Jesko's Octavia VRS !

Fmoon

Forumguru
Haha, ziet er goed uit. Nu ben ik in heel wat CP’s geweest, van Allgäu tot in Frankrijk, maar nooit is het me tegen gevallen ondanks je wel eens wat nare verhalen leest. Wel een keer in de Eifel een bevroren WC gehad, maar ook dat had zo z’n charme. (Was alleen de wc beneden).

leon-cupra

Forumguru
Wij hebben ooit een keer gehad in een CP in Lac d'Ailette, madam had een pizza besteld. Ze brengen de pizza. Madam ziet naar de pizza en zit gewoon een dode meegebakken mug op haar pizza (tja, zitten daar heel veel muggen, stilstaand meer). Roepen de ober. 'zie hier een mug op de pizza'. Kregen we stomweg het antwoord 'het zijn kruiden' .... neen, neen, pak maar terug mee. :banghead:
Voor de rest ook weinig negatieve ervaringen.

CP zijn op zich wel heel goed. Dat centrumgebouw is altijd mega uitgebreid en altijd wel iets te doen moest je slecht weer hebben maar die huisjes ... mijn tuinhuis is groter ... en redelijk overpriced.

JeSko

Forumguru
@Okki

Dit was destijds een toptelefoon van Samsung, die zijn qua camera's altijd geweldig goed, probleem is o.a. dat als ik 5 foto's neem, de batterij al flink zakt :D

Nog enkele opvallende dingen, er was daar net een samenkomst/show van een Bull Terriër club, dat vond ik wel niet zo handig, ik en vele met me denk ik dan, zijn nl geen fan van dit soort honden, of meer van het type baasje dat dit ras veelal aantrekt, en die beesten reageren ook enorm opgefokt op spelende kinderen en dergelijke. Toen ik op de wip zat met mijn kids kwam er zo'n beest aangewandeld met zijn baasje, dwz de hond wandelde met zijn onderdaan, en die zag ons op de wip en begon zo hard richting ons te trekken dat mevrouw half tegen de grond lag, dus ben ik snel van de wip gesprongen om bij mijn kinderen aan de andere kant te gaan staan, kreeg van dat mens zelfs geen excuses, mijn dochter was nl terecht geschrokken. Het liep daar op den duur vol van die beesten, dus toen zijn wij naar binnen gegaan tot die show overgewaaid was, jammer genoeg waren ook die mensen daar een heel weekend, daardoor zijn we wel op onze hoede geweest. Twee van die terriërs zijn trouwens beginnen vechten aan het showcenter, toen de eigenares tussenkwam pakte die hond van haar gewoon in haar arm, toen zijn we ook maar doorgegaan --" niks tegen dat soort honden, maar imo zijn dat enkel honden voor door en door getrainde mensen met kennis van het ras, en dan nog... Begrijp niet dat je zoiets wilt als hond, neem een mooie Australische Herder, of een Border Collie, lief aanhankelijk trouw speels goed met kinderen, stabiel karakter en je kan er urenlang met wandelen spelen en noem maar op, maar goed, die hebben geen stoere "pas maar op want ik pak je" uitstraling zeker? :unsure:

Wat ook opviel was het groot aantal Duitsers dat het park bezocht, heel veel Skoda's ( populair merk :D ) en transporters, de EV laadinfrastructuur was ook aanwezig, maar ik heb daar weinig EV's gezien dit weekend, en de plekken waren veelal ingepakt door gewone auto's.

Parking was wel geniaal, vlak bij elk huisje lag wat verderop een bijbehorende parking, zodoende moet je nooit ver stappen om uit en in laden, en heb je je auto dichtbij je, wat mij wel gerust stelde. In andere parken moet je de auto ver weg gaan zetten en dan zit ik heel de tijd met parkeerschade in gedachte, hier had je die stress niet, knap concept!

Fmoon

Forumguru
Als je een keer een mooie rit en omgeving wilt en een fantastisch park moet je eens naar CP Allgäu met je kinderen @JeSko. Ideale omgeving ook om met je auto naar leuke plekken te rijden, kabelbaan en rodelbaan te pakken en rond te rijden.

JeSko

Forumguru
Eigenlijk al spijt van dat ik niet meer foto's met de wagen genomen heb daar, was echt een schitterend park en de herfst was er op zijn hoogtepunt qua kleuren en geuren. Toch deze drie geschoten, al is de derde vooral om de US lights te showen want qua foto zelf is het niet veel soeps, te donker voor de smartphone.

20241117_153402.jpg 20241117_153356.jpg 20241115_170745.jpg

JeSko

Forumguru
Haha ja past helemaal in het seizoens thema! :D @hemi24 , als het weer wat beter word, begin 2025. Dan trek ik wellicht ook het zwart van het dak, en plak ik een witte zonneband.

IMG_20200925_093904_064_1024x1024.jpg

JeSko

Forumguru
Vanmorgen melding batterij zwak, auto staat stil van zondagavond, het zou blijkbaar komen door de T&T, die vraagt continu stroom en is dus belastend voor de batterij, dus ofwel schakel ik het uit maar dat is ook weer zo jammer, ofwel hang ik hem aan een druppellader, maar dat is niet mogelijk met hoe ik woon. Nu heeft die T&T voor mijzelf weinig waarde, en je denkt wie probeert nu een Skoda van 11 jaar oud te jatten, maar goed je weet het maar nooit tegenwoordig.

leon-cupra

Forumguru
T&T = track and trace?
Slikt dat zoveel batterij ? Met de M3 moet ik (logisch) ook een TT2 en AT3 systeem voorzien. Kan toch niet dat het zoveel stroom opslorpt? Zou voor mezelf ook betekenen dat ik gegarandeerd na 1week met een platte batterij zou staan ???

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Trekt idd zoveel, blijkbaar zit een goed systeem verweven in het "hart" van de auto, mijne is dus effectief aangekoppeld aan de batterij en deze stuurt bijna continu data door om de locatie vers te houden. Ben in de app aan het zoeken hoe ik dat kan uitschakelen, maar vind voorlopig niet veel. Bij jouw zal de M binnen staan? Dan is een druppellader de oplossing.

leon-cupra

Forumguru
Bedoeling gaat zijn dat ik in de week ermee naar mijn werk ga (maken dan wel ommetoertje :D) en in het weekend zal er minder mee gereden worden. Zal idd binnen staan maar continue een druppellader eraan hangen … daar heb ik echt geen zin in. Kan mij niet voorstellen dat iedereen dat moet doen.

Japanese Power

Donateur
Kan me haast niet voorstellen dat deze zoveel stroom trekt. Als ik kijk naar wat de GPS-tracker in mijn Cali gebruikt, dan is dat zo weinig dat hij echt weken zou kunnen staan zonder te rijden…

Bovenaan Onderaan