Het grote VAG #Dieselgate topic

peterrapid

Forumguru
Laten we dan nog 10 jaar genieten van onze vervuilende verbrandingsmotoren want het wordt nooit meer zo plezant hoor ! Ik wil ook wel een 700pk tesla maar wil die prijs niet betalen en laten we eerlijk zijn die Nissan leaf en soorten zijn niet de mooisten en ook niet de plezantste voor in te rijden ... Dus ik ga tot de auto industrie met een valabel alternatief komt toch nog wat verder pruttelen in een verbrandingsmotortje en mijn centen in wat zonnepanelen steken of een lekkere oldtimer met een v8 of v12.
 

auriga

Forumguru
Als ik het geld had kocht ik meteen een Tesla Model S met een dikke 700PK onder de kap. Geen twijfel mogelijk. Wat een fantastische auto is dat. Maar ik moet het doen met wat minder budget. Daarom rijd ik in een Skoda 1.6 TDI. En wat is het heerlijk als ik de mensen hoor ik zeggen: wat is dat een mooie dikke auto zeg :D

Ik behoorde tot voor kort ook tot de personen die een gemodificeerde diesel reden. Dus met chiptuning en zonder DPF. Ik kreeg echter toch berouw en heb hem weggedaan. Nu rijd ik weer milieu vriendelijker, in een diesel met DPF.

Ik rij milieuvriendelijk omdat het (nog) financieel voordeel oplevert. Als het geen leasebak was geweest had ik m al lang gechipt.
Fijne auto hoor, zo'n greenline, alleen jammer dat ie is getuned is door een accountant ipv een petrolhead.
 

RefleCs

Forumguru
Wat mij persoonlijk vooral nog stoort aan 100% electrisch rijden is de korte actieradius, de tijd die het duurt voor de auto weer is opgeladen (daarbij ook nog eens het gebrek aan oplaadpunten), wanneer komt er eens een dergelijke auto met trekhaak en de mensen die hun auto maar een hele dag bij een oplaadpunt laten staan op de parkeerplaats waardoor anderen geen mogelijkheid hebben tot het opladen van hun auto. Daarnaast zijn de aanschafprijzen nog veel te hoog.

Zou ik graag een Tesla rijden? Ja uiteraard! Het is een zeer mooie innovatieve auto. Zou ik ermee uit de voeten kunnen? Vast wel op de vakanties na dan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Een actieradius van 500+ km lost voor mij een boel praktische problemen op, simpelweg omdat ik dan 99% van het opladen thuis onder de carport kan doen (inderdaad, mede dankzij de zonnepanelen). Niks te maken met oponthoud onderweg, bezette laadpalen en ander ongerief...
Die trekhaak/caravan is dan nog wel effe een dingetje, ja. Maar misschien moeten we daarvoor dan wel een lekkere trekauto huren. Gefinancierd uit de besparing op brandstofkosten in de rest van het jaar.
 

Canon-Eye

Forumguru
Goeie vraag. Gelukkig vliegt de andere helft van leasend Nederland naar z'n vakantiebestemming en die moet!en dat ook redden met tijdig reserveren, dus dat zal het antwoord wel worden...
 

EdK

Forumguru
Ach @Canon-Eye met jouw leeftijd ga je toch in voor of na seizoen met vakantie ?
Dus dan is die ene helft leasend nederland al lang weer terug of moet nog, dus wat is je probleem.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Zolang juni buiten "het seizoen" valt, zal dat wel lukken. Augustus en september vallen in principe af, dan worden de dagen me te kort...
 

MarcoO2

Forumguru
Wat mij persoonlijk vooral nog stoort aan 100% electrisch rijden is de korte actieradius, de tijd die het duurt voor de auto weer is opgeladen (daarbij ook nog eens het gebrek aan oplaadpunten), wanneer komt er eens een dergelijke auto met trekhaak en de mensen die hun auto maar een hele dag bij een oplaadpunt laten staan op de parkeerplaats waardoor anderen geen mogelijkheid hebben tot het opladen van hun auto.
Over dit fenomeen stond van de week een aardig artikel in het AD: check.
 

ElScorpione

Forumguru
Mocht dat voorheen dan niet ??
Haha, dat zal best. Denk dat mogen eerder MOETEN gaat worden.

Dat vind ik trouwens ook het bijzondere van de correctie actie van VAG. Er staat: 'de aanpassingen worden uitgevoerd onder toezicht van de RDW'. Dan ben ik dus benieuwd hoe ze dat handen en voeten gaan geven. De RDW zal toch geen 100% controle op die reparatie gaan uitvoeren? Met andere woorden: kan de dealer ook zeggen "ik heb de update uitgevoerd" terwijl dat in werkelijkheid niet zo is?
 

Canon-Eye

Forumguru
Hetzelfde type toezicht als de APK, denk ik - steekproefsgewijze controle...

Kan ook niet anders, er zijn simpelweg niet voldoende RDW-mensen om bij elke VAG-dealer een mannetje te posteren.
 

Wouter1

Forumguru
Ik ben nooit een "early adapter" geweest, zal de recall niet, of zo laat mogelijk laten uitvoeren. Als er een door de RDW verplichte recall komt vind ik dat ik recht heb om exact te weten wat er tot in detail gewijzigd wordt, en verwacht ik een bepaalde garantie op goed functioneren en presteren van de motor...

Voor wat betreft elektrisch rijden eigenlijk :ot: geldt dat (geen early adapter) ongeveer ook. Als er voor ca 10000 euro voldoende elektrische gezins auto's of plug in hybriden op de (2e hands) markt zijn met minimaal 500km actieradius, en vergelijkbare variabele kosten dan wordt het interessant... Zal nog wel even duren denk ik. Zeker met de huidige olieprijs.
 
Bovenaan Onderaan