Rosinfield

† In Memoriam
Ja ook hier vertrouwd terrein. Klopt @Captain Hook van die ruimte beperking. Toch al diverse keren versteld gestaan van wat er in gaat. Weekje Eifel met zijn 2-en hond ging per prima. Gaan we wat langer, dakkoffer er op. Voor die paar weken per jaar. Supervoordelig qua verbruik en vaste kosten
 

leon-cupra

Forumguru
Kan alleen maar aan iedereen een Tesla aanbevelen. Had ik geweten wat ik nu weet, had er zeker al een model 3 op de oprit gestaan voor de model Y.
Tesla heeft de “core” van een EV enorm goed op punt. Software-matig is het ook allemaal wel best goed. Maar je hoort af en toe ook wel wat rare problemen, maar zeker niet in die mate zoals bij de Enyaq.

Aan de andere kant, in hoeverre is een Enyaq echt “slecht” ? Als je zoals mijn schoonbroer van het principe bent “planken en tanken” en je houdt geen excelletjes en apps bij en je kan als eigenaar goed relativeren, lijkt mij een Enyaq geen slechte wagen.
 

Japanese Power

Donateur
Vandaag eindelijk bericht van de verzekering...

Ze zijn na een lange patstelling geëindigd in een 50-50 schulddeling. Gelukkig neemt mijn werkgever de kosten op zich omdat hij (samen met onze verzekeraar) vind dat ik buiten mijn schuld sta. Blijf er wel een naar gevoel aan overhouden.

Als ik een dashcam had gehad was het bewijs zo klaar als een klontje geweest, maar ja, die heb ik niet...
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ik val haast van m’n stoel. Of ik het ga halen in de praktijk: nee. Geen idee waar deze (voor mij dan) eenmalige “hoge range” ineens vandaan komt…

IMG_6147.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
IMG_6646.jpeg

En dan sta je daar ineens tussen 1000-en Toyota’s met je Enyaq ;). Vanmorgen op uitnodiging van Toyota kennis gemaakt met alle nieuwe (en huidige) modellen van zowel Toyota als Lexus. Zit echt wel fraai spul tussen. Design is niet meer ouderwets en suf te noemen. Persoonlijk vind ik de designtaal wel wat doorgeslagen met al die kunststof delen.

Was een nuttige ochtend waarbij ik veel wijzer ben geworden maar toch ook weer niet. Bedoel: wat moet ik met al die info als ik nog 3,5 jaar met de Enyaq mag (niet moet) rondkachelen. Maar het oude nest begint toch wel wat meer te kriebelen of krijg ik nu gelijk hele volksstammen over me heen nu ik dat zeg…
 

JeSko

Forumguru
Het nieuwe nest kan niet tippen aan het oude nest, Toyota is niet voor niets wereldmarktleider in zowat alles automobiel gerelateerd. Ik stond vorige week op de jaarmarkt bij de stand van Toyota, de C-HR met sportpakket, automaat, alles erop en eraan met jaarmarkt condities voor 32.500 euro, als je dan ziet hoe die afgewerkt is... Gewoon klasse. En je weet dat die hybride tech de beste van de wereld is, de Mazda 2 die eigenlijk een Yaris was was uitgerust met de nieuwste hybride aandrijflijn van Toyota, dat was gewoon ruisloos genieten geblazen.
 

Tees

Donateur
Hybride: ja. Full electric: alas. De baas van Toyota heeft publiekelijk aangegeven dat ze helaas te lang doorgevaren hebben op t hybride-platform, en dat dat niet afdoende is gebleken voor EV. Dus die moeten nu als een malle een nieuw platform voor EV ontwikkelen. Dus als het om een hybride gaat is Toyota zeker een goede keuze. Maar qua EV denk ik dat er op dit moment betere keuzes zijn.

Een Yaris vind ik trouwens al een paar jaar een echt geinig karretje! De oude bijnaam BeYaardis is echt wel verleden tijd. Schijnt ook echt leuk te rijden. En ik meen vernomen te hebben dat die in huize Japanese Power erbij komt? Goede keuze lijkt me.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
En toch: als je me vraagt om een Toyota model op te noemen, met een tijdloos ontwerp, waar je na verloop van tijd nog steeds enthousiast van wordt, komt er in eerste instantie bij mij helemaal niks bovendrijven…

:arghh:
 
Bovenaan Onderaan