Inwendig reinigen kop TSI motor?

CDK

Forumguru
@Noord26, nee dat gaat niet lukken helaas, en het is wel zo gezellig als we met een groepje zijn toch?
Ik heb er zin aan!
Hoe vond je de voucher trouwens? Ben even met mijn wederhelft aan het knutselen geweest ;) David van Celtemp kon het wel waarderen :)

Noord26

Forumguru
Ok, ik dacht dat het een 'officiële' voucher van Celtemp was; alleen even snel bekeken op de mobiel (zit nu op de opening van de Tilburgse kermis). Maar het zal wel gaan om de combinatie kenteken en voucher-nummer.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Noord26, elke voucher heeft een uniek nummer zodat namaak geen zin heeft en is bovendien gekoppeld aan een naam en een kenteken ;)
Even de zinnen verzetten op de kermis is ook niet verkeerd! Enjoy!

Rob

Forumguru
Goeie actie en ik overweeg inmiddels mijn O2 ook een flinke automobiele clisma te geven :D

Kan iemand trouwens uitleggen waar de vloeistof inclusief zooi blijft nadat het is losgeweekt?
Hoe verlaat dit de motor, zeg maar... :shutup:

Rob

Forumguru
Waar ik nog aan dacht; heeft de reiniging nog (negatieve) invloed op de beschermende werking van olie(laag) in de motor?

M.a.w. , tijdens de reiniging komt alle vuil en vet los, en de motor draait. Draait de motor dan gedurende de reiniging en de eerste kilometers erna zonder voldoende interne bescherming? Heeft iemand technische kennis hierover?

By the way, Ik heb m'n losse afspraak inmiddels gepland;)

Joske

Forumguru
Ik denk dat het gebruikte product als doel heeft roet los te maken, dus geen vetten of oliën op te lossen. Maar daarvoor zou ik het actieve bestanddeel moeten kennen uit het gebruikte product om daar een eventueel chemische verklaring voor te kunnen geven.

CDK

Forumguru
zoals @Joske zegt zou je de productspecs moeten weten, mijns verzekert dat er geen negatieve neveneffecten zijn, dus maak me daar dan ook geen zorgen om.

Rob

Forumguru
Komt helemaal goed, heb er ook alle vertrouwen in. Ben vooral nieuwsgierig naar het hoe en wat

Altos

Banned
Onze dealer heeft vandaag tijdens de 60.000 km beurt een additief genaamd Forté toegevoegd...had iets te maken met inwendig reinigen? Ik ken het niet maar het zal wel nodig zijn denk ik dan...ik neem aan dat dit topic gaat over een meer grondige reiniging? Iemand meer verstand van?

ertromp

Forumguru
Onze dealer heeft vandaag tijdens de 60.000 km beurt een additief genaamd Forté toegevoegd...had iets te maken met inwendig reinigen? Ik ken het niet maar het zal wel nodig zijn denk ik dan...ik neem aan dat dit topic gaat over een meer grondige reiniging? Iemand meer verstand van?
Waar aan toegevoegd? Het inlaatkanaal zul je niet effectief reinigen als het aan de brandstof is toegevoegd :D

Bovenaan Onderaan