Interesse tot koop van de Kodiaq?!

johnboy

Donateur
Inderdaad totale chaos. Lijkt wel of Pon geen skodas wil verkopen. En dan geeft de dealer ook nog aan dat er maar 300 kodiaqs naar NL komen dit jaar
Eerdere info over aantallen: 1250 stuks die verdeeld worden met een maximum per regio/dealer.

• Leuk
Waarderingen: CDK

tha a

Senior Member
wat ik niet snap is de optie "achteruitrijcamera incl luxe led verlichting achter" is op een style BL een meerprijs van €390. Alleen op de style BL zit standaard al "area view: camera's in voor en ACHTERzijde en buitenspiegels met 180graden view en top view".
Betaal je dan dus €390 voor andere achterlichten? (is Ambition BL €490 is dus €100 verschil)

Frenk21

Forumguru
Ook daar weer fouten. Parkeerpakket Pro kost daar nog €1850,- en electrische stoel is een ootie terwijl dat standaard is in de Style. Dus let goed op bij de offerte:lezen:

VanRoyal

Forumguru
Andere fout in het bestelsysteem: Bij de normale Style uitvoering zijn de Elbrus velgen een upgrade van 50 euro, maar in het systeem van dealers staan ze er voor 300 euro in. Mijn dealer heeft twee keer moeten bellen met Pon, maar vanaf morgen zou dat goed moeten staan.

Mijn onderhandelingsperiode zit er op; woensdag ga ik een handtekening zetten. Was een apart traject, waarbij ik een dag nadat ik mijn eerste offerte had ontvangen een deukje in de bumper van mijn huidige auto reed :( Dat maakte mijn positie er niet beter op. Maar door de fouten in het bestelsysteem (metallic lak werd bijvoorbeeld niet berekend) heb ik toch een mooie deal kunnen maken.

Eén dealer wilde mij volgens mij geen auto verkopen: daar hadden ze eigenlijk geen tijd voor me ("kunt u op een andere dag terugkomen"), werd ik uiteindelijk geholpen door een zaterdagkracht/stagiair en de aanbieding die ze deden was totaal niet interessant. Kwam omdat ze er maar 20 toegewezen kregen en daarom erg zuinig waren op de inruil. Scheelde 1600 euro met mijn eerste offerte en met de 250 euro correctie voor de Elbrus velgen 1850 euro.

Bij mijn lokale dealer heb ik volgens mij wel een goede deal gemaakt. Inruil huidige auto zou misschien beter kunnen, maar de korting is denk ik bovengemiddeld goed: 8% op de prijs inclusief opties maar zonder BTW en BPM, dan hield hij naar eigen zeggen nog een procentje over.

Dit moet hem worden:

1.4 TSI 150PK Greentech ACT DSG-6 Style
Moon White Metallic
Amundsen navigatiesysteem
Elbrus velgen
Adaptive Cruise Control
Sunset
Achteruitrijcamera
DAB digitale radio ontvangst
Hill Hold Control
Reservewiel

Wel spannend om een auto te kopen zonder hem ooit in het echt te hebben gezien of er een proefrit mee gemaakt te hebben...

Frenk21

Forumguru
Ik ben langzaam klaar met dit hele verhaal. Dealer willen de auto niet verkopen denk ik. Ik krijg geen goede inruil voor mijn auto en over kortingen hoef ik niet te beginnen. Ik krijg stevast te horen dat er 0 marge op de auto zit. Waarom dan verkopen:pieker:.
Ook de "professionaliteit" van PON laat te wensen over. De nieuwsbrief werkt niet, de prijslijsten wijzigen regelmatig, de configurator werkt nog steeds niet en de auto is maar beperkt leverbaar.:banghead:
Ik ga toch maar eens verder kijken en dan wordt het geen VAG auto

marang73

Forumguru
@Frenk21 bij Nissan hebben nu ook een leuke aanbieding voor de XTrail. Je krijgt gratis upgrade naar duurdere uitvoering. Weet niet of dit een model is waarin je geïnteresseerd bent.

Frenk21

Forumguru
Ik kijk nu overal naar:cry:. Mits ik het mooi vind en mijn caravan kan trekken volgens de voorwaarden van Tempo100 in Duitsland:lezen: en automaat is.

philippe bakker

Forumguru
Ik ben langzaam klaar met dit hele verhaal. Dealer willen de auto niet verkopen denk ik. Ik krijg geen goede inruil voor mijn auto en over kortingen hoef ik niet te beginnen. Ik krijg stevast te horen dat er 0 marge op de auto zit. Waarom dan verkopen:pieker:.
Ook de "professionaliteit" van PON laat te wensen over. De nieuwsbrief werkt niet, de prijslijsten wijzigen regelmatig, de configurator werkt nog steeds niet en de auto is maar beperkt leverbaar.:banghead:
Ik ga toch maar eens verder kijken en dan wordt het geen VAG auto
Nu ook weer niet verlangen dat ze hem gratis geven he :)

CDK

Forumguru
Dat kan denk ik niet want ik heb er 1 op 30-12 besteld met achter stoelverwarming en niets gehoord daarover. Sterker, ik heb het unieke nr van de dealer opgekregen...of zijn ze ff op?
vandaag wederom bevestigd gekregen dat voor week 12 van dit jaar geen enkele Kodiaq met achterbankverwarming besteld kan worden via het importeurs-bestel-systeem :nailbiting:

Bovenaan Onderaan