Kanerr
Forumguru
Ik zit in hetzelde schuitje @Captain Hook ik zou ook graag direct overstappen maar forse aanschafprijs kan ik nu niet ophoesten...
Klopt, de prijs voor een set banden onder een EV ligt sowieso hoger dan een standaard set banden voor een ICE, gewoonweg omdat de banden veel meer te verduren hebben. En een set all-weather voor een EV is bijna niet te vinden omdat er weinig producenten zijn die het aandurven...Strepen trekken betekent veel meer slijtage, zeker wat betreft de banden; m.a.w. is alleen maar een extra kostenpost en een veiligheidsissue door snel minder(ende) profieldiepte.
Tsja ook dat bedrag zou ik moeten ophoesten.Komt er zo nog even 2658 euro bij, gelukkig wordt in mijn geval alles vergoed.
Klopt @EdK.
gelukkig wordt in mijn geval alles vergoed.
Tsja Menno, maar tegen die tijd dan kijk jij uit naar een scootmobiel .......Wie weet als de tweede hands markt een beetje lucratief wordt. Tegen die tijd
Wat ?? de tijd ?al denk ik wel dat het sneller zal gaan
Ja, toevallig gisteravond zitten kijken. Niet slecht voor de Enyaq, maar het dan wel de iV80 en ik heb de iV60.Ik heb trouwens nog een leuk filmpje gezien over het praktijkverbruik van de Enyaq ten opzichte van zijn concurrenten:
Ha, heb jij weer. Altijd ben je zo aardig en dan allerlei ziektes naar je hoofd krijgen. Triest...Heb je nu net je aggregaat tankje in de kofferbak gevuld ???
Een familielid rijdt sinds kort (verplicht) met een van Rijksdienstwege voorgeschreven EV, in haar geval een Kia e-Niro. Onlangs heeft ze hier een nachtje gelogeerd, op ca. 135 km van huis. De auto ging hier bij aankomst om ca. 18:30u aan het 230V/16A stroompaaltje op aparte groep naast de oprit, oorspronkelijk aangelegd voor klusjes met de hogedrukreiniger en ander buitengereedschap en ook erg handig als de caravan er staat.Als je thuis kunt laden is langzamer laden beter voor behoud van de accu. Een simpele granny charger heeft mij heel veel dienst bewezen. En daarvoor heb je geen aanpassing nodig. Alleen een normale 230V contactdoos.
Uit eigen ervaring met anderhalf jaar een Leaf te hebben gereden (privé). Die accu was nog in topstaat. Iemand anders laadde alleen met 11kW of bij snelladers, omdat er geen oprit thuis aanwezig was, en die accu was na dezelfde anderhalf jaar nog op circa 85% (tov mijne 99%).Een Granny als lader gebruiken, dat gaat erg langzaam: ongeveer 2.3kWh per uur. Als m'n accu dan behoorlijk leeg is ben ik wel een poosje aan het laden (ruim 24 uur). In sommige gevallen zal een granny toereikend zijn maar een laadpaal is aanzienlijk sneller, zeker wanneer het laden ook nog nar 3 fasen gaat na de verzwaring van de meterkast.
Maar puur uit interesse, waarop baseer je dat langzaam laden met een granny beter is voor je accu dan met een laadpaal @Noord26 ?