Jesko zijn EK3 Civic (Bushi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ja de garage heeft wel meerdere opties bekeken maar hoofdverdachte is kat en eventueel spruitstuk. Ga eerst kat proberen daarna eventueel spruitstuk nog. Dan zou het zowiezo opgelost moeten zijn, ik hoop echter niet dat het aan het spruitstuk ligt want daardoor trekt ie net zo lekker.

Kanerr

Forumguru
Gek verhaal hoor. Maar probeer zelf een paar dingen uit te sluiten, er staat heel veel info online :) Wil niet twijfelen aan je garage zn kunde, maar het zou pas echt zonde zijn als je 250euro gaat spenderen

JPs_OC2

Forumguru
Tijdens een zoektocht naar vervangend vervoer een aantal Civic's ( '97, 99 en 2000) tegengekomen voor weinig. Ongetuned en dus compleet.
Nog interessant of richt je alle aandacht op degene die je hebt?

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ben er niet aan toegekomen, twee auto's met veel zever was er gewoon te veel aan, dus ik had me voorgenomen om eerst de Mazda van m'n vrouw in orde te maken, en dat is nu gelukt, woensdagmiddag is de finishing touch en kan ons meetingseizoen dan eindelijk beginnen, en rijden we mooi laag en luid.

Zondag ga ik al wel gelijk airbags plus een ander stuurtje halen bij mijn maatje, en daarna nog een nieuwe grill halen bij een particulier. Ook heb ik injector reiniger gekocht die in de tank kan, daarna ga ik de kat eens goed warm rijden, aangezien dat ook kan helpen. Daarna afspraakje maken bij de garage om hem nog eens laten uit te meten en eventueel hun reserve Ek kat te gebruiken voor een keuring te doen.

Veel beter dan die embleemloze, je mag zien dat het een Honda is vind ik.

IMG-20230509-WA0017.jpg

JPs_OC2

Forumguru
Logisch dat je eerst de daily op orde brengt :jaja:
Hopelijk werkt de injector reiniger. In ieder geval een poging waard :)

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Al wat onderdelen bij elkaar geraapt, enkel de passagiersairbag heb ik nog nodig maar die ligt klaar bij een Honda parts dealer.

O.a. stuur met airbag plus OEM grill ( zit nog niet gemonteerd) met logo, je mag zien dat het een Honda is, ik haat die embleemloze meshen rommel die ze telkens in de neus van deze Honda's duwen.

20230517_123712.jpg
Ook wat roest bijgewerkt, maar een maat van me gaat twee nieuwe hoeken inlassen, want dat is nodig zoals je ziet. De wielkasten zelf, balken, en bodem zijn echter nog keihard! Voorlopig even opgeschuurd zo goed als kon, en roestbeschermer plus primer erop gezet, lak volgt vandaag.

20230524_084600.jpg 20230524_084610.jpg

Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Lekker bezig! Ik ben ook bezig geweest met roest... Maar daar later meer over in mijn topic :) Moet nog wetsanden en polijsten

JeSko

Forumguru
Nog een overlever :love: ook een zeldzame facelift op de koop toe. Love it!

20230525_144812_copy_3024x1431.jpg

Maar deze foto roept vast vragen op, dus ja hij staat bij een schadebedrijf, en ja dat is afplaktape op mijn voorruit :D ik had nl enkele maanden geleden een nieuwe voorruit laten plaatsen, maar daar kwam nu de bescherm rubber van los, en de heren gingen dit rechtzetten natuurlijk, zoiets kan gebeuren, fouten zijn niet erg zolang de service maar goed is, en dat is ze bij dit bedrijf.

JeSko

Forumguru
Poeh poeh poeh.... zucht zeg. Ik heb alle onderdelen bij elkaar, dus ik wilde nog een poging wagen om de auto te laten keuren voor verkoop. Alles volzet, tot EINDE 2023. De man die dit alles regelt met mij en voor mij heeft nog achterna gebeld naar de keuring om te vragen of dat wel klopt, ja hoor, alles volzet tot eind dit jaar, personeel tekort en te druk. Ik moet serieus mijn opties gaan herbekijken, ik heb stilaan een auto nodig, het doel is al verlegd van maart tot de zomer, maar nu is het al tot 31 december dit jaar, dat gaat hem echt niet meer worden...

Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
Koop je een goedkoop autotje waar je mee gaat rondrijden. En dan in december de civic keuren en dan als die is goedgekeurd het goedkoper autotje wegdoen

leon-cupra

Forumguru
@JeSko geloof er geen sikkepit van. Dat wil zeggen dat geen enkele tweedehandshandelaar of een particuliere verkoper zijn wagen kan verkopen tot het einde van het jaar. Slaagt echt op niets.

leon-cupra

Forumguru
Ofwel is de keuring een spelletje aan het spelen is met haar klanten om de overheid onder druk te zetten ivm de plannen om de keuring open te trekken voor garages ook.

Zou wel straf zijn. :pieker:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan