voor het milieu dan de 'normale' auto. Om een beetje mee te komen met het verkeer moet er harder gewerkt worden door dat pruttelblokje, dus verbruiken (en vergassen) ze altijd meer dan in welke verbruikstest dan ook.

Sjoemelsoftware vind ik zo hypocriet. Chiptuners doen niet anders. Het verschil met VAG is dat je het daar zonder meerprijs kreeg...
 

wanderer

Senior Member
Precies. Logische consequentie: wie eerst belastingvoordeel incasseert en daarna laat chiptunen om toch hogere prestaties te halen, sjoemelt ook.
Heeft niks te maken met hypocrisie - het is gewoon allebei fraude.

wat zijn we weer roomser dan de paus......
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoezo? Omdat ik toch ook een Greenline heb gekozen en dus (dankbaar!) gebruik heb gemaakt van de toen geldende regelingen?
Wel, ten eerste is er niets mis met het gebruik maken van regelingen. Tegenover een zeker offer - beperkte prestaties - stond een financiële prikkel.

Maar als eerst dat financiële voordeel wordt geïncasseerd om daarna door middel van kunstgrepen het bijbehorende offer ongedaan te maken, dan is er strikt genomen geen sprake meer van GEbruik maar van MISbruik.
Daar staan nog geen sancties op en ik gun verder alle slimmerikken hun plezier zolang het nog duurt, maar ik doe er niet aan mee. En in principe ben ik het ook wel eens met maatregelen die dit type misbruik moeten tegengaan...
 

EdK

Forumguru
Ach laten we ons maar meer gaan verdiepen in het elektro tunen....
Nog 10 jaar en dan rijd de helft van de leden hier in een elektrowagen..
 

Canon-Eye

Forumguru
Mag van mij ook wel eerder hoor. Sleutel tot succes is wat mij betreft de betaalbaarheid en de reikwijdte.
En natuurlijk ook wel de mogelijkheid om er 1000-1200 kilo achter te knopen, want om nodeloze kapitaalvernietiging te voorkomen wil ik nog wel even lol hebben van onze recent aangeschafte caravan.
 

EdK

Forumguru
Ach die caravan kun je volstouwen met accu's en rij je zo naar Spanje toe om op visite te gaan bij Wanderer die daar met ze vervuilende 1,6 TDI Yeti woont..

:deuk::deuk::deuk:
 
Ik merk dat de vijandigheid ten opzichte van mijn persoon hier afneemt:jaja: Zijn jullie de psychologische switch van vervuilende diesel naar milieuvriendelijke E-car aan het maken? Fantastisch!
PS1 Het lijkt er wel op dat VAG Dieselgate de spreekwoordelijke druppel is, die de emmer doet overlopen. Om het met de woorden van Johan Cruyff te zeggen : ieder nadeel heb z'n voordeel (of zoiets in die aard was het toch geloof ik)
En dan nog de volgende uitspraak (ik weet niet meer van wie, maar ik heb het altijd onthouden):
Elke technologie (in dit geval de kleine diesel) bereikt pas dan zijn hoogtepunt, als het reeds ONGEMERKT onderkropen wordt door iets nieuwer en beter (de elektrische wagen).
PS2 Gelijk hebben is niet zo moeilijk, gelijk krijgen is nog wat anders.:D

groetjes
 

Canon-Eye

Forumguru
Tekort aan aandacht, vermoed ik. Beetje extra prikkelen om de spotlights weer aan te trekken...
Laten we dat ego-aspect maar negeren en meer bij de zaak zelf blijven.

"Told you so!" heeft nog nooit iets ogelost.
 

ElScorpione

Forumguru
Als ik het geld had kocht ik meteen een Tesla Model S met een dikke 700PK onder de kap. Geen twijfel mogelijk. Wat een fantastische auto is dat. Maar ik moet het doen met wat minder budget. Daarom rijd ik in een Skoda 1.6 TDI. En wat is het heerlijk als ik de mensen hoor ik zeggen: wat is dat een mooie dikke auto zeg :D

Ik behoorde tot voor kort ook tot de personen die een gemodificeerde diesel reden. Dus met chiptuning en zonder DPF. Ik kreeg echter toch berouw en heb hem weggedaan. Nu rijd ik weer milieu vriendelijker, in een diesel met DPF.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik merk dat de vijandigheid ten opzichte van mijn persoon hier afneemt:jaja: Zijn jullie de psychologische switch van vervuilende diesel naar milieuvriendelijke E-car aan het maken? Fantastisch!
PS1 Het lijkt er wel op dat VAG Dieselgate de spreekwoordelijke druppel is, die de emmer doet overlopen. Om het met de woorden van Johan Cruyff te zeggen : ieder nadeel heb z'n voordeel (of zoiets in die aard was het toch geloof ik)
En dan nog de volgende uitspraak (ik weet niet meer van wie, maar ik heb het altijd onthouden):
Elke technologie (in dit geval de kleine diesel) bereikt pas dan zijn hoogtepunt, als het reeds ONGEMERKT onderkropen wordt door iets nieuwer en beter (de elektrische wagen).
PS2 Gelijk hebben is niet zo moeilijk, gelijk krijgen is nog wat anders.:D

groetjes
Zo te zien heb je moeite met het maken van onderscheid tussen de boodschap en de boodschapper. Ik heb totaal geen moeite met je toekomstvisie, integendeel. Ik heb echter bijzonder veel moeite met de onsympathieke manier waarop je die boodschap brengt.

En je laatste post bewijst dat eens te meer.
 
Bovenaan Onderaan