Weer iemand wat voor banden Skoda in Nederland op nieuwe auto,s doet?
Zomer, winter of 4 seizoenen?
@micky: ik ben ook liefhebber van autorijden, hetgeen moge blijken uit de aangebrachte aanpassingen aan mijn Fabiaatje. Maar die 4 seizoensbanden worden echt steeds beter en ik heb over grip niet te klagen, ongeacht de weersomstandigheden
alleen onder de 7 graden ongeveer, bij een regenachtige winterdag met een graad of 10 ben je beter af met zomerbanden.Ge stopt veeeeeeel sneller in de regen met winterbanden en op nat wegdek zijn ze ook veiliger in bochten ....
Een zomerband is nog steeds beter in de regen. Lees recente adac/anwb tests maar door.Ge stopt veeeeeeel sneller in de regen met winterbanden en op nat wegdek zijn ze ook veiliger in bochten ....
Als je acc hebt en veilig instelt ga je nooit te dicht he@Fabia 123 : De beste keuze is afstand houden en anticiperend autorijden. Dat is niet om bij de hand te doen, maar een wetenschap binnen de rij-opleiding wereld.
Daarna kun je kiezen voor ondersteuning waarbij winterbanden de beste keuze is, op de voet gevolgd door 4-seizoenen banden. Onder winterse omstandigheden hebben ze zeker het nut bewezen, maar juist die omstandigheden wisselen per winter in ons kikkerlandje en zal het tot in lengte van jaren discussiemateriaal zijn. Het blijven hulpmiddelen, de chauffeur heeft uiteindelijk de regie.
niet van het seizoen maar van de weersomstandigheden ter plaatse af laten hangen? Dan moeten we allemaal met drie setjes banden gaan rondrijden.
Leuk voor de bandenboer, maar minder praktisch. Het blijft zoeken maar het beste compromis?