Dank heren, voor de bemoedigende woorden weer!
@hemi24
Dat leek mij ook, maar blijkbaar zit bij mijn setup alles bovenin, met één of andere klem die er dan af moet, als hij deze eraf moet halen was er weer een ander probleem, maar ik zit ondertussen met zo'n vol hoofd dat ik echt maar de helft verwerkt kreeg en enkel verstond dat het niet ging, blijkbaar heb ik ook een heel oud systeem en zijn de nieuwe beter, makkelijker en onderhoudsvriendelijker.
Maar er was ook beter nieuws, blijkbaar mag de remus lijn wel door de keuring met kleppen open, de man gaf aan dat zijn klanten die de gewone oem downpipe hebben zitten allemaal door de keuring komen met de kleppen gewoon open. Die OEM downpipe heb ik nu terug zitten, en wat blijkt, de auto rijd veel beter... Nu heb ik afgesproken met de man dat hij de pops en bangs er uit schrijft, want die kunnen het origineel filter van de downpipe beschadigen ( en ik vind dat toch maar niks ) en dan zou ik perfect de huidige setup kunnen blijven rijden met stage 2 met originele downpipe, dat zou met mijn matige rijstijl geen probleem mogen geven. Wat heb ik gemerkt onderweg naar huis met de oem downpipe..
- De auto had bij een bepaalde belasting last van enorm trillen, dat kwam voornamelijk voor als ik tegen het hoogtepunt van de turboboost zat te duwen om bv zsm in te voegen, dat trillen is compleet verdwenen nu !
- het optrekken is nog steeds brutaal, maar gecontroleerder en vlotter, ik heb hem getest en hij is nog steeds even rap als ervoor, ik merk geen verschil in prestaties.
- geen last meer van penetrante benzinegeur in het interieur ( inherent aan open downpipes )
- de auto is super beschaafd en klinkt veel beter! Minder luid, minder hard, maar zoveel aangenamer aan de oren, nu klinkt hij lekker sportief zonder overdreven te zijn.
- minder resonantie/uitlaat drone in de auto, ook bij snelheid houden is het zo veel aangenamer ( en let op, dit is dus nog steeds met kleppen open )
- DSG farts zijn meer aanwezig, deze hebben het knallen vervangen en klinken beschaafd sportief
Het leek wel een heel andere auto, onderweg naar huis. Ik moet nu de spacers er nog onderuit halen en de motorafdekking onder de kap monteren, maar dat is voor Januari, ik ga de boete van 7 euro er maar bij nemen en ga wat later naar de keuringen, uiteraard rijd ik niet met de auto na de 24ste, tot ik het in orde heb. De zin om het te rushen nu is er simpelweg niet.
@hemi24
Dat leek mij ook, maar blijkbaar zit bij mijn setup alles bovenin, met één of andere klem die er dan af moet, als hij deze eraf moet halen was er weer een ander probleem, maar ik zit ondertussen met zo'n vol hoofd dat ik echt maar de helft verwerkt kreeg en enkel verstond dat het niet ging, blijkbaar heb ik ook een heel oud systeem en zijn de nieuwe beter, makkelijker en onderhoudsvriendelijker.
Maar er was ook beter nieuws, blijkbaar mag de remus lijn wel door de keuring met kleppen open, de man gaf aan dat zijn klanten die de gewone oem downpipe hebben zitten allemaal door de keuring komen met de kleppen gewoon open. Die OEM downpipe heb ik nu terug zitten, en wat blijkt, de auto rijd veel beter... Nu heb ik afgesproken met de man dat hij de pops en bangs er uit schrijft, want die kunnen het origineel filter van de downpipe beschadigen ( en ik vind dat toch maar niks ) en dan zou ik perfect de huidige setup kunnen blijven rijden met stage 2 met originele downpipe, dat zou met mijn matige rijstijl geen probleem mogen geven. Wat heb ik gemerkt onderweg naar huis met de oem downpipe..
- De auto had bij een bepaalde belasting last van enorm trillen, dat kwam voornamelijk voor als ik tegen het hoogtepunt van de turboboost zat te duwen om bv zsm in te voegen, dat trillen is compleet verdwenen nu !
- het optrekken is nog steeds brutaal, maar gecontroleerder en vlotter, ik heb hem getest en hij is nog steeds even rap als ervoor, ik merk geen verschil in prestaties.
- geen last meer van penetrante benzinegeur in het interieur ( inherent aan open downpipes )
- de auto is super beschaafd en klinkt veel beter! Minder luid, minder hard, maar zoveel aangenamer aan de oren, nu klinkt hij lekker sportief zonder overdreven te zijn.
- minder resonantie/uitlaat drone in de auto, ook bij snelheid houden is het zo veel aangenamer ( en let op, dit is dus nog steeds met kleppen open )
- DSG farts zijn meer aanwezig, deze hebben het knallen vervangen en klinken beschaafd sportief
Het leek wel een heel andere auto, onderweg naar huis. Ik moet nu de spacers er nog onderuit halen en de motorafdekking onder de kap monteren, maar dat is voor Januari, ik ga de boete van 7 euro er maar bij nemen en ga wat later naar de keuringen, uiteraard rijd ik niet met de auto na de 24ste, tot ik het in orde heb. De zin om het te rushen nu is er simpelweg niet.