turboturbo
Forumguru
Prima. Heb ik ook liever dan dat lelijke kippengaas in m'n bumper. Ik begrijp alleen even niet hoe het nou zit met bescherming van de radiateur vs de airco condensor. Maar die vraag heb ik in betreffende draadje gesteld.
Ik ben er nu dan toch wel achter waar de verwarring in zat, geloof ik.Klopt inderdaad niet wat ik schreef over die bedrijfstemperatuur!
...
Haha wat een geweldige site, trouwens. Ze hebben er ook instructie filmpjes op staan, die zou je alleen voor de muziek eens moeten beluisterenDe gril wordt gemaakt in Polen bij Heko (www.heko.pl)
Neee..... het is nog erger: koperen..... Maar nogmaals, bij mij zie je daar (voorlopig, weet niet hoe lang het blijft) niets van....met zilveren schroefjes.
Dat is deze (klik) (edit: tenzij je het facelift model van '10 en daarna hebt, daar is nog geen passende onderzijde cover voor op dit moment; alleen nog voor de bovenkant)Eigenlijk weet ik niet of er voor de onderkant ook zo'n grill leverbaar is. Dat heb ik niet kunnen ontdekken.
De termostaat zorgt dat de temperatuur in de motor gelijk blijft.:icon_smile_questionIk vraag me nl. af of de motor niet een tegenprestatie gaat leveren, wanneer de radiateur te weinig koeling 'vangt'. Dus met andere woorden: je kunt de radiateur wel afdekken zodat er een mindere hoeveelheid koude lucht langs/doorheen gaat, maar zal de motor niet als gevolg hiervan juist de 'knop' verder open draaien, of de toevoer (liters water per minuut) ophogen, zodat het koelwater alsnog de gewenste of vereiste temperatuur heeft?
Het is inderdaad niet te geloven dat je bijna 3 tientjes kwijt bent aan een stukkie plastic waar ook nog niet eens nagedacht is over goede bevestiging. En voor de werking / het doel: een stuk karton will do! (alleen hoe krijg je dat bevestigd)