Pendragon
Donateur
Ik zie dat toch anders @Rosinfield. Afgelopen weekend nog een kleine vergelijking gemaakt. Om de zoveel tijd gaat het water in je wasbak minder goed weglopen. Ik haal dan een fles in de winkel, spuit deze in zijn geheel in de wasbak om de afvoer weer goed schoon te maken. Dit omdat er in de loop van de tijd een hoop troep in is komen te zitten. Dit is met een auto niet anders. Is dat slecht van de motor/auto? Ik vind van niet, het is een logisch gevolg van dit soort motoren. Andere merken zullen hetzelfde probleem hebben met hun direct ingespoten motoren. En ja in de meeste gevallen leidt het niet tot ernstige problemen, maar als het dan wel een groot probleem wordt zitten er hoge kosten aan verbonden. En 125 euro bij een grote beurt erbij is dan nog te overzien vind ik. Een setje banden vervangen of remschijven vindt iedereen wel heel normaal, dus waarom dit niet.
Ik kan nog een vergelijking maken: wij wonen in een rij van 7 huizen met 1 groot plat dak. Toen wij er kwamen wonen zeiden we, laten we preventief onderhoud doen aan het dak en elk jaar dit laten controleren. Paar offertes verder een keuze gemaakt. Ze kwamen langs en zeiden: als jullie dit samen met de rest doen zit er een grote korting in. Toen kwam ik bij de eerste buren, die zeiden, nee sorry daar hebben we het geld niet voor. Ik gaf toen als voorbeeld: nu kost het 100 euro per jaar per huis, als je flinke schade hebt kost het 3000 euro en kun je daarbij ook nog je buren problemen geven omdat een lekkage ook bij de buren terecht kan komen. Voor ons was het toen snel besloten, wij doen het alleen wel. Dit is de keuze tussen preventief 125 euro uitgeven elke 1,5 tot 2 jaar of het laten zitten en over 5 of 6 jaar (ik noem maar wat) grote problemen hebben en 2000 euro uit moeten geven.
Zo en nu hou ik erover op en mag iedereen zelf kiezen wat hij doet
Ik kan nog een vergelijking maken: wij wonen in een rij van 7 huizen met 1 groot plat dak. Toen wij er kwamen wonen zeiden we, laten we preventief onderhoud doen aan het dak en elk jaar dit laten controleren. Paar offertes verder een keuze gemaakt. Ze kwamen langs en zeiden: als jullie dit samen met de rest doen zit er een grote korting in. Toen kwam ik bij de eerste buren, die zeiden, nee sorry daar hebben we het geld niet voor. Ik gaf toen als voorbeeld: nu kost het 100 euro per jaar per huis, als je flinke schade hebt kost het 3000 euro en kun je daarbij ook nog je buren problemen geven omdat een lekkage ook bij de buren terecht kan komen. Voor ons was het toen snel besloten, wij doen het alleen wel. Dit is de keuze tussen preventief 125 euro uitgeven elke 1,5 tot 2 jaar of het laten zitten en over 5 of 6 jaar (ik noem maar wat) grote problemen hebben en 2000 euro uit moeten geven.
Zo en nu hou ik erover op en mag iedereen zelf kiezen wat hij doet