HET grote probleem met meteen roepen van dat AE/BG/eBay materiaal troep en zooi zou zijn, is gewoon compleet ongenuanceerd.
Ja, er zit inferieur spul tussen. En ja, zeker met 230V AC materiaal moet je helemaal goed opletten en weten wat je kiest en hoe je iets toepast (of niet).
Maar er zitten ook prima spullen, voor een fatsoenlijke prijs bij.
En idd, je moet wel wat kennis/ervaring hebben van de materie om enigszins zorgvuldig te kunnen beoordelen of je iets vaags of iets goeds besteld.
En meer specifiek (vervang)LEDs t.b.v. menige auto koplamp.
Vaak geilen (onwetende) consumenten op grote imposante getallen. Het bekende marketinggebeuren.
Dus als je ergens stelt dat iets 100W geeft/verbruikt/is (wat vaak technisch complete bs is), dan zal het wel goed zijn... Duh...
En die Hilox jongens en meisjes kunnen er ook wat van. Ook dat is gewoon made-in-China spul
Zelfs op de überdure Philips Ultinons staat "Made in P.R.C." M.a.w. China...
Lees mijn bevindingen en meetresultaten nog maar eens m.b.t. H7/HB4 LEDs:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/
en alhier nog wat ervaringen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53258597#53258597
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53260881#53260881
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53265151#53265151
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53376665#53376665
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53387101#53387101
Dan krijg je dus ook bijvoorbeeld het fenomeen dat veel te felle LEDjes als kentekenplaatverlichting worden gebruikt. Met LEDs, die met bijbehorende belastingweerstanden, of eigenlijk beter, elektronische stroombronnen, veel te veel licht geven en vaak ook nog de verkeerde kleurtemperatuur uitstralen, te warm worden en daardoor sneuvelen.
Maar in eerste instantie vinden velen het wel cool, die kermisspotjes op hun kentekenplaat.
En dat hele CANBUS geneuzel of anderszins pogingen om het oorspronkelijke stroomverbruik van halogeen lampen te 'faken', zodat de boordelektronica denkt dat alle verlichting correct functioneert, is eigenlijk een manco/onwil van de automobiel fabrikant!
Want als men echt begaan was met minder stroomverbruik en een langere levensduur van je lichtbronnen, dan zou het softwarematig mogelijk moeten zijn, om in te stellen wat de referentie meetwaardes zijn van de gebruikte lichtbron. M.a.w. dan zou je moeten ingeven wat b.v. nominale verbruikswaardes van zowel gloeidraad of halfgeleider lichtbronnen zouden moeten zijn, en aan de hand daarvan signaleren of iets werkt of niet werkt.
Nu monteren we domweg een lichtbron (= LED) die minder energie verbruikt, veel langer meegaat, maar we emuleren een ouderwetse stroomvretende (= Halogeen) lichtbron. Zodanig dat energievoordelen teniet gedaan worden! Hoe krom is dat?