Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Daar ben ik het helemaal mee eens het is de planning.
Maar als de mensen al 20 weken wachten zorgen ze maar voor
extra capicieteit. Toen de handel op zijn kont lag schreeuwde ze moord en brand.
Right, ervaring mee? Op zich leek het me wel in orde en ik snap ook wel dat ik niet de enige klant ben waarmee ze moeten dealen. Wat me alleen stoort is dat je niet op de hoogte wordt gehouden en er zelf achter aan moet zitten. Maar dat schijnt niet uniek te zijn. Vervelende is dat je eigenlijk voortdurend wordt heen en weer geslingerd tussen berusting en ongeduld.
Ja, CB, nu jij nog! Moet zeggen dat het toch een enorme ontlading geeft als je eenmaal dat lang verwachte bericht hebt gehad. Ben meteen een rondje gaan rennen om deze op gezonde wijze af te laten vloeien. Gek eigenlijk, het is natuurlijk maar een auto (zeg ik nu)
Ja, het is maar een ding. Maar wel een ding wat op het weer na het meest voorkomende gespreksonderwerp is en waar de gemiddelde Nederlander het grootste deel van zijn budget aan besteedt.
Trouwens, als je dit ding een naam geeft, bijv. Henk, dan is het toch iets meer dan alleen een ding....
Ik heb zo maar het idee dat jullie grapjes maken over mijn Yeti
Sommige baby's hebben ook opstart problemen, kunnen de voeding niet
binnenhouden of drinken niet goed. Maar daarna groeien ze als kool.
Zo ook met mijn Yeti met dit verschil hij zoop meteen als een verslaafde.
Door gulzigheid begon hij te hikken. Nu deze kinderziekte voorbij is
rijd hij als een tijger. Als ik naar hem toe ga lichten zijn ogen op
en hij kijkt mij glimlachend aan, ik zie soms tranen van blijdschap.
Wat een verschrikkelijk goede band heb ik met die auto.
En alleen maar omdat hij wat starterproblemen had.
En dat moeten jullie missen !
Ja, ja, dat schept een band. In de sociale psychologie noemen we dit cognitieve dissonantie reductie. Heb ik akltijd een fraai mechanisme gevonden en je treft er vele vb'n van aan in het dagelijks leven. Zo ook hier; je hebt een vervelende ervaring en als deze achter de rug is construeer je een mentaal plaatje waarom het toch wel ergens goed voor is geweest.
@corsaar: het is duidelijk, bij jou is de Yeti ook veel meer dan een ding. Maar een naam heb ik van jou nog niet gehoord. En ik wed dat je veel met hem (of haar?) praat!
@Rosinfield: ja ja, heel herkenbaar! Zo is het effect nu bij jou dat alle chagrijn als sneeuw voor de zon is verdwenen, zelfs alsof het nooit bestaan heeft. Achteraf zul je hooguit toegeven dat de onzekerheid/onduidelijkheid van afgelopen periode een min-puntje was maar de negatieve gevoelens die je bij tijd en wijle hebt gehad zijn niet meer zo sterk op te roepen in je herinnering.
Precies! In de jaren 60 is die theorie heel fraai uitgewerkt en zijn er tal van heel elegante onderzoeken over gedaan, waarbij de proefpersonen dan doorgaans op het verkeerde been werden gezet wat betreft de achtergronden van het experiment. Mijn schoonmoeder is ook een dankbaar studie-object wat dit betreft. B.v. als iets niet doorgaat zeggen dat je het toch al niet zo leuk vond, enz.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.