Japanese Power

Donateur
Nope en yes @Frank_Rapid Spaceback het is een overname private lease van een goed jaar oud. En inderdaad pakken we de komende kleine 4 jaar nog de maandelijkse subsidie mee omdat het een nieuw private leasecontract is vanuit Škoda NL. Anders kunnen we mooi naar de SEPP fluiten.
 

Japanese Power

Donateur
Begin van de avond even langs onze vingervlugge Mark gegaan voor enkele aanpassingen. Met name nummer 1 en 4 waren voor mij echt een issue. De rest is meegenomen. Bedankt @Antera!
  • Verlichting achter permanent aan
  • Dagrijverlichting schakelbaar vanuit menu
  • Dynamic Light Assist (grootlichtassistent)
  • Lane assist laatst gekozen instelling vasthouden
  • Air Care permanent aan
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat nummer 1 "Verlichting achter permanent aan" zou moeten luiden? Dan vind ik de combinatie met 2 wel weer een bijzondere: waarom zou je DRL uit willen hebben, terwijl je je achterlichten altijd aan hebt?
 

Japanese Power

Donateur
Optie 1 was echt een must @Rallye , 2 was een optie die aangezet kon worden maar die ik ws. nooit zal gebruiken maar langskwam met programmeren. Ik zei: zet hem maar aan Mark. Ik snap je terechte vraag. Net zoals het offroad display in de Kodiaq, uiteindelijk ook nooit gebruikt ;)
 

Japanese Power

Donateur
Balen, parkeer ik vanmorgen vroeg de auto naast kantoor, gaat tegen 09:00 uur m'n mobiel. Er staat een afvalcontainer tegen je auto geparkeerd... pardon, lekker dan.

Is er iemand van kantoor zo handig geweest om met deze storm de afvalcontainer (die rond de lunch wordt geleegd) alvast buiten te zetten. Terwijl de bomen bezwijken, de dakpannen gaan wandelen en het bouwterrein bij ons achter een zandstraalgebied lijkt.

Foutje bedankt en de Enyaq is een paar lelijke plooien rijker. Komende week de zakelijk bevriende spotrepair-specialist maar even laten kijken. Lak ziet er nog goed uit dus ik ben positief gestemd.

#nohardfeelings... (maar ik baal wel en m'n collega ook)...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja zoiets had ik een tijd geleden met een losgewaaid deel van ons hek, waarvan de klink tegen de deur was gewaaid. Nu dus maar goed vastgezet, want duur grapje (diepe put)
 

EdK

Forumguru
Wind ?
Zandstralen ?
Zelfrijdende containers ?

Vandaag niets van gemerkt
Zat in Assen voor onderhoud en op kantoor die belde of ik nog wel wat kon doen met die regen en storm ??
Regen ? Storm ??
Ja op heen weg, maar zit nu in zonnetje en er staat wat wind, maar omdat storm te noemen ?? neuhhhh
Naderhand collega aan telefoon die in Haarlem zowat de steiger werd afgewaaid, hij niet maar op bepaald moment zijn Tablet wel de Spaarne ingewaaid die plat op straat naast de kast lag...
 

BelKodi

Senior Member
Dan ben jij een heel kalme mens :)
Ik zou toch eventjes ontploffen, vanbinnen, zeker met een gloednieuwe wagen. En daarna een oplossing zoeken ;)
 

Japanese Power

Donateur
Met enige vertraging maar de NewMotion lader hangt. En daarbij ook alles meegezegd. Alles is van te voren besproken en doorgenomen. Foto’s en info gedeeld en nu blijkt dat de meterkast toch verder moet worden aangepast. 1 fase laden zou een overbelasting geven. Zelfs na de verzwaring naar 3 fasen. Wordt vervolgd.

8AB9546F-FDDA-46E3-A4B1-A2DDBF8789ED.jpeg
 

EdK

Forumguru
Snap hem ff niet
Je kunt 3x16A laden met dat ding
Als je naar een 3x25A hoofdzekering gaat
En je hebt in je laadpaal loadbalacing ingebouwd zitten
Hoe kun je dan overbelast zijn op je installatie ?

Ga je elektrisch koken dan ziet loadbalancing dit en moet hij het laden terug tunen of uitzetten tot je klaar bent met koken...

Of mis ik wat in het verhaal ????
 

Japanese Power

Donateur
Dat is voor mij ook de vraag. Ik heb nu 1 x 35. Paal heeft load balancing. De monteur (met m.i. redelijk wat ervaring) was aan het aanpassen van de meterkast begonnen maar is ermee gestopt omdat de meterkast te oud is (1986). Feit is dat alles is doorgenomen van te voren en nu ineens blijkt het niet te kunnen. Ik ben geen elektricien en laat alles wat met stroom heeft te maken los. De leverancier komt straks met een voorstel nadat ze hebben uitgezocht waar het fout is gegaan.
 

EdK

Forumguru
laadt 'ie daar prima op, niet zo snel,
Er staan er daar straks wel een tweetal EV te laden natuurlijk.
En mag toch aannemen dat dit met één lader uitgevoerd gaat worden ?

Maar groepenkast uit 86 van onze mooie vorige eeuw.
Zou me zo kunnen voorstellen dat de groepenkast zelf moeilijk is uit te breiden of de interne bedrading niet afdoende is.
En dat ze liever een compleet nieuwe groepenkast willen plaatsen
Maarrrrrr dan zou ik als ik jou was J.P hem wel zo laten uitbreiden dat je meteen een reserve groep hebt voor zonnepanelen ( had je toch nog niet ?) zodat die er vast inzit.
En ga mbt loadbalancing er van uit dat je wel een slimme meter ook al hebt hangen ?
 

Japanese Power

Donateur
Thxs Ed. We laden straks 1 auto tegelijk. Geen dubbele lader. Dat zal bijna nooit voorkomen. En ja, we hebben een slimme meter en we zijn bezig met de aanschaf van zonnepanelen en we gaan de komende maanden de keuken vervangen. Van gas naar inductie en aardig wat apparatuur erbij. Dus we zouden al gaan aanpassen maar niet zoals nu ineens op ons bordje lijkt te komen…
 

EdK

Forumguru
en we zijn bezig met de aanschaf van zonnepanelen en we gaan de komende maanden de keuken vervangen. Van gas naar inductie en aardig wat apparatuur erbij.
Tsja als ik dit lees dan zou ik zeggen leg dit geheel meteen op tafel bij de installateur en laat hij dit geheel meteen meepakken in een nieuwe groepenkast ( zou ik persoonlijk wel doen )
En dan hoeven de automaten (zekeringen) er nog niet ingebouwd te worden maar dat er in ieder geval VOLDOENDE ruimte in de nieuwe kast zit om simpel bij te bouwen.
En al wel zo en zo in nieuwe een 40 (63A) ampere 4 polige hoofdschakelaar als eerste laten plaatsen.
Want die zal je na keuken , panelen , lader etc ( nu en toekomst) zo en zo nodig hebben.
 
Bovenaan Onderaan