Jesko's Octavia VRS !

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat je er toch even naar moet laten kijken Jef, het mag niet zo zijn dat een GPS zoveel stroom trekt.
Je had al een nieuwe accu laten plaatsen toch?

Fmoon

Forumguru
Vermoed dat je toch elders een lekstroom hebt, heb hier soms voertuigen 3-4 weken staan ermee en doen het gewoon dan nog.

Kanerr

Forumguru
Als je weet waar je TT systeem is (kabels is al voldoende), even de plus kabel van TT systeem los koppelen en dan kijken of je nog steeds dezelfde problemen hebt.
Dan kan je het uitsluiten ;)

JeSko

Forumguru
Zit op de plus van de batterij @Kanerr dus dat ga ik maar even doen dit weekend, nadeel is dan ook weer dat ik de kleppen weer moet inleren, maar goed, dat ken ik intussen al :D

JPs_OC2

Forumguru
Zit op de plus van de batterij @Kanerr dus dat ga ik maar even doen dit weekend, nadeel is dan ook weer dat ik de kleppen weer moet inleren, maar goed, dat ken ik intussen al :D

FF geGoogled op het veelomvattende www en via de app Fleet Manager Pro uitgekomen bij het Amerikaanse bedrijf Optimus Tracking.
Van de 5 tracking systemen die zij aanbieden worden er 3 door de accu van de auto gevoed.

In de plus draden van die systemen zit een zekering. Dus als je die weet te lokaliseren en loshaalt zou je de accu niet los te hoeven koppelen.

JeSko

Forumguru
@JPs_OC2

Thanx! Nu is mijn kennis van draden en elektriciteit wel echt bijna nul, dus ik hoop dat ik kan opmaken straks wat wat nu net is, een zekering in een + draad ken ik niet, is dat dan zoiets? Ongeveer.... ?

images.jpeg

Fmoon

Forumguru
Haha, even de bedrading volgen en kijken of die ergens apart gezekerd is. Zou inderdaad het makkelijkst zijn.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maar voor een track & tracing systeem hoort zo'n zekering bijna onvindbaar te zijn, anders wordt het de 'boeven' wel erg makkelijk gemaakt om het uit te zetten.

JPs_OC2

Forumguru
Vandaar ook 'weet te lokaliseren' in mijn antwoord @Peter-036. Voor het grijpen zal die in ieder geval niet liggen. ;)

een zekering in een + draad ken ik niet, is dat dan zoiets? Ongeveer.... ?

Onderstaand links een schermprint van de zekering van één van de trackingsystemen van Optimus
Het plaatje rechts als aanvulling > het kapje eraf en je kan bij de zekering.

Zekeringhouder.jpg

Nou alleen nog zoeken, waar zit ie....:unsure:

leon-cupra

Forumguru
Maar voor een track & tracing systeem hoort zo'n zekering bijna onvindbaar te zijn, anders wordt het de 'boeven' wel erg makkelijk gemaakt om het uit te zetten.
Ik vind dat zo een zinloos systeem. Dieven zetten gewoon een scammer/signaalblokker in de wagen en hun “probleem” is opgelost. Bij de M3 eisen ze dat ook. Onlangs artikel gelezen over een gestolen dure wagen .. laatste gezien op de track&trace net voor de Franse grens, daarna spoorloos verdwenen :banghead:

JeSko

Forumguru
Zowel op/aan de batterij als onder het handschoenkastje ( dat ik helemaal had uitgebouwd ) is niets te vinden, dus contact opgenomen met de vorige eigenaar, het hele systeem zit blijkbaar achter het stuur verwerkt, maar ik kan daar zomaar niets uit liggen trekken aangezien het systeem het zou kunnen herkennen als "sabotage" waardoor de auto eventueel compleet doodgemaakt word. Dus ik moet maandag contact opnemen met de firma waar ik het abonnement heb lopen, om te luisteren wat ik kan doen, alvorens zomaar dingen los te halen :)

Ook tevens de achterste dakhemel verlichting verwisseld met nieuwe T10's, deze waren stuk, tegenover de Superb met panoramisch dak waren deze ledjes eenvoudiger bereikbaar, covertje los klikken, en dan kan je de lampjes gewoon naar beneden toe eruit trekken en de nieuwe er in duwen. Dat was wel effe fijn na het geworstel met het handschoenkastje, althans met de softclose bediening ervan ;)

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Op de M3 moet ik ook zo een rotsysteem ... Weet nog in de tijd van mijn ex-baas dat hij ook om de 5min werd gebeld door de centrale 'meneer, we zien dat de wagen zonder toestemming is verzet, kan het zijn dat hij gestolen is??' ... 'uhh neen, staat hier gewoon op de parking'. :banghead:

Hopelijk kan je het probleem snel oplossen.

Bovenaan Onderaan