We kennen de verhalen allemaal over de TSI blokken volgens Martin schilder skoda dealer heel normaal een verbruik van een liter olie op 900 tot 1000 km.
A-point adviseert motor revisie wat natuurlijk in de papieren loopt. want volgens A-point is dat verbruik niet normaal.
Het verschilt een beetje ook per supurb het olie verbruik probleem bij d 1.8 tsi blokken zou gaan van bouwjaar 2009 t/m 2012.
Ik zelf heb een supurb combi gehad uit 2010 en die verbruikte veel olie 1 liter op 1000 km.
Ik heb toen ook Een olie weging laten doen en volgens de dealer was dat allemaal binnen limieten. Maar we weten allemaal wel dat dat niet echt gewenst is. Ik heb er verder wel last van gehad wat resulteerde dat hij afgelopen jaar op vakantie de auto zei ik stop er mee. Bougies waren helemaal verkoold van de olie. Nieuwe bougies geïnstalleerd en hij reed weer. Maar mijn dealer A point adviseerde er wel wat aan te doen als motor revisie. Ik heb echter besloten om dat geld te investeren in een Octavia.
Maar ik zeg het nogmaals er zijn ook supurbs die dat niet hebben het heef er mee te maken dat diverse blokken andere olie schraap (zuiger veren) hebben die er geen last van hebben.
Zelf heb ik een 1.8 tsi in mijn Octavia uit 2013 gehad zonder problemen en is mijn huidige Octavia 2016 1.4 tsi ook zonder problemen.
Ik weet wat voor moeilijke keuze je staat Marcel maar ik zou hem weg doen sterkte dit gaat namelijk in de papieren lopen hou wel verder vertrouwen in het merk
Skoda. na 2012 komt het niet meer voor.
Sterkte hoop dat je een goede passende oplossing vind.