Japanese Power

Donateur
Vanmorgen de Enyaq weggebracht vanwege de nog steeds niet goed functionerende Qi-lader. Kon als leenauto een Karoq, Kamiq of een Mii electric kiezen. Heb voor de laatste gekozen omdat ik wel wil weten wat zo'n autootje nu eigenlijk doet. Mag hem niet vergelijken met de Yaris TSport die thuis staat als 2e auto, maar is een prima bakkie als 2e auto. Dus wie weet staat er binnenkort wel een 2e (kleine) iV op de oprit thuis ;)

7BD33506-277D-4DDB-816A-112B0D57D0E7.jpeg

Toch grappig zo’n standaard label aan de sleutel van een leenauto… Benzine moet je aftanken, een EV mag je gewoon zo inleveren.

76E10277-DA51-4CC6-9707-ADF5810B8703.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Bij thuiskomst de Enyaq aan de lader, 's avonds voor het slapen met de laatste ronde met de hond even de stekker ompluggen en junior laden op daltarief. De afstanden die met de 2e auto worden gemaakt zijn geen wereldreizen, dus elke dag laden zal niet eens nodig zijn. En we krijgen een 3-fase lader, de Enyaq kan 3-fase laden aan en bv. een CitiGo kan 2-fase laden aan. We gaan het zien. Voorlopig positief verrast. Wordt vervolgd ;)
 

Japanese Power

Donateur
Zo. De eerste maand met 2000K zit erop (waarvan 10 dagen in quarantaine met alleen maar allemaal ritjes naar de GGD testlocaties). Gemiddeld verbruik schommelt nog steeds tegen de 25kW per 100KM. Zal aan m’n rijstijl en de buitentemperatuur liggen maar ik hoop van de zomer wel ergens op een gemiddelde van tegen de 20kW te komen.

De plaatsing van de laadpaal thuis is 3 weken verschoven omdat we op dat moment met het hele gezin opgehokt zaten… staat nu voor 28-01 gepland en de verzwaring van de meterkast voor de 31e.

Het rijden is blijft genieten. Merendeel vaak alleen in de auto. Ook paar x met het gezin op stap geweest. Maar als je dan op de GPS met 140 vanuit Middelburg naar huis rijdt ‘s avonds en je actieradius ziet zakken ben je blij dat je thuis weer kunt bijladen.

Paar minpunten zijn er heus wel. De lichtopbrengst van de LED koplampen is in vergelijking met die van de Kodiaq een tikkie minder. En ik mis op donkere onverlichte weggetjes echt wel de cornering functie. Daarnaast de enorm lullige claxon en de minimale verlichting tijdens het achteruitrijden ook wel een dingetje. Maar goed, zeker niet onoverkoombaar. 100% kun je het toch nooit hebben en er staat een hoop plezier en genot tegenover. De Qi-lader is afgelopen vrijdag vervangen maar dat heeft niets opgelost. In laat nu even wat 3D printen wat onderin het laadvakje past. Of ik moet een andere (lees grotere) iPhone aanschaffen. De iPhone XS Max van zoonlief laadt tenslotte zonder problemen. Beetje gemiste kans van Škoda.

IMG_6333.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Vanmorgen vroeg heel beheerst gereden. Netjes 100 op de GPS. Rustig versnellen, rustig afremmen en regenereren. Kom ik over een afstand van 28 KM toch op 20,8 kWh. Valt niet tegen. Maar moet wel heeeeeel bewust rijden dan. En dat moet ik leren. Op m’n 52e ;)
 
ik heb de laatste lading 19,3 kWh/100km gehaald, paar keer voorverwarmd, ik heb geen warmtepomp en niet bewust zuinig gereden, rij 130+ als het kan (meestal file op woon- werkroute dus kan lang niet altijd).
Zoonlief heeft hem ook een paar geleend en rijdt ook niet echt "eco":D
 

Canon-Eye

Forumguru
Doe al decennialang niet anders dan achterwaarts parkeren. Is in de hele (petro)chemische industrie zo'n beetje de algemene norm en vind het zelf ook veel prettiger, veel beter zicht bij het wegrijden en ook sneller weg. En dat laatste is dan weer van belang bij dreigende calamiteiten.
 
Bovenaan Onderaan