Japanese Power - T5 California

Japanese Power

Donateur
Oké oké. Omdat @Herzog Jan het zo graag wil weten. Afgelopen maand besloten om voorlopig geen ACP in te bouwen. Maar ja, het blijft toch kriebelen. En zeker nu afgelopen week ook de BT van de huidige speler de geest gaf ben ik toch maar weer gaan zoeken. Voorwaarde was wel een kantelbaar scherm want de hoek van de dash is best schuin waardoor er heel veel lichtinval wordt gecreëerd op je scherm.

Uiteindelijk via via een nieuwe Sony XAV-AX8150 kunnen scoren tegen een hele scherpe prijs. Maatje van me bouwt hem komende week ‘s avonds even voor me in.

Het is een 1 DIN unit met een verstelbaar scherm van 8,95 inch. Aansluitingen zijn universeel aan de huidige radio dus het zal een plug en play worden. Ben benieuwd. De prijzen die je online tegenkomt liggen aanzienlijk hoger dan waarvoor ik hem volledig legaal heb kunnen scoren.

IMG_8495.jpeg

Japanese Power

Donateur
Vandaag heb ik de inlegkast maar eens beetgepakt. Toen we de camper kochten zat er een af fabriek systeem naar die plankjes (lees lichtmetaal) zaten niet lekker strak maar onze zin. We hebben deze eruit gehaald en vervangen door een hangsysteem met 4 vakken maar ook dat was geen succes.

Vandaag de hele boel eruit gehaald en de constructie gedemonteerd wat er fabriek in zat. En dat was een klus na 17 jaar. Ben een middag bezig geweest in een vrij krappe ruimte maar het is gelukt.

De opvolger ligt klaar. Een mooie stabiele constructie met modulaire (vastliggende) planken van Adventure-Van uit Duitsland. Wordt vervolgd.

IMG_8504.jpeg

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Gisteravond werd er een leuk pakketje van LedPerf thuis afgeleverd. Volgende maand gaan we die maar eens inbouwen.

IMG_8537.jpeg

Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid licht. De huidige pisgele verlichting i.c.m. de H7 halogeen lampen heeft de reflectoren van de lampunits aardig doen smelten/verbranden.

Komende maand gaan we preventief gelijk 2 nieuwe koplampunits inbouwen en zetten we de xenon er gelijk in. De rest van de verlichting aan de voorzijde wordt vervangen door Led om in z’n geheel van het gele lichtbeeld af te zijn.

Maar nu eerst genieten van de rust op de Veluwe. Fijn weekend allen!

IMG_8563.jpeg

EdK

Forumguru
preventief gelijk 2 nieuwe koplampunits inbouwen en zetten we de xenon er gelijk in.
Waarom niet meteen dan naar LED (osram / philips ) nog minder hitte , want vermoed dat xenon net zoveel of zelfs nog meer warmte ontwikkeld dan halogeen....
Enne geniet van de zonstralen dit weekend die er zullen zijn tussen de stralende regen druppels... :koffie:

Herzog Jan

Forumguru
Komende maand gaan we preventief gelijk 2 nieuwe koplampunits inbouwen en zetten we de xenon er gelijk in. De rest van de verlichting aan de voorzijde wordt vervangen door Led om in z’n geheel van het gele lichtbeeld af te zijn.
Interessant !

Ik kwam vandaag deze site tegen:
Daar staan o.a. complete voor- en achterlicht units op. In ieder geval handig om types en prijzen te vergelijken.

Jullie ook een fijn weekend !
Mooi plaatje :thumbsup:

EdK

Forumguru
Even slikken qua prijs,
Tsja zodra het voor campers of boten is dan is het altijd duur.....
Maar in laatste geval weet ik uit ervaring dat als je alternatieven zoekt je flink kunt besparen....
Of dat in de camper branche ook opgaat ....???

Japanese Power

Donateur
Pff man man man. Wat een geld voor een set.

En nee. We houden de units origineel zoals ze nu ook zijn @Chrisjemol

Xenon geeft beduidend minder warmte dan de H7 @EdK

En het weer is prima gegaan @EdK . Alle regen die we hadden viel vannacht maar toen sliepen we als roosjes ;)

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Jawel he ??
Maar ze stelt het telkens weer op prijs.
En geef er bewust beschuitjes zodat ze lekker kruimelt en het bed uiteindelijk weer verschoond omdat ze er een zooitje van heeft gemaakt.. :D

Bovenaan Onderaan