Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOT

Actief lid
@Japanese Power de kleur wordt inderdaad moeilijk aan te passen :pieker:. Maar daar ben ik wel tevreden van hoor. In sommige andere kleuren valt hij precies kleiner uit.
Maar jouw setje is wel de moeite !

Japanese Power

Donateur
Leuke anekdote - de Toyota verkoper

Vanmiddag was ik in de buurt van m’n oude Toyota dealer die mij de afgelopen 9 jaar 2 x een nieuwe Toyota heeft geleverd. Hij had mij destijds gevraagd om een keer langs te komen met de Kodiaq. Aangezien ik er prijstechnisch niet uitkwam met Toyota ben ik m’n zichtveld gaan verbreden en zodoende bij Skoda uitgekomen.

Afijn, ik wip daar dus vanmiddag onaangekondigd binnen en na een praatje wilde hij heel graag de Kodiaq weleens van dichtbij bekijken. Zo gezegd, zo gedaan. Wij lopen naar buiten en het eerste wat hij zegt: "Zo, die is best wel groot." Prima, stap maar in, motor gestart en rondje gereden: “Wat is die stil zeg.” Weer geparkeerd: “Handig zeg, audio mute bij het achteruit inparkeren.” En: “ik hoor mezelf een beetje praten achterin, hoe kan dat nou?” Audioversterking voor de achterpassagiers. “Da’s handig! Mooi multimediasysteem ook die Amundsen, lekker intuïtief en heel uitgebreid qua mogelijkheden.”

“Wat kostte deze uitvoering je nu zonder opties?” Prijs genoemd. “Daar heb je nog niet eens een kale RAV4 voor.” Klopt, daarom rij ik nu Skoda. “Mooi logo trouwens, 10 x beter dan dat oude groene logo. Nu wil ik weleens even achterin zitten.” Prima, laat de voorstoel maar op jouw lange beenlengte staan. “Wow, ik zit achter mezelf en heb nog bijna 10 cm voor m’n knieën over, dat is huge man!”

“Maar hoe zit het dan met de kofferbak? Die zal wel wat aan ruimte moeten inleveren.” Kijk zelf maar, gooi de klep maar open. “Ha, elektrisch bedienbaar, dure optie hoor.” Even de rollo open en voilà: “Ik ben sprakeloos, wat een zee van ruimte. Alleen heb je geen trekhaak meer zie ik.” Ja hoor, pas op je schenen. “Dat is super slim gedaan door die jongens van Skoda. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik onder de indruk ben. Alles klopt gewoon.”

Ik heb de configuratie van mijn Kodiaq ook even als een RAV4 gedaan, dan kom ik op 49.340 euro uit, ruim 10K meer dan mijn huidige Kodiaq met al mijn opties. De RAV4 is dan wel een 2.O AWD (152PK) met handbak. Kleinere motoren leveren ze niet, verder alleen hybrides en de diesels. Verbruik van de RAV4 ligt minder zuinig en hij heeft een stuk minder beenruimte op de 2e zitrij en een kleinere kofferbak.

Je voelt hem al aankomen, toen ik wegreed had een smile van oor tot oor. Natuurlijk had hij me liever als klant gehouden maar hij moest ook wel toegeven dat hij mijn keuze nu helemaal begrijpt. Ben wel blij met z’n oprechtheid, want heb helaas ook anders meegemaakt (jaloerse familie notabene).

IMG_0266.jpg

Laatst bewerkt:

peterhuppertz

Forumguru
Natuurlijk had hij me liever als klant gehouden maar hij moest ook wel toegeven dat hij mijn keuze nu helemaal begrijpt.

Herkenbaar. Ik liet mijn vaste Citroën-garage weten dat ik, vanwege dramatisch minder kilometers, afscheid ging nemen van mijn diesel, en dat PSA geen benzine-motor heeft die me aanstaat.
Zijn reactie:
"Getver. Maar ik snap het wel hoor; dat hoor ik wel vaker."

Japanese Power

Donateur
Klopt @EdK Deze foto's waren aan het begin van de rit, einde rit toen ik thuis parkeerde lagen de volgende ochtend de brokken modder op het grind... Foei. Nu is hij weer blinkend schoon hoor ;)

EdK

Forumguru
Kan nooit zo smerig geweest zijn als me bedrijfs caddy afgelopen week.
Lekker gemodderd in die limburgse klei met die regen
Ondanks de hoge drukspuit vrijdag eroverheen kwam ik vandaag nog die gore klei tegen in en om de wagen....

Japanese Power

Donateur
Gewoon uit deze tijd @leon-cupra Maar als Toyota verkoper stap je niet zomaar een Skoda showroom in. En aangezien de contacten altijd goed zijn geweest kan het ook op deze manier.

Denk je dat ik ruim een jaar geleden zou kunnen bevroeden dat ik nu met zoveel plezier in mijn beer vertoef ;). Ik in elk geval niet. Zo ook deze verkoper niet.

Edit: hij ook vanaf nu.

leon-cupra

Forumguru
@Japanese Power , een goede invoerder voorziet steeds een mooie concurrentie-analyse. Bij een introductie van een model werd er steevast de concurrenten naast gezet en werd er na het ritje met het nieuw model ook een ritje gemaakt met de concurrentie. Was zo toen ik als nissan-verkoper actief was en vele merken doen dit.
En als auto-verkoper is het toch logisch dat je geinteresseerd bent in de concurrentie(geldt trouwens voor elke verkoper). Hoe kan je anders de sterke kanten van je eigen product in de verf zetten als je niet je concurrenten kent. Dat je niet elke concurrentie-dealer binnen stapt is vrij logisch, maar je leest toch als autoverkoper toch op zijn minst vakliteratuur. En dat je de details van de concurrentie niet kent, tot daar aan toe (het is al een opgave om je eigen product door en door te kennen), maar dat je als autoverkoper niet weet dat een Kodiaq een bijzonder grote wagen is ... getuigt van weinig interesse.

Japanese Power

Donateur
De 1.4. 125PK.

Al veel over geschreven en afgelopen vrijdag de ultieme vakantietest gedaan: 3 MTB’s achterop de Thule fietsendrager, volle Thule Touring L dakkoffer op het dak, een volle kofferbak èn 5 personen. In Nederland totaal geen probleem, kon in alles goed meekomen. Op de oude Ardennerweg moest ik toch regelmatig even van 6-5-4 doen om de hellingen met normale snelheid te nemen. Nu de fietsen eraf zijn en de bagage eruit is, is het weer heerlijk rijden over de Ardenner wegen. Wel af en toe wat meer schakelen en even wat verder doortrekken.

Tuurlijk is 150PK (of meer) met een hoger koppel lekkerder, maar dat zou in mijn geval alleen maar nuttig zijn voor de vakanties in bergachtig gebied. Ik accepteer de 125PK zoals het is. Wat ook leuk is: de bospaden, ideaal die hoge bodemvrijheid ;)

Zal na de vakantie wel wat meer mooie pica’s van m’n (vakantie) beer plaatsen.

DSC04127.jpg

DSC04117.jpg

DSC04301.jpg

DSC04315.jpg

CBreedijk

Donateur
coole pics idd!!!
nog wel tijd gevonden om te fietsen naar het foto's nemen ;)

iets anders: zwarte grillrand? om te complementeren met de zwarte sierlijsten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan