km stand van 185000 begint de ellende weer opnieuw 1 ltr olie erbij en bij 190000 km weer een ltr olie erbij
Oftewel, zoals EvD schijft - 185 duizend op de teller, en 5000 verder bij 190 duizend moest hij er weer een liter bij doen.
Dus 1 liter in 5000km. Dat is nog niet schokkend, maar ook niet goed. Motor is aangepast met nieuwe veren die dit juist moeten verhelpen.
Dan is de vraag natuurlijk - zijn het de olie schraapveren of is het iets anders (lekker turbo, lekkage bij klepstelen, kapotte PCV klep etc.).
Ik zou zeker even bellen met Hartog, mogelijk dat zij eenvoudig kunnen bepalen waardoor het olieverbruik nu oploopt.
Mijn 1.8 si CDAA uit 2010 verbruikt tussen beurten (15 000) nog geen halve liter, en dat met 205 duizend op de teller. Hoe meer km gereden, hoe meer slijtage op de onderdelen en dus ook olie lekkage op andere plaatsen.