Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Grmbl, vandaag m'n 2e prent al binnen met de Kodiaq.
Hij is ook zo stil tijdens het rijden: voor je het weet zit je boven de toegestane snelheid...
De eerste stond op naam van de vrouw, FM niet aangezet ;-(
De 2e staat op mijn naam, mobiele flitser die nog niet in FM stond.

Hoop 1 ding dat het geen trend gaat worden ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Grmbl, vandaag m'n 2e prent al binnen met de Kodiaq.
...
Hoop 1 ding dat het geen trend gaat worden ;)

Prent? Hardrijdbelasting is het eigenlijk! :bloemen: Dank voor uw bijdrage aan de staatskas.

Ja, ik weet hoe verleidelijk het is. Maar gewoon veel vaker de cc gebruiken. Ideaal. Scheelt je angstvallig om je heen kijken en vermindert de hoeveelheid pecunia die je ongewild richting Leeuwarden moet sturen.
Daarnaast, effectief gezien, is het in ons kleine landje nauwelijks tot niet effectief om veel harder te gaan rijden. :lezen:

Sinds ik een paar jaar geleden de ratio voor vrijwel 100% mijn autorijdgedrag laat bepalen, heb ik nooit meer bekeuringen gekregen. Heerlijk. :koffie: Al dat haastige gedoe en dat gestress levert toch niks op, behalve malheur.
 

Japanese Power

Donateur
Ik rij als het kan altijd op de cc met een beetje extra, vrouwlief gebruikt de cc niet. En als de flitser (nog) niet in FM staat is het gewoon pech. Het was in beide gevallen na correctie 6 en 7 KM te hard, dus de schade is te overzien... Alleen niet als ik om de 3 weken 1 envelop binnen ga vangen ;)
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Krijg jij fm gekoppeld op je scherm of los ernaast op je telefoon?
Ik heb FM altijd op de achtergrond stand-by staan op m’n iPhone. Telefonie gaat via Bluetooth en geluid van de audio/Spotify/FM via USB (is gelijk oplader). Gebruik geen Apple CarPlay dus niet op de Amundsen.

Zie ook mijn polletje hierover.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Maandag 11 december gaat m'n beer voor storingsonderhoud naar de dealer. De EPC-storing met noodloop is in totaal 2 x voorgekomen.
Vandaag is m’n beer uitgebreid op de pijnbank gelegd om situaties na te bootsen die een evt. storing zouden veroorzaken. Helaas hebben ze het niet kunnen reconstrueren. Laatste 2500KM is de storing ook niet meer voorgekomen.

Fingers crossed. Als de storing nog een keer optreed zal de turbo moeten worden vervangen... Oei. Laten we ervanuit gaan dat de EPC-storing nu definitief wegblijft.

BTW. Vervangend vervoer was een SuperB Combi. Heerlijke bak maar wat ben je dan verwend met die heerlijke hoge instap van de Kodiaq.
 

Horkje

Forumguru
BTW. Vervangend vervoer was een SuperB Combi. Heerlijke bak maar wat ben je dan verwend met die heerlijke hoge instap van de Kodiaq.

Dat geloof ik best.

Ik ga morgen naar de dealer met mijn SuperB maar ik krijg helaas geen leenbeer.... Volgende keer maar eens beter onderhandelen.

Wat betreft het niet kunnen reproduceren, hopen dat het ook nooit meer terug komt.
 

Japanese Power

Donateur
Leuk zo’n Kodiaq, collega komt net even vragen of hij even m’n auto mag lenen.
Er staat een koerier van ons bij een drukker om een reclamebord van 200-100 op te halen.
Past niet bij de koerier in de combo, sleutels van de beer gegeven en het bord staat ondertussen op de juiste locatie.
Weer een tevreden klant.
 

Japanese Power

Donateur
Er zijn van die momenten dat ik me afvraag waarom heb ik hem in vredesnaam zaterdag heb gewassen en uitgezogen... Een paar dagen rijden met de weersvooruitzichten van de komende dagen en ik kan zaterdag weer aan de bak :pieker:.

2B1986B2-0164-4905-86B2-D291F70F02D1.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Hier net hetzelfde met superb. Achterkant was om niet aan te zien. En wetende dat na 1 ritje hij terug vuil zou zijn, maar dan heb ik zo iets van extreem vuil kan snel voor extra krassen zorgen wanneer je even rakelings passeert. Wanneer hij terug iets properder staat, is de kans kleiner. En ook , superb is ook firmawagen, dient er wat verzorgd uit te zien. Dus gisteren de emmers ook maar gevuld en beginnen afwassen.

Vind je het wit snel vuil worden? Bij mijn 03 valt dat best nog mee. Een donkere kleur is veel moeilijker te onderhouden.
 

Horkje

Forumguru
Doe het zelf met de jongste, ook autoliefhebber, bijna iedere week.... dweilen met de kraan open deze periode. Ook dan maar een beetje voor de gezelligheid samen naar de wasbox zakcentje verdienen ;)


6FC1B3C5-86AA-4242-9556-ABFF9243C6D4.jpeg


Zelfs op zomervakantie doe ik het toch ook vrij regelmatig. Verbazingwekkend hoe snel de auto dan nog vuil kan worden van stof en noem maar op.
 

Canon-Eye

Forumguru
Vind je het wit snel vuil worden? Bij mijn 03 valt dat best nog mee. Een donkere kleur is veel moeilijker te onderhouden.
Er zijn twee kleuren die ik ooit heb gereden en die ik in de toekomst tot zo ongeveer elke prijs wens te vermijden:
  • Van 1966 tot 1974 had ik 3x een witte: een Taunus 12M, een NSU Prins 4 en een Kever 1200N.
  • Mijn eerste Skoda (2002 tot eind 2007) was een zwarte F2c Elegance.
Ik had de keus uit twee mogelijkheden: ofwel ik was bijna continu met emmers en sponzen in de weer, ofwel ik reed voor schandaal. Doen we dus niet meer...

O.a. met signaalrode, metallic-donkergroene en zelfs oranje auto's had ik daar toch minder last van, om van de huidige en voorgaande cappuccinobeige Skoda's maar te zwijgen: die kunnen vergaand smerig worden voordat het me gaat storen.
Dan even snel ruiten, lampeglazen en wielen afsponzen en hij knapt alweer een heel eind op... :jaja:
 

Japanese Power

Donateur
Er zijn twee kleuren die ik ooit heb gereden en die ik in de toekomst tot zo ongeveer elke prijs wens te vermijden:
  • Van 1966 tot 1974 had ik 3x een witte: een Taunus 12M, een NSU Prins 4 en een Kever 1200N.
Ik heb na mijn 2e witte auto’s geroepen van nooit meer een witte. Toen op zwart overgegaan: net zo’n drama. Toch weer voor wit gezwicht. Zeker op m’n beer met z’n zwarte onderdelen vind ik het een stoer gezicht. Consequentie hiervan is genoemd ;)
 

Henrik

Forumguru
Tja, kleur is altijd een lastige keuze. Dr meeste kleuren die niet besmettelijk zijn, zijn niet de alletmooiste op een auto en andersom geldt dat ook. Zelf vindt ik zwart (bijna) altijd mooi, maar handig is het niet.

En een poosje vies rijden is geen optie zeker?
 

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , hier reeds de tweede witte en vind het een gemakkelijk te onderhouden kleur. Enigste probleem, en zeker in de zomer, zijn die zwarte teerpuntjes. Die krijg je er zonder product zeer moeilijk af. Moest er bij de Superb vrije kleurkeuze geweest zijn, had het ook terug een witte geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan