We've got him! Na 7 maanden en 2 dagen wachten heb ik hem dan toch mogen ophalen.
En binnen 10 km stond ik weer stil en wilde de auto nergens meer naar toe... Na een korte tussentop bij de bouwmarkt kon ik niet meer wegkomen. Geen duidelijke foutmelding, maar nul reactie op het stroompedaal en de sleutel kwam ook niet meer los. Binnen een kwartier stond de chef werkplaats er en die heeft 'm uitgelezen. Er kwam een onduidelijke foutcode tevoorschijn waar hij ook even voor moest bellen (iets met het hoogvoltsysteem), maar de auto deed het ondertussen weer. Toen bleek dat sowieso ik een fout had gemaakt: je moet ook echt "starten" (thanks for the uitleg bij de dealer...) om te kunnen gaan rijden. Dat heb ik later ook wel gedaan, maar door al mijn acties ervoor had de auto er blijkbaar geen zin meer in. Auto uitzetten, op slot zetten en daarna weer opnieuw proberen is blijkbaar de oplossing om hem weer te resetten.
Een avontuur en 3 kwartier later dan verwacht ben ik toch veilig thuis gekomen en bleek mijn laadpaal het ook netjes te doen.