micky
Forumguru
Toch rijd ik in de winter met winterbanden. Doe maar se mannen.
ik dus ook
Maar goed, vrijdag krijg ik 4 spiksplinternieuwe Michelin Pilot Alpin Pro PA4 in de maat 235/45/18 gemonteerd
Laatst bewerkt:
Toch rijd ik in de winter met winterbanden. Doe maar se mannen.
Hoe dan ook zijn beide banden al vrij oud.Ik stel de vraag maar even hier want het gaat tenslotte ook over winterbanden.
Ik heb een set velgen op het oog met Vredestein Wintrac Extreme erom in de maat 225/45 R17.
De banden hebben DOT code 3011, dus week 30 2011. Twee banden hiervan hebben nog 2,5 mm profiel over. Twee hebben nog 6 mm.
De verkoper (garage) heeft nog twee Wintracs uit 2008 met 5 mm profiel.
Nu vraag ik me af, wat is wijsheid. Banden uit 2008 met meer profiel of banden uit 2011 met minder profiel?
De 2,5mm en de 5mm banden zijn beide Vredestein Wintrac Extreme.
Ik las ook dat onder de 4 mm profiel winterbanden hun winterband eigenschappen verliezen. Dan zouden wat dat betreft de 5mm banden uit 2008 de voorkeur hebben.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
De 2,5mm en de 5mm banden zijn beide Vredestein Wintrac Extreme.
Ik las ook dat onder de 4 mm profiel winterbanden hun winterband eigenschappen verliezen. Dan zouden wat dat betreft de 5mm banden uit 2008 de voorkeur hebben.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Leuk bedacht, maar je hebt niet gecorrigeerd voor de maximaal mogelijke scores. Nu telt de ACE test in jouw sheetje meer dan 5x zo zwaar als de anderen, die maar een maximaal mogelijke score van 10 (of soms 20) hebben.even 4 testen bij elkaar geraapt van autobild, ACE, ADEC en GF
en in excel gestoken om even een vergelijking te maken.
Nu in de aanbieding: http://www.superskoda.com/Skoda/Wheels/TURINI-18´-BLACK-original-Skoda-Autoas-4pcs-set-of-rims
En nu even geen winterbanden, ik zit al in overtime op het contract van deze auto. Bidden voor niet al te slecht weer.
Op de O3 gaan in januari meteen winterbanden. Ik heb 235 brede banden, die heb ik al eerder gehad op een auto en toen viel er sneeuw en kwam ik mijn buurt niet meer uit. Combinatie van power en brede zomerbanden is met sneeuw geen beste combinatie, op de openbare weg gaat het nog wel, maar als er niet wordt gestrooid kun je het wel vergeten.
even 4 testen bij elkaar geraapt van autobild, ACE, ADEC en GF
en in excel gestoken om even een vergelijking te maken.
michelin crossclimate
vredestein quatrac 5
goodyear V4S G2
nokian weatherproof