Hij is in Nederland

Rosinfield

† In Memoriam
Ach ja, moet kunnen vind ik, zo'n gezellig draadje, zeker omdat ik het zelf heb opgestart. En wie heeft daar nou last van? Je ziet snel genoeg: o, dat is weer dat geouwehoer van die mannen. En keert terug naar de vast afgebakende topics. En het dooft natuurlijk vanzelf dan wel weer uit.
Corsaar: dat was dan wel een hele ouwe, die van mij had zo'n doorlopend ovaal achterruitje.

FredV

Banned
Ach ja, moet kunnen vind ik

Echt wel. 't is ook geen kritiek hoor.
Ik volg het met belangstelling en oude kever geeft ook bij mij leuke herinneringen.
M'n broer had er één 1964, uit duitsland geimporteerd, zonder opsmuk, dus niks chroom en zo, met zelfs nog richtingaanwijzers die aan de zijkant uitklapten, maar wel een grote achterruit.
en ik mocht er in rijden, zonder rijbewijs... zo leerde ik rijden

Rosinfield

† In Memoriam
FredV: Jij begrijpt het helemaal! Dat wachten maakt je echt gek en helemaal als je dan op een gegeven moment weet dat hij al in NL is. In jouw geval is het trouwens een zij (Yeta) zag ik, leuke "Freudiaanse" verschrijving, neem ik aan.

CaseyBasey

Actief lid
Ja, er komt wel het een en anders langs in dit topic. Maar ik voel me deze keer ook niet bezwaard, want het is het topic van Rosinfield zelf.

Grappig dat we allemaal ervaring hebben met kevers trouwens.
En over lifestyle verandering: ikzelf neem me dat ook al zolang voor. Alleen stoppen met roken is gelukt, althans de afgelopen jaar of 10, en vermindering vleesconsumptie. Stelt dus nog niet zoveel voor. En m'n vriendin doet ook haar best, maar die heeft er nog meer moeite mee dan ik.

Rosinfield

† In Memoriam
CaseyBasey: Bij mij is het allemaal begonnen met hardlopen. Veel mensen kennen dat wel: na een avondje stevig doorzakken, neem je je voor nu eens gezond te gaan doen, o.a hardlopen of trimmen zoals dat destijds ook wel werd genoemd. Alleen verwaterde dat altijd ook weer snel. Alleen zo'n 35 jaar geleden, bleef ik het op een gegeven moment gedoen en ben sindsdien niet meer gestopt. Dat bracht vanzelf met zich mee dat allerlei ongezonde gewoontes haast als vanzelf werden opgegeven, roken, drinken en ook sinds kort na die tijd vegetarier.

Maar ja, da's ook weer iets persoonlijks. Ik weet dat sommige mensen hardlopen echt de meest vervelende/saaie bezigheid vinden.

corsaar

Senior Member
Mensen die saai bezig zijn hoeven geen saaie mensen te zijn.
Ik durf niet te vertellen wat ik op mijn vrije dagen doe, zo saai
als ik er maar plezier in heb.

Trucker

Actief lid
Ik heb jaren aan hardlopen gedaan en ik vond het heerlijk even lekker je hoofd
leeg maken na een drukke dag.
Tegenwoordig heb ik er de kracht niet meer voor en ben blij als ik s avonds de
bank haal.

Rosinfield

† In Memoriam
Trucker: In een vorig leven heb ik ook hard gewerkt en moest vaak al vroeg op ivm files vermijden. Desondanks was ik inmiddels zo "verslaafd" geraakt aan het hardlopen, dat ik gewoon of 's-ochtends heel vroeg of na het werk ging, ook al was ik bekaf. Gewoon omdat het een soort onontkoombare drang was en ik wist dat ik me er uiteindelijk beter door zou voelen. Zelfs op dienstreizen in het buitenland, nam ik m'n schoenen mee en wist ik overal tijd en plaats te vinden om te lopen. Op een gegeven moment wordt het iets dat je gewoon elke dag doet, zoals douchen of tandenpoetsen. Maar het is wel zo dat het een behoorlijke tijd duurt voor je op dat punt komt, ik schat een half jaar minimaal.

Trucker

Actief lid
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel mis,en moet ik mijn tijd anders indelen.
Ik sta elke ochtend om 04.00 op dus dat is geen optie dus word het al in de avond uren.
Ik ben er wel over aan het denken om de "stoute"schoenen weer is aan te trekken.

Rosinfield

† In Memoriam
Goed plan! Maar 4 uur is wel heel erg vroeg. Vroegste voor mij was ooit 5.50 en dan was ik ook wel af 's-avonds. Ging ook vaak op mijn werk tijdens de lunch-pauze die dan vaak wel iets uitliep. Ook met en clubje. Had wat dat betreft wel geluk als militair te werken, dan wordt dat meer geaccepteerd en zijn er voorzieningen voor (kleedkamer/douches)

Trucker

Actief lid
4 uur is vroeg en elke avond rond half10 en 10uur naar bed.
Als je gaat hardlopen moet je minimaal 2x per week gaan en
met een club is wel beter.(ik ben bijna overstag)
Misschien iets minder op het forum en gewoon 2 avondjes beginnen.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb het altijd in principe alleen gedaan, ben je van niemand afhankelijk,kun jej je eigen tempo aanhouden, etc. Maar met anderen heb je weer steun en stok achter de deur. Is per persoon verschillend denk ik. In elk geval veel succes met het weer aantrekken van de loopschoenen.

Realiseerde me net dat we binnen dit draadje eigenlijk vanzelf onze eigen chatbox hebben gecreeerd. Zou eigenlijk onder Off topic moeten. Het loopt wel vaker zo en ik vind dat best leuk zo af en toe een beetje lekker OH-en.

CaseyBasey

Actief lid
Hardlopen is voor mijn geen optie meer, daar belast ik m'n rug teveel mee. Ik heb ca. 20 jaar geleden een motorongeluk gehad waarbij ik o.a. 2 rugwervels heb gebroken. Er was gelukkig geen sprake van dislocatie, dus geen verlamming. Maar de wervels zijn behoorlijk beschadigd en ik heb regelmatig behoorlijk last van m'n rug. Wel heb ik een tijdlang "ge-brisk-walked". D.w.z. zo snel wandelen dat je net niet rent. Misschien moet ik dat weer 's dagelijks doen. Nu wandel ik alleen elke dag, max. 1 uur. Wandelen vind ik wel fijn.
In het kader van revalidatie en preventie heb ik ook enkele jaren de sportschool bezocht. Ben dat nooit leuk gaan vinden, altijd een hekel aan gehad. Beperkte het dan ook tot 1x per week.

Trucker

Actief lid
In dit draadje mag je wel off topic toch,het is je eigen draadje.
Bovendien vind ik het ook erg gezellig en komt er van alles
voorbij dus ook leerzaam.

CaseyBasey

Actief lid
Dan moet ik eerst een goeie fiets kopen. Die ik nu heb zit niet zo goed, is denk ik te klein voor mij. Ik fiets dan ook zelden en nooit lang.
En 4:00 uur gaat echt niet lukken hoor, dan slaap ik nog een paar uurtjes...

Trucker

Actief lid
Heb je na je motor ongeluk nog motor gereden of ben je er helemaal
klaar mee.
Ik was 19 toen ik mijn motor rijbewijs haalde en 3 weken later lag ik
in het ziekenhuis ,ik kreeg geen voorrang van een auto en heb 3mnd
thuis gezeten(was een stukje van mijn knieschijf afgebroken)
maar ik rij nog steeds motor alleen wel rustig en beheersd

Rosinfield

† In Memoriam
En zwemmen CaseyBasey, is dat dan niets voor jou? Maakt ook eigenlijk niet uit wat je doet, als je maar regelmatig beweegt. Ik denk 4x pw minimaal een half uur, dat is voor je gezondheid prima. Wat ik doe, elke dag, is eigenlijk zwaar overdreven en niet nodig voor een goed effect op je gezondheid. Maar ja, dat is ook meer een verslaving.....

CaseyBasey

Actief lid
Trucker: ik ben na het ongeluk maanden uit de running geweest. Paar weken ziekenhuis en naar huis met een brace om de borst. Pas na ongeveer een jaar weer volledig aan het werk. Motor (XJ 900) was total loss. Eerste jaar zou ik de kracht gemist hebben om zo'n motor op en van z'n standaard te trekken, later durfde ik eerlijk gezegd ook niet meer te rijden.
Het ongeluk was gelukkig m'n eigen schuld. Inhalen zonder goed op te letten terwijl er een tegenligger aankwam. Ik was op weg naar m'n werk en 's morgens ben ik nooit op m'n best....

CaseyBasey

Actief lid
En zwemmen CaseyBasey, is dat dan niets voor jou? .....

Heb ik een hekel aan. Vind het alleen leuk met een snorkel in de warme Middellandse Zee. Voor m'n vriendin is het haar lust en leven, die trekt elke dag meer dan 60 baantjes.
Nee, het zal wandelen en/of fietsen moeten zijn. Kan je ook doen wanneer je zin heb of wanneer het uitkomt, hoeft niets voor georganiseerd te worden.

Bovenaan Onderaan