Captain Hook

Forumguru
Ik ben serieus laatst zelfs naar een Yaris Cross Hybride wezen kijken.
Zit goed in elkaar, mooie betrouwbare techniek en 10 jaar garantie (kom daar maar eens om bij VAG).

Maar... wat is zo'n auto tegenwoordig duur! En wat is 'ie klein van binnen. Achterin kan ik absoluut niet zitten. Je kunt je benen er niet eens inkrijgen, laat staan je hoofd. En dan die miniatuur kofferbak.
En, een beetje configuratie kost >30k nieuw. Wow. :wavecry:

Maar ja, het lage verbruik is dan wel weer zeer verlokkend. Zeker met onze rijstijl. :D
 

Japanese Power

Donateur
Gezocht: een Enyaq hufter

IMG_2662.jpeg

IMG_2661.jpeg

Even een oude post omhoogschoppen. Wellicht herinneren julie deze actie van een mede Enyaq-rijder nog wel. Wat schetst mijn verbazing vanavond als ik in de wijk dezelfde auto zie staan (weer over 2 vakken lekker aso geparkeerd). Denk, zal toch even aan de voorzijde kijken waarmee hij oktober 2022 mijn auto heeft geramd. En ja hoor, de sporen liegen er niet om. En die zijn niet meer weg te poetsen terwijl ik destijds het geluk had alles weg te kunnen poetsen.

Dus ja, bestuurder van de N-581-XJ: Karma is a bitch. Een stukje leedvermaak kon ik vanavond echt niet onderdrukken. Maar aan de andere kant, gezien de wederom aso parkeerwijze, zullen we hier een bestuurder hebben die schijt heeft aan alles, dus ook aan wat er met z'n auto gebeurt...

IMG_6654.jpg
 

Tees

Donateur
Is aangifte niet een beetje overkill voor een paar krassen? Als t nou een serieuze deuk is, dan snap ik 't wel, maar krassen die met polijsten weggehaald kunnen worden, daar zou ik geen aangifte voor doen. Die aangifte wordt dan sowieso niets mee gedaan, die krijgt prioriteit -5.
 

Japanese Power

Donateur
Nee, zou m.i. vrij kansloos zijn. Ik had paar matige foto's.
Wellicht wel overwogen als ik de schade net kreeg weggepoetst.
Maar denk dat ik vrij weinig kans zou hebben.

Vrouwlief vroeg wel of ik niet de behoefte had een briefje onder de ruitenwisser te doen gisteravond...
Ach, wat schiet ik ermee op. Denk niks ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Japanese Power

Donateur
En dan het liefst zo’n permanent hechtende sticker met allemaal frontslitjes erin. Zoals de tolweg stickers in het buitenland vaak zijn gemaakt ;)
 

Japanese Power

Donateur
IMG_8943.jpeg

Dacht even dat dit de nieuwe manier van melden was dat de servers weer offline zijn maar nee. Er draait een OTA-update van 55 minuten. Doel van de update?

Deze update biedt kleine optimalisaties van uw auto en uitgebreide diagnostiek voor hoogspanningsbatterijen waardoor zelfontlading van batterijcellen sneller wordt herkend.

De update heeft geen invloed op de software zelf. Deze update is vereist voor alle toekomstige OTA updates die uw auto voorzien van verbeteringen.

Yeah right. Verbeteringen. Daar geloof ik niet meer zo in bij Škoda en z’n EV avontuur…
 

Japanese Power

Donateur
Ik kreeg vandaag iets in beeld wat ik nog nooit heb gezien zolang ik de Enyaq in bezit heb. In de steeds verder stijgende lijn vanaf 01-01 dit jaar is dit de eerste keer boven de 400. Niet dat ik werkelijk de 400 ga halen want met een gemiddelde cc snelheid van 100 KMH kom ik ongeveer 360 KM werkelijke range.

IMG_9110.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Ik weet het niet @EdK maar ik krijg dit alleen voor elkaar door heeeeeeel relaxed te rijden, niet boven de 90 te komen als het kan (nee want ik rij vaak op snelwegen)…
 

Canon-Eye

Forumguru
Op snelwegen kun je ook prima rond de 90 rijden, hoor. Gewoon met de (meeste) vrachtwagens meedoen... :pardon:

Doe ik ook als ik met de caravan onderweg ben. En weet je: overdag maakt dat qua reistijd minder uit dan je op het eerste gezicht zou denken...
 

Japanese Power

Donateur
Met dat laatste ben ik het eens. Het maakt onderaan de streep qua tijd weinig uit en je komt veel relaxter (lees minder opgefokt) op je bestemming aan.
 

Japanese Power

Donateur
Afgelopen week bleek de 2e sleutel, die bijna nooit wordt gebruikt en als reserve in de kast ligt voor als vrouwlief de Enyaq nodig heeft, opeens niets meer te doen. Geen lampje lichtte op van de AB en dus had KESSY had er ook geen zin in.

Vreemd. Afgelopen weken geen melding gehad dat de sleutel leegraakte. Maar goed. Dat kan gebeurt zijn in de tijd dat de sleutel niet is gebruikt.

Dan maar even langs de garage. Ik had nl. niet het idee dat het een simpele batterijwissel zijn zijn. En m’n onderbuikgevoel klopte. De sleutel is niet meer aan de praat te krijgen en een nieuwe sleutel is besteld…

Ik vind het wel bijzonder dat een weinig gebruikte sleutel binnen 2 jaar al de geest geeft. Garantie zal het zeker niet zijn. De vraag of het onder coulance valt staat nog open. Als de sleutel binnen is kan ik even tussendoor aanwippen om hem in te leren. Gelukkig voor mij is het zakelijk (bij geen coulance) maar heb eerlijk gezegd geen idee wat een nieuwe sleutel kost voor een Enyaq.
 
Bovenaan Onderaan