Peter_Octavia
Forumguru
Wel even geduld.
Verwachte levertijd 2 weken.
Verwachte levertijd 2 weken.
Maar uit 1948 zullen het er niet veel meer zijn, denk ik?Die 2CV's rijden al rond sinds 1948
Ik heb net de onderste wintergrill besteld bij Laudorshop.
SKODA FABIA 2 - 5DRS VANAF 2010
Winter Cover tbv grill
Laudorshop bestelnummer: LD-02003
http://www.laudorshop.nl/contents/nl/d79.html
Het helpt wel de motor warmt wat sneller op. Vanmorgen ben ik even naar de dealer in Heerlen geweest toen viel het mij op dat het ondanks deze wintergrill best wel lang duurde voor de olie temperatuur boven de 80 graden kwam 20 - 25 minuten. (over het algemeen 80 km wegen).
Zonder wintergrill zal het nog langer duren. En rij je dus eigenlijk steeds met een koude motor, wat het verbruik niet ten goede komt. En je mist op deze manier ook een stukje comfort omdat de kachel dan ook niet goed mee doet.
Je zou je voor aanschaf moeten afvragen welk deel van de grill je wenst af te dekken, het bovenste deel zoals ik heb, of het onderste deel.
Het bovenste deel is al gedeeltelijk afgedekt, als je tussen de spijlen door kijkt.
Dus denk ik dat het meest effectief zal zijn het onderste deel af te dekken. Om alle twee de delen af te dekken, onder en boven. zou weleens niet zo verstandig kunnen zijn
Loop je dan niet het risico dat je ondanks de lage buiten temperatuur je motor warm loopt ? Want in die afdekking zitten geen schuifjes die eventueel open kunt zetten.
De dealer vertelde dat er in de eerste GL (van voor de belastingvrijstelling) een voorverwarming geplaatst is/was. Deze heeft men later weg gelaten omdat het te veel electriciteit (lees brandstof) kost. Daardoor zou die niet meer belastingvrij zijn. Hoogswaarschijnlijk zal dat weer gemonteerd worden als er belasting betaalt moet gaan worden. Dus op model 2014 denk ik. Maar daar zijn wij nu niet mee geholpen.
We zijn niet de enige die klaagt over het slecht warm worden van de GL bij lage buiten temperaturen.
Ik denk niet dat het een probleem oplevert. Maar je kunt het testen; ga maar op een relatief warme dag, na een lange(re) rit eens luisteren of de koelvinnen aan slaan. En hoelang ze dan aan blijven (te lang of niet meer uit gaan, lijkt me dan inderdaad niet wenselijk) Bijv. als je voor een stoplicht staat te wachten, of als je het dan niet kunt horen ergens op een parkeerplaats.zou weleens niet zo verstandig kunnen zijn
Loop je dan niet het risico dat je ondanks de lage buiten temperatuur je motor warm loopt ? Want in die afdekking zitten geen schuifjes die eventueel open kunt zetten.