Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Andre88

Nieuw lid
Nosmo, zou je mij willen vertellen met welke instantie jij dit geregeld heb? Via Volkswagen Pon financieel service?
Ga je qua maandlasten veel meer betalen?
@Twardt jou omschrijving is ook mijn gevoel. Zij betalen bijvoorbeeld nu ook niet mijn “dure” benzine ipv goedkopere elektriciteit, in mijn contract staat zelfs dat die in maart 2020 geleverd zou worden vanaf dat moment tank ik ook nog iedere week aan de pomp...
en dan zou ik ook nog in mijn handen moeten knijpen vanwege een goedkope aanbieding. Een klein beetje begrip naar hun klanten zou al wenselijk zijn, ipv iedere keer achter dat standpunt van goedkope aanbieding te schuilen..

Nosmo

Actief lid
Ik heb het via de dealer geregeld. Het hele verhaal staat in dit topic, gewoon even een beetje terug bladeren.

Mijn maandlasten zijn ongeveer hetzelfde gebleven vanwege de hoge korting die Pon geeft op een voorraad e-Golf en de subsidie.

@Nosmo

Goed geregeld!

Hoe zeker ben je van de subsidie? Begreep dat de pot al aardig leeg aan het raken is?

Deze info komt van de site van de rijksdienst en was de stand op 3 juli voor het budget van nieuwe auto’s.

Totaal jaarbudget 2020 is € 10.000.000
Aangevraagd is € 7.380.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2020 is € 2.620.000

Laatst bewerkt:
Afgelopen week bij de dealer langs geweest omdat ik maar steeds niets hoor met betrekking tot de levering. Was oorspronkelijk week 10, zou nu week 50 worden maar dat zou wel wat vroeger kunnen omdat men langzamerhand de productie aan het opvoeren is. Week 50 zou komen doordat men na opening maar met 1/3 van de productiecapaciteit is begonnen en dit zijn ze nu aan het opvoeren.

Ik kreeg wel te horen dat mijn "verhaal" niet klopte want alle klanten die een bestelling open hebben staan worden op de hoogte gehouden als er ontwikkelingen zijn want dat zijn de interne afspraken. Geen excuses, geen aanbod om uit te zoeken waarom ik dan kennelijk geen enkel bericht heb gekregen vanaf het tekenen van het contract, helemaal niets ... en dan sta je daar als "gewaardeerde klant". Mijn ervaringen zijn dus vergelijkbaar met die van @Twardt ...

Marc97

Nieuw lid
Contact gehad met mijn dealer (Skoda Pouw Apeldoorn). Fabricage staat voor week 34 en levering 2 weken later. Begin september dus! Contract getekend op 4 december.

Andre88

Nieuw lid
Marc97 en in de tussentijd soms wat van Skoda Apeldoorn wat vernomen qua vorderingen? Of neem jezelf contact met de dealer op?

Update :

Gister een update gevraagd bij SKODA, aangegeven dat ik nog steeds enthousiast ben over de auto... maar wat minder over de levertijd en communicatie :nono:, vandaag kreeg ik een telefoontje van SKODA of ze me konden helpen... jazeker ik wil graag een update over de levertijd... momentje we bellen u zo terug.... half uurtje later : goed nieuws meneer de auto staat op de vrachtwagen ! Volgende week dinsdag wordt hij geleverd ! :bloemen:

Bedankt voor de info:lezen:, wordt vervolgd

Laatst bewerkt:

Tuup

Lid
Gefeliciteerd met je nieuwe auto, ik krijg geen hoogte van de leveringen... heb hem in november besteld en nog niet geleverd
De dealer belde me in de week van de geplande levering op en deelde mee dat de leverdatum veranderd was van 19 Februari naar medio Juli. Toen heb ik een klacht ingediend en gedreigd het leasecontract te ontbinden. Toen werd de levering door Skoda Nederland naar voren gehaald (April 2020). Toen kwam Corona en uiteindelijk is de Citigo begin Juli geleverd.. Duurt lang maar de vraag naar deze auto blijkt erg hoog te zijn!

padoes

Nieuw lid
@Tharock mooi dat de auto eindelijk wordt geleverd!! Veel plezier met het ophalen!
Ik put daar ook maar hoop uit en ga ervan uit dat de door de dealer opgeven planning van week 35 bij ons gehaald zal worden.

Als er maar 600 naar NL gaan dan klopt er iets niet ... het is nu week 28 ... mijn levering staat voor week 50, dat zou betekenen dat er gemiddeld dan zo'n 1 per week geleverd gaat worden? Volgens mij is het overzicht van alle Citigo's e-iV die bij de RDW op kenteken worden gezet ... daaronder zitten er 600 die volgens mij voor Skoda-lease zijn besteld ... maar misschien heb ik het verkeerd?

Twardt

Lid
@JeroenL Er waren er 600 beschikbaar voor de privatelease aanbieding. Het is natuurlijk best mogelijk dat er uiteindelijk meer verkocht zijn in NL dan die 600.

@Twardt dat vermoeden had ik al ... ik vond het al een beetje vreemd dat er werd gezegd dat er maar 600 aan NL toegewezen waren. Er worden natuurlijk ook gewoon door dealers voertuigen voor particulieren en voorraad besteld. Dus in het overzicht staan meer dan enkel de leaseauto's ...

Leuk nieuwtje voor de mensen die al lang wachten op de citigo. Modeljaar 2021 is gestart met de grootste wijziging dat elke citigo DAB radio heeft op de ambition uitvoering. Hier zit ik dan ook bij, vorig jaar besteld nog geen auto..

Twardt

Lid
DAB op de Ambition standaard terwijl je daar eerst een Style voor moest hebben. Wijzigt er voor de Style ook nog wat, of blijft die ongewijzigd voor 2021?
Hoe heb je dat trouwens gevonden Fleezo?

Bodie

Lid
Op basis van EU regelgeving ( Telecom code) is een DAB ontvanger in elke auto verplicht vanaf 21 december 2020.....

Interoperabiliteit van autoradio-ontvangers Artikel 113 bevat maatregelen om de interoperabiliteit van autoradio-ontvangers en digitale televisieapparatuur te waarborgen. Ten aanzien van (auto)radio-ontvangers is deze eis voor het eerst in de Telecomcode opgenomen. In bijlage XI, onderdeel 3 is voorgeschreven dat een autoradio-ontvanger die wordt ingebouwd in een nieuw voertuig van categorie M dat in de Unie op de markt wordt aangeboden voor verkoop of verhuur, vanaf 21 december 2020 een ontvanger dient te bevatten die ten minste radiodiensten kan ontvangen en reproduceren die via digitale terrestrische radio-uitzendingen worden uitgezonden. Gedoeld wordt op (digitale) uitzendingen via omroepzendmasten, ook wel (digitale) etherradio genoemd. In Europa (en ook in Nederland) is de techniek Digital Audio Broadcasting (waaronder DAB+) de meest gebruikte techniek voor digitale etherradio. Het verzekeren van de interoperabiliteit van autoradio-ontvangers in heel Europa draagt bij aan de transitie van analoge naar digitale etherradio.

Bovenaan Onderaan