EdK
Forumguru
Denk dat het meerdere problemen heeft.
Software zal zonder meer een grote oorzaak hebben, die moet getest worden en betwijfel of die wel grondig word getest.
Niet alleen met de EV software is het een probleem, komt ook in andere sectoren voor.
Daar waar vroeger software in de treure werd getest en dan pas uitgerold werd is het heden ten dagen zo dat men de klant voor een deel laat testen ( om zo maar te noemen )
Maw de software word aangepast men test het een beetje en het lijkt de problemen die er waren op te lossen dus rol maar uit ! Zonder verder te kijken of er andere problemen door de nieuwe software naar boven komen.
Ja en dan het personeel wat in de garage staat !
Dit zijn in algemeen geen elektromonteurs / IT'ers maar hebben een opleiding die op de brandstofmotor is gebaseerd.
En die moeten omgeschoold worden voor deel, maar goed hoe graag willen die gasten dat zelf ?
Willen ze zich er in verdiepen , krijgen ze daar de kans/tijd voor ?
Want zie het ook in me eigen branche , er zijn gasten die doen liever het grove werk. Maar een onderhoud een storing etc doen daar lopen ze met een grote boog omheen.
En moeten ze dan toch iets doen dan staan ze bij de klant een heel toneelstukje op te voeren maar uiteindelijk is de klant niet geholpen.
Sommige zijn dan nog wel zo dat ze gaan bellen met collega die dit dagelijks doen en dan help je mekaar erdoorheen ( klant toch tevreden )
En ja dit zal in de garage ook voorkomen, er is daar een grote cultuurschok bezig, men gaat van vette smeerhanden over naar draadjes die stroom bevatten die je niet ziet maar ohhh zo goed kan voelen..
En ja als dan ook nog eens de technische beroepen een hele lange tijd het ondergeschoven kindje is geweest in NL.......
Tsja waar haal je dan goed personeel vandaan ?
Software zal zonder meer een grote oorzaak hebben, die moet getest worden en betwijfel of die wel grondig word getest.
Niet alleen met de EV software is het een probleem, komt ook in andere sectoren voor.
Daar waar vroeger software in de treure werd getest en dan pas uitgerold werd is het heden ten dagen zo dat men de klant voor een deel laat testen ( om zo maar te noemen )
Maw de software word aangepast men test het een beetje en het lijkt de problemen die er waren op te lossen dus rol maar uit ! Zonder verder te kijken of er andere problemen door de nieuwe software naar boven komen.
Ja en dan het personeel wat in de garage staat !
Dit zijn in algemeen geen elektromonteurs / IT'ers maar hebben een opleiding die op de brandstofmotor is gebaseerd.
En die moeten omgeschoold worden voor deel, maar goed hoe graag willen die gasten dat zelf ?
Willen ze zich er in verdiepen , krijgen ze daar de kans/tijd voor ?
Want zie het ook in me eigen branche , er zijn gasten die doen liever het grove werk. Maar een onderhoud een storing etc doen daar lopen ze met een grote boog omheen.
En moeten ze dan toch iets doen dan staan ze bij de klant een heel toneelstukje op te voeren maar uiteindelijk is de klant niet geholpen.
Sommige zijn dan nog wel zo dat ze gaan bellen met collega die dit dagelijks doen en dan help je mekaar erdoorheen ( klant toch tevreden )
En ja dit zal in de garage ook voorkomen, er is daar een grote cultuurschok bezig, men gaat van vette smeerhanden over naar draadjes die stroom bevatten die je niet ziet maar ohhh zo goed kan voelen..
En ja als dan ook nog eens de technische beroepen een hele lange tijd het ondergeschoven kindje is geweest in NL.......
Tsja waar haal je dan goed personeel vandaan ?