@turboturbo om je laatste zin kan ik heel hard gaan lachen, heel boos worden of gaan huilen. De andere emoties zal ik maar niet hier beschrijven
Het is niet alleen VAG die problemen heeft met olie verbruik. Inderdaad heeft Toyota hier ook grote problemen mee gehad. De eerste 1.6 en 1.8 vvti motoren zijn hier berucht om. Ook een ontwerpfout. Oplossing - complete onderblok (shortblock) vervangen. Ik had dus zo een oliezuiper - en Toyota heeft zich, net als VAG, hier niets van aangetrokken en enige coulance van de hand gewezen. Zelf mogen betalen.
Er is nooit een terugroep actie geweest hiervoor, eigenaren zijn nooit actief benaderd. Het internet staat vol met horror verhalen over olieverbruik met deze motoren. Die van mij had een verbruik van 1 liter olie op 800km.
Dus turboturbo - helaas is Toyota ook niet mans genoeg hun eigen fouten te erkennen.
Het wordt wat anders als het gaat om onderdelen die direct de veiligheid in gedrang brengen. Dan moeten ze van bepaalde instanties een recall in gang zetten. Dan proberen ze het positief naar de klant te brengen maar mijn inziens is dat omreden ze er niet onderuit kunnen komen.