Wat willen jullie eerst? Het slechte nieuws? Het heel slechte nieuws? Of het echt echt echt slechte nieuws? Goed, we gaan dan maar van kwaad naar erger.
Slecht - twee fuseekogels moeten vervangen worden voor de keuring, teveel speling.
Heel slecht - de airbag modules zijn verwijderd, er ging geen lampje branden van de SRS dus kon ik dat niet weten, hebben ze blijkbaar gewoon de fiche van het controlelampje uitgetrokken, opgelost toch? Ja neen, buiten het feit dat ik nu geen airbags heb, zien ze dit tegenwoordig ook specifiek na op de keuring, vroeger zagen ze dit niet, nu wel aangezien de keuring ook niet achterblijft en de huidige apparatuur mee is. Dus moet ik airbags zoeken via de sloop.
Heel heel heel slecht - de KAT is kapot, eigenlijk de twee, er werd 0.6 gemeten stationair en je mag maar max 0.3 hebben, aangezien mijn model en een facelift is en een zeldzamere 1.5 en deze verschillen van de meer frequent voorkomende 1.4, zijn deze kats bovendien heel zeldzaam. Er zijn aftermarket oplossingen, maar geen goede die ook langdurig werken, toeval wil nu dat ik er eentje gevonden heb, deze kost me 250 euro OEM. Maar, en nu komt het, deze gaat invloed hebben op de CO, maar ze weten niet met garantie te zeggen of dit het gaat oplossen, aangezien de CO waardes dubbel zo hoog zijn, zou het kunnen dat er grotere kosten zijn en er een hele lijn onder moet. Maar dat weet ik dus pas na zaterdag, dan ga ik de kat afhalen bij de persoon in kwestie.
Dus lang verhaal kort, zaterdag weet ik of ik het project kan verder zetten, of niet, ik ga natuurlijk geen duizenden extra pompen in een auto van 1.5 k, dan ben ik beter uit met hem te parten en wat anders te zoeken. Het is ook wel de laatste keer dat ik een auto zo koop, met keuring voor verkoop, of niet. Ik heb mij laten verleiden door het feit dat de auto nog groen gekeurd was op de moment van aankoop, maar je weet nooit wat er na die keuring aan gedaan is.
Lesje geleerd, kop omhoog en we marcheren verder, weliswaar met een ferm mank been
To be continued......