HarrieSkoda
Forumguru
@Rosinfield Tip voor de keuze van nieuwe schijven; neem schijven met gecoate delen. Doe je dit niet, heb je binnen de kortste keren weer roestvorming. Ik ben super blij met mijn geventileerde, geperforeerde, gecoate Brembo remschijven.
Wat vind je overigens een rib uit je lijf? Ik heb me positief verbaasd over hetgeen ik kwijt was voor 4 x Brembo schijf en 8 x EBC redstuff remblokken.
Wat wil de monteur overigens middels 'een rondje ruig rijden en remmen' bereiken? Alsof de remblokken dan groter worden en meer oppervlakte schijf aangrijpen? Ik vind het een raar verhaal, en meer een mogelijkheid voor de monteur om eventjes een rondje in een klant zijn auto te scheuren...
Na een regenbui zijn de schijven toch ook al 'roestig'. Bij de eerste keer remmen merk (en hoor) je dat de remmen nog niet optimaal remmen door deze roestvorming, maar dat is daarna ook direct voorbij en de schijven zijn weer schoon.
@Peter-036 Wat je voorstelt zou ik persoonlijk niet doen. Je rechtervoet is 'gewend' om te doseren met rem en gas. Je linkervoet is totaal niet gewend om te moeten doseren. Deze gebruik je doorgaans alleen voor het intrappen van het koppelingspedaal.
Je kunt inderdaad beter de hand (nood) rem gebruiken zoals wordt voorgesteld, en houd deze bedienbaar door de knop ingedrukt te houden. Want als je ergens van schrikt of hem te hard erop trekt kom je in een situatie terecht waar je niet in wilt komen.
Tip om het jezelf aan te leren; na elke wasbeurt, als je een rondje de auto gaat 'droog rijden', een aantal keer bovenstaande methode toepassen.
@hemi24 Er wordt inderdaad gedoeld op een mechanische handrem, niet op een elektronische.
Wel raar, maar ergens ook weer logisch wat je stelt... Als een auto met elektronische handrem stilstaat, en deze wordt geactiveerd, wordt deze toch echt op de achterremmen aangetrokken. Als je hetzelfde rijdend doet, kan ik begrijpen dat de ABS pomp regelt dat dit verdeelt wordt over de 4 wielen, om op deze manier veilig en rechtuit tot stilstand te komen. Als dit rijdend enkel op de achteras zou gebeuren denk ik dat je bijzonderheden hebt... Ik denk dat we rijdend dan ook niet spreken over de elektronische handrem, maar dit overgenomen wordt door de bedrijfsrem.
Wat vind je overigens een rib uit je lijf? Ik heb me positief verbaasd over hetgeen ik kwijt was voor 4 x Brembo schijf en 8 x EBC redstuff remblokken.
Wat wil de monteur overigens middels 'een rondje ruig rijden en remmen' bereiken? Alsof de remblokken dan groter worden en meer oppervlakte schijf aangrijpen? Ik vind het een raar verhaal, en meer een mogelijkheid voor de monteur om eventjes een rondje in een klant zijn auto te scheuren...
Na een regenbui zijn de schijven toch ook al 'roestig'. Bij de eerste keer remmen merk (en hoor) je dat de remmen nog niet optimaal remmen door deze roestvorming, maar dat is daarna ook direct voorbij en de schijven zijn weer schoon.
@Peter-036 Wat je voorstelt zou ik persoonlijk niet doen. Je rechtervoet is 'gewend' om te doseren met rem en gas. Je linkervoet is totaal niet gewend om te moeten doseren. Deze gebruik je doorgaans alleen voor het intrappen van het koppelingspedaal.
Je kunt inderdaad beter de hand (nood) rem gebruiken zoals wordt voorgesteld, en houd deze bedienbaar door de knop ingedrukt te houden. Want als je ergens van schrikt of hem te hard erop trekt kom je in een situatie terecht waar je niet in wilt komen.
Tip om het jezelf aan te leren; na elke wasbeurt, als je een rondje de auto gaat 'droog rijden', een aantal keer bovenstaande methode toepassen.
@hemi24 Er wordt inderdaad gedoeld op een mechanische handrem, niet op een elektronische.
Wel raar, maar ergens ook weer logisch wat je stelt... Als een auto met elektronische handrem stilstaat, en deze wordt geactiveerd, wordt deze toch echt op de achterremmen aangetrokken. Als je hetzelfde rijdend doet, kan ik begrijpen dat de ABS pomp regelt dat dit verdeelt wordt over de 4 wielen, om op deze manier veilig en rechtuit tot stilstand te komen. Als dit rijdend enkel op de achteras zou gebeuren denk ik dat je bijzonderheden hebt... Ik denk dat we rijdend dan ook niet spreken over de elektronische handrem, maar dit overgenomen wordt door de bedrijfsrem.