Het grote Winter-gril topic

van_der_P

Senior Member
Je zou het aan de binnenkant tegen de grill kunnen maken, dan ziet het al wat beter uit. Maar een stuk plexglas aan de binnenkant van de grill 4 gaatjes erin ty-rip erdoor zou ook moeten kunnen.

De video van de montage [video=youtube;VeOEEcQWgDw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VeOEEcQWgDw[/video]

zie ook bericht #25

turboturbo

Forumguru
@Roomster-DSG. De besproken cover in dit draadje is de cover van Heko. SuperSkoda is maar een reseller.
@Van_der_P ik weet niet of ty-wraps wel zo mooi staan in je grill. Dat ziet er wat mij betreft toch teveel houtje-touwtje uit.

Op de koperen schroeven na, vind ik de cover niet eens lelijk staan, hoewel het maar om functionaliteit gaat.

Voor iedereen: let erop dat er voor de laatste facelift van de Fabia II '10 een andere, iets verschillende cover bestaat. Je hebt er dus voor de modellen tot '10 en voor daarna. Voor het 'onderkantje' is op op dit moment voor de modellen van na de laatste facelift van '10 nog geen passende versie, dacht ik.

Ben overigens benieuwd naar de hypermilers onder ons / de Greenliners, of ze kunnen ontdekken of deze cover ook een zgn. 'bluemotion' effect heeft op het verbruik! :) (immers dichte grill = iets minder luchtweerstand, motor krijgt minder koeling, etc)

Ik denk dat je het scheuren van de cover kan voorkomen door grote ringen te gebruiken , de kracht wordt dan over een groter oppervlak verdeeld .
Ook de schroeven niet te vast aandraaien en borgen met Loctite kan helpen.

turboturbo

Forumguru
Vooral die 2 installatie tips zijn belangrijk. Schroeven alleen maar zover draaien als totdat er geen speling meer zit in de cover tov de grill, daarna borgen tegen evt lostrillen (en tegelijk anti-diefstal!)
@Hetzer; bedankt! Is idd een stuk overzichtelijker, zo!

MacManiac78

Forumguru
Ik wil de wintergrille ook hebben, ik zit al te wachten tot ze het onderste deel voor de Fabia GL hebben. Dan is gezamenlijke bestelling wel weer een idee.

Ik heb ook interesse in zo'n wintergrille en ik heb even contact opgenomen met http://www.laudorshop.nl/ hij verkoopt de zijwindschermen van Heko en wat blijkt de wintergrille is ook bij hem te bestellen , vanavond hoor ik wat de kosten bij hem zijn .

Het is wel van echt Pools Oostblok plastic gemaakt hoor :crazy:

Even on topic , ik heb de windgeleiders van hetzelfde merk en daar is niets mis mee, ik denk dat het scheuren van de cover veroorzaakt wordt door het te vast draaien van de schroeven , gewoon niet te vast draaien grote ringen onder de schroeven en borgen met loctite of extra moer .

MacManiac78

Forumguru
We zouden dus eigenlijk ('even') een bedrijf moeten vragen of ze een vergelijkbare cover kunnen maken van plexiglas. Dat is duurzamer.

Bovenaan Onderaan