Japanese Power

Donateur
Wat een klotedag vandaag zeg.
Vanmorgen de voorruit die zei: "barst maar" en vanavond een oppervlakkige aanrijding met een richtsinhaler...
Gisteren maar eens contact met de verzekeraar gezocht omdat we nog steeds geen enkel bericht hebben ontvangen en de zaak nog steeds loopt (ruim 3 maanden verder).

Blijkt dat de tegenpartij dwarsligt waar mijn verzekeraar zegt dat het zo klaar als een klontje is en mijn verzekeraar de tegenpartij volledig aansprakelijk stelt. Maar zegt de tegenpartij: er is geen politie bij geweest dus geloven wij onze klant... Ja duh, alsof de politie gaat komen voor zo'n schampschade. Ligt nu intern hogerop maar er is een kans dat het een gedeelde schade gaat worden en dat ze beide partijen aansprakelijk stellen door gebrek aan bewijs. Als dat zo is neemt m'n werkgever alle kosten op zich omdat hij vind dat ik niet schuldig ben aan deze aanrijding.

Wordt vervolgd, de verzekeraars gaan nog maar even verder strijden...
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ze proberen natuurlijk, wel zuur voor je het zit je met deze auto echt niet mee. Dat vind ik persoonlijk een voordeel aan Tesla's, die monitoren alles rondom rond adhv camerabeelden, daar zou geen discussie mogelijk zijn in deze.
 

Japanese Power

Donateur
Dashcam heb ik vaker overwogen @JeSko. In de offerte van de OC4 destijds had ik hem ook meegenomen. Zou in dit geval voor de verzekering in 1 x een goed beeld geven van de rijstijl van de tegenpartij…
 

leon-cupra

Forumguru
Met mijn Superb ook zo eens miserie gehad met de tegenpartij. Tegenpartij had een jaar (!!) gewacht met het indienen van het aanrijdingsformulier. Mijn verzekering kon hen pas na 1j in gebreke stellen. Moest mijn wagen niet full risk verzekerd zijn mocht ik uit eigen zak 3000€ voorschieten.

@JeSko is de sentry mode. Je moet dat wel activeren. Verbruikt wel redelijk wat van de batterij. Weet zelfs niet in hoever die beelden rechtsgeldig zijn.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt @leon-cupra . Collega van mij (voordat hij overstapte op Polestar) heeft met Model3 ook een keer een kop-staart botsing gehad maar de beelden gaven voor de verzekering de doorslag dat auto nummer 3 in de rij de schuldige was (telefoon in de hand...) Bestuurder beweerde dat er olie op de weg lag en dat hij onmogelijk had kunnen stoppen.
 

Japanese Power

Donateur
Krasvrij. Hoop ik wel. Maar de auto is niet echt schoon hoor. Op een afstand lijkt dat zo ;)

De dakkoffer ligt er al op en straks de Thule fietsendrager met de MTB’s ook achter. Dan zal het verbruik een poepie anders zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Dan word het bij elk laadstation laden met de giga range van je....
En dan heb je massel dat de temperaturen vanaf vandaag omhoog gaan schieten.....krijg je er 5Km extra bij waarschijnlijk !!??
Maar mooi weekend gewenst en dat de drone weer eens mag vliegen van je......
 

Tees

Donateur
Mijn ervaring is dat vooral de fietsen achterop het verbruik enorm laten toenemen. Die dwarse lading verstoort de luchtstroming rond de auto natuurlijk ook enorm, veel meer dan een dakkoffer (die ontworpen is voor dit doel).
 

Speedhunter

Forumguru
Ik heb je topic eens doorgenomen daar ik ook een iv60 (coupé) gekocht heb.
Interessant om het rangebereik te lezen, ik hield zelf rekening met een range van 240km in de winter. Dit blijkt dus ongeveer te kloppen. Jouw reisverslag was ook eens interessant om te lezen. Jammer van de problemen die je gekend hebt.
 

Japanese Power

Donateur
Gisteravond een rit van 220 KM gedaan en de range duikelde van 340 naar 200 KM tijdens de rit. Geen files en constante snelheid van 100 GPS. Een dakkoffer, een fietsendrager + 5 man + dito bagage is zwaar funest voor je range…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan