Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liev

Nieuw lid
Leuk om dit topic te lezen. Vooral de begin discussie over de 125 of 150 pk. Heb net de offerte binnen van de lease voor de 150pk met DSG. Viel me toch wel tegen qua prijs en bijtelling. Dat zal resulteren in een hele kale versie.
Ga toch maar even een 125 pk offerte aanvragen en dan een ambition business.

Hoe bevalt de 125 pk in de praktijk? Edit: heb inmiddels je andere post gelezen. Duidelijk. Toch maar de 125 pk denk.

En tikken die 19 inch velgen trouwens niet dik aan bij de leasekosten? Ziet er wel erg vet uit!
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ha @Liev Ja, leuk puntje: de keuze tussen de 125 en de 150 PK. Ik zit nu op 12039 KM en voor mij is het nog steeds genieten. Zoals je hebt gelezen zul je soms moeten (terug)schakelen om even de turbo aan te spreken. Natuurlijk had ik ook liever een 150PK met DSG. Maar sommige keuzes moet je met je verstand maken. Je gaat een contract aan voor in mijn geval 5 jaar en dan kijk je toch naar wat je maandelijks aan bijtelling kwijt bent. Denk dat veel zaken die je hier hebt gelezen voor jou hetzelfde maatwerk zijn.

Wat betreft de velgen: standaard staat een Ambition Business op 18" LM, deze ruil je in en je neemt er de 19" voor in de plaats. Kostenplaatje tegen elkaar weggestreept van 1069 euro, ofwel 15,50 euro p/m in de lease. Dus dat valt wel mee. En verder heb ik een aantal opties bij dealer laten uitvoeren. Scheelt ook weer in de bijtelling. Succes met kiezen!

Ga gerust een een tijdje rijden in een demo 125PK, dan weet je waar je voor kiest ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Mooi te lezen @Japanese Power dat ie zo goed bevalt!
Ik ben laatst met vrouwlief naar de VW/Skoda dealer geweest en de voorkeur gaat toch uit naar de Tiguan Allspace.
Qua motorisering komt die met de 150 pk handgeschakeld en dat is cijfertechnisch dan weer een combinatie die er tussenin valt. Overigens zou ik die dan met Advance pakket nemen waar betere stoelen en een panorama dak inzitten.
Samen met de standaard ACC (tot 210 km/uur), lane assist en elektrische achterklep eigenlijk voor mij al luxer dan ik nodig heb ..

Maar ja keuzes keuzes.. Een 125 pk Kodiaq in Style business is ook nog steeds een favoriet ... nou ja, time will tell.. Mijn huidige mag nog lekker tot november voordat ik mag bestellen, dus die keuze stress heb ik nog niet zo..
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
125 VS 150 is bij nader inzien geen geknepen versie, jammer was anders mogelijkheid om deze te veranderen :D
Al even naar jd pagina gekeken
125 -) 170PK
200NM -) 310NM(das wel lekker)

150 -) 190pk
250NM - ) 320NM

prijs 699,-
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik heb gisteren ook even een paar keer om (en door) een Kodiaq heen gelopen.
't Is een echte Skoda. Keurige auto... past prima in de VAG-design-sfeer met scherpe lijnen. Heel doordacht van binnen, en het is, in de beste Skoda-tradities, weer een echte Tardis. :D
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik geef toe, het kan erger.

prestige_interieur.jpg


Jouw ijsbeer parkeert overigens een stuk eenvoudiger dan dit vliegdekschip. Vraag me niet hoe ik dat weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan