Als je het mij vraagt:
Kan je je wagen thuislaten bij hevige sneeuwval of ijzel.
Ik zou voor de Michelin gaan
Ik rij sinds mijn eerste wagen al in de winter met winterbanden. Mijn vrouw doet met moeite 9000 km/ jaar. Toch heb ik voor haar ook een apparte set winterbanden en zomerbanden met apparte velg.@BBO ik zie niet zo goed wat die 20.000 km/j drempel ermee te maken heeft?
Ik rij per jaar nog steeds - min of meer tot mijn eigen verbazing, maar goed - zo'n 24 à 25k; als het zwaar gesneeuwd heeft kan ik (waarschijnlijk, meestal) de rit wel uitstellen - maar niet als het langer dan een paar dagen gaat duren; en ik doe geen voorspellingen over de zomervakanties in de komende jaren omdat dit net zo goed binnen NL kan worden als pakweg midden- of zuid-Frankrijk, of bv. Zweden. Géén wintersport, dat is het enige wat vaststaat.
En toch ben ik (op 2 weken na) een jaar geleden overgestapt op de CrossClimates, gewoon omdat ik het (altijd zelf) wisselen zat was en deze band een voldoende breed scala aan omstandigheden in ruim voldoende mate aankan. Net als trouwens de banden waar een jaar of 30 en meer geleden iedereen op reed, toen die specialisatiehype met zomer- en winterbanden nog niet was bedacht...
En dan hebben we vandaag de dag, ondanks alle vooruitgang in de bandentechniek, toch meteen honderden kilometers file als er in de spits een beetje regen valt.
Ter illustratie bij deze regels (zonder de foto, die is niet zo relevant):En dan hebben we vandaag de dag, ondanks alle vooruitgang in de bandentechniek, toch meteen honderden kilometers file als er in de spits een beetje regen valt.
Als het niet aan de banden ligt, dan moet het toch aan de mensen liggen, zou je bijna denken...
Van die neiging had Max trouwens niet veel last...neiging om voortdurend te checken of de remmen het nog wel doen