Interesse tot koop van de Kodiaq?!

andrehj

Forumguru
Klopt, maar helaas kennen wij wel als enig EU-lid de belachelijke BPM. Hierdoor wordt zelf importeren niet echt interessant.
Waarom niet? Voor een Kodiaq heb ik niet uitgerekend, maar voor een Fabia, Rapid of Superb is het zeker interessant.
Verder zijn wij niet het enige land met een aankoopbelasting op auto's, in Denemarken is die nog veel hoger.

Frank

Forumguru
Hier bestaat die ook: de BIV (belasting op de inverteers-stelling), maar twee belangrijke nuances:

- ie ligt een pak lager (voor hybrides zelfs 0)
- je betaalt die aan de staat, niet aan je dealer, vandaar dat je die nooit op de websites ziet

CDK

Forumguru
Hier bestaat die ook: de BIV (belasting op de inverteers-stelling), maar twee belangrijke nuances:

- ie ligt een pak lager (voor hybrides zelfs 0)
- je betaalt die aan de staat, niet aan je dealer, vandaar dat je die nooit op de websites ziet

Heel veel lager...., vast geen €14.500,- zoals ik op de Kodiaq, 1 troost op de huidige was het nog veel meer ;)

harry

Senior Member
@Corne, hele mooie auto, gefeliciteerd!

Maar is de levertijd nu echt zo lang? Ik lees hier nogal uiteenlopende verhalen; van levertijd 20 weken, tot 1250 stuks en zelfs maar 300 stuks die dit jaar naar Nederland zouden komen. Wat is nu de waarheid? Inmiddels is de kodiaq bij velen leasemaatschappijen calculeerbaar, dat zouden ze toch ook niet doen als ze vervolgens 'nee wacht maar een jaar' moeten verkopen?

CDK

Forumguru
@harry, dankjewel :thumbsup: exacte levertijd is niet bekend, wel zitten er vertragende optie op de auto waaronder achterbankverwarming. Het zou dus zomaar kunnen dat het effectief zo lang gaat duren. Denk maar aan de levertijden van de Octavia en de Superb die ook fors opliepen, soms tot wel 9 maanden. Er komen sowieso tenminste 1250 Kodiaq's naar Nederland waarvan mijn eigen dealer er in dit jaar 40 van toegewezen heeft gekregen.

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf @Corné de Kluijver !!!
Ik weet hoe je hebt getwijfeld tussen een youngtimer of een nieuwe auto
Je uiteindelijke keuze en zeker in deze kleur is hartstikke mooi op de Kojak
Sterkte met wachten en we komen hem bij een bbq-tje wel bewonderen en inwijden :D

Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
@Corné de Kluijver : Proficiat alvast met uw aankoop. Ik vind de Kodiaq ook heel mooi, en eventjes zelfs overwogen, maar ik zal toch waarschijnlijk overgaan tot de aankoop van een Octavia 3 FL combi RS. Dit tenminste als de leveringstermijn niet te lang is en de prijzen niet de pan uitswingen. De prijs voor een Kodiaq 2.0tsi was voor mij iets te veel ( door verplicht 4x4 en dsg)

CDK

Forumguru
Dankjewel @dirkie996 :thumbsup:

@vleier, de Superb wordt waarschijnlijk ingeruild. Kan ook nog particulier verkocht worden eventueel. Ik ga hem binnenkort weer enigszins origineel maken voor de verkoop / inruil. Of er moet iemand met een goed bod komen dan sta ik daar uiteraard ook voor open :)
Maar er staat ook nog een Fabia 3 combi op de oprit, dus we blijven wel met 2 Skoda's rijden ja ;)

vleier

Forumguru
Dankjewel @dirkie996 :thumbsup:

@vleier, de Superb wordt waarschijnlijk ingeruild. Kan ook nog particulier verkocht worden eventueel. Ik ga hem binnenkort weer enigszins origineel maken voor de verkoop / inruil. Of er moet iemand met een goed bod komen dan sta ik daar uiteraard ook voor open :)
Maar er staat ook nog een Fabia 3 combi op de oprit, dus we blijven wel met 2 Skoda's rijden ja ;)

Ligt eraan wat je ervoor vraagt

Bovenaan Onderaan